Virheiden presidenttiehdokkaan Pekka Haaviston rakas on kärähtänyt ratista eli ajanut autoa kännissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuuhan sitä:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se oli mun mielipide. Sanoin olevani sitä mieltä. Joten ei mun tarvitse sitä oikeastaan perustella. Ja ylipäätään kaikissa täällä olevissa ketjuissa hyökätään toistensa kimppuun asiassa kuin asiassa ja sitten hoetaan kuinka suvaitsevaisia ollaan ja hyväksytään kaikki sellasena kun on.

Hyväksyn sinut sellaisena kuin olet, mutta en voi hyväksyä sitä, että esität homouden olevan sairaus, kun se ei sitä ole. Et ole pätevä henkilö asiaa määrittämään.

Eli asiat riitelevät nyt, eivät ihmiset. Siinä on vissi ero.

Se oli mun mielipide. Sanoin olevani sitä mieltä. Joten ei mun tarvitse sitä oikeastaan perustella. Ja ylipäätään kaikissa täällä olevissa ketjuissa hyökätään toistensa kimppuun asiassa kuin asiassa ja sitten hoetaan kuinka suvaitsevaisia ollaan ja hyväksytään kaikki sellasena kun on.

Minusta tilanne, jossa omasta mielipiteestä pitää sanoa, että se on minun mielipiteeni eikä minun tarvitse sitä perustella kertoo siitä, että se ei ole kovin vakaalla pohjalla. Jos oma mielipide on oikeasti itselle selvä ja asia ajateltu sen pystyy perustelemaan myös muille.

Kukaan ei ole hyökännyt sinun kimppuusi, vaan kommentoinut vain esittämääsi mielipidettä. Jos joku sanoisi, että olet idiootti koska ajattelet noin, sitten voisit sanoa, että kimppuusi on hyökätty. Mutta jos esittää mielipiteen, pitää olla valmistaunut myös siihen, että kaikki eivät ole samaa mieltä ja joku voi esittä vastakommentteja. Kukaan ei estä sinua pyytämästä perusteluja meidän muiden mielipiteille.

[QUOTE="vieras";25230850]Luuletko tosiaan, että kaikilla katolisilla on samat arvot? Ei se ihan noin yksinkertaista kuule ole. Minä käyn itse katolisessa kirkossa joskus ja tunnen katolisia. Voin siis vakuttaa, että aika moni heistä ei olisi Soinin kanssa samaa mieltä kovinkaan monesta asiasta.

Mutta kommenttini ei koskenut tätä asiaa, joten vielä kerran.... Minä kysyin sitä, että miksi Soinin tai Soinin avustajan arvoilla ei ole sinusta merkitystä, mutta Haaviston yksityiselämällä on. Ei kai se ole noin vaikea kysymys?[/QUOTE]

Tajuatko sä ollenkaan mitä sä jankkaat?:D

Sä olet täällä toitottanut ties kuinka kauan Soinista kaikkea tarpeetonta paskaa ja nyt haluat kieltää asiakeskustelun presidenttiehdokas Haavistosta. Miksi näin?

[QUOTE="vieras";25230738]Sinähän tässä yrität viedä keskustelun sivuraiteelle, kun alat kyselemään 1120 miljoonan ihmisen arvomaailmasta. Tässä ketjussa keskustellaan presidenttiehdokas Haavistosta ja hänen toyboynsa toilailuista, joita valtalehdistö yrittää pimittää.[/QUOTE]

Repesin... :D

Seiska, tuo tutkivan vastarintajournalismin airut!

[QUOTE="vieras";25230900]Tajuatko sä ollenkaan mitä sä jankkaat?:D

Sä olet täällä toitottanut ties kuinka kauan Soinista kaikkea tarpeetonta paskaa ja nyt haluat kieltää asiakeskustelun presidenttiehdokas Haavistosta. Miksi näin?[/QUOTE]

Minä joudun kysymään yhä uudestaan, koska et ole vastannut kysymykseeni vaan puhut asian vierestä. En ole kieltänyt mitään keskutelua Haavistosta. Missä olen niin muka tehnyt? Päinvastoin, sanoin, että presidenttiehdokkaista saa ja pitää keskustella. Sanoin myös, että minusta presidentin arvot ovat tärkeät. Moni persu näyttää kuitenkin olevan eri mieltä, ja olen kysynyt, että miksi Soinin arvot eivät ole tärkeät, mutta Haaviston yksityiselämä on? Ei se ole vaikea kysymys, mutta et halua siihen vastata, vaan yrität viedä keskustelua muille raiteille. Vastaa siihen ja pysy asiassa niin ei tarvitse kysyä aina uudestaan.

[QUOTE="vieras";25230951]Minä joudun kysymään yhä uudestaan, koska et ole vastannut kysymykseeni vaan puhut asian vierestä. En ole kieltänyt mitään keskutelua Haavistosta. Missä olen niin muka tehnyt? Päinvastoin, sanoin, että presidenttiehdokkaista saa ja pitää keskustella. Sanoin myös, että minusta presidentin arvot ovat tärkeät. Moni persu näyttää kuitenkin olevan eri mieltä, ja olen kysynyt, että miksi Soinin arvot eivät ole tärkeät, mutta Haaviston yksityiselämä on? Ei se ole vaikea kysymys, mutta et halua siihen vastata, vaan yrität viedä keskustelua muille raiteille. Vastaa siihen ja pysy asiassa niin ei tarvitse kysyä aina uudestaan.[/QUOTE]

Avaa ketju Soinin arvoille, tämä ketju on varattu Haavistolle ja häene toyboyn toilailuille!

Ohhoh, on tää kaksplus jännä paikka :D . Suvaitsevaisuutta ja tasa-arvoa vaaditaan kaikessa mutta ei hyväksytä ihmisiä joilla on asioista erilaiset mielipiteet kuin itsellä. Aika tekopyhää mun mielestäni. :)

No, mielestäni kaikkea suvaitsemattomuutta ei (eikä pidä) tarvitse suvaita. Kuten nyt esimerkiksi rasistista tietämättömyyteen perustuvaa inhoa jotakin kansanryhmää kohtaan. Miten suvaitsematon voi vaatiakaan omaa mielipidetään suvaittavan?
Montako homoa tunnet? Ovatko vaikuttaneet sairailta?

Itse tunnen sekä monta homoa, että homofoobikkoa. Kummistakin pidän ihmisinä (jos ovat siis mukavia!), mutta jälkimmäisten arvomaailmassa en voi tuota homofobisuutta hyväksyä. Se ei silti tarkoita, etten hyväksyisi heitä ihmisinä.

Tämä keskustelu ei kyllä mitenkään liity Haaviston puolison rattijuopumukseen (joka on tapahtunut mahdollisesti vuonna kukka ja kivi), ihan yhtä tuomittava teko olisi heteroltakin. Ei siltikään estä minua äänestämästä Haavistoa, kun en tiedä asiasta totuutta (sen verran mulla on medialukutaitoa jo koulutuksen puolesta, etten Seiskaa lue totuutena) ja en Nexaria äänestäkään pressaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kröhöm;25230996:
No, mielestäni kaikkea suvaitsemattomuutta ei (eikä pidä) tarvitse suvaita. Kuten nyt esimerkiksi rasistista tietämättömyyteen perustuvaa inhoa jotakin kansanryhmää kohtaan. Miten suvaitsematon voi vaatiakaan omaa mielipidetään suvaittavan?
Montako homoa tunnet? Ovatko vaikuttaneet sairailta?

Itse tunnen sekä monta homoa, että homofoobikkoa. Kummistakin pidän ihmisinä (jos ovat siis mukavia!), mutta jälkimmäisten arvomaailmassa en voi tuota homofobisuutta hyväksyä. Se ei silti tarkoita, etten hyväksyisi heitä ihmisinä.

Tämä keskustelu ei kyllä mitenkään liity Haaviston puolison rattijuopumukseen (joka on tapahtunut mahdollisesti vuonna kukka ja kivi), ihan yhtä tuomittava teko olisi heteroltakin. Ei siltikään estä minua äänestämästä Haavistoa, kun en tiedä asiasta totuutta (sen verran mulla on medialukutaitoa jo koulutuksen puolesta, etten Seiskaa lue totuutena) ja en Nexaria äänestäkään pressaksi.

Hyväksytkö inhon jotakin kansanryhmää vastaan jos se perustuu tietämättömyyden sijasta tietoon?

[QUOTE="vieras";25231038]Hyväksytkö inhon jotakin kansanryhmää vastaan jos se perustuu tietämättömyyden sijasta tietoon?[/QUOTE]

Hyvä kysymys. Sanotaan, että tietämättömyys tekee asiasta vääremmän.

[QUOTE="vieras";25230974]Avaa ketju Soinin arvoille, tämä ketju on varattu Haavistolle ja häene toyboyn toilailuille![/QUOTE]

Mikä ihme toyboy, he ovat naimisissa. Vai pitäisi avata ketju Soinin ja hänen ilolintunsa toilailuille?

Alkuperäinen kirjoittaja kröhöm;25231234:
Hyvä kysymys. Sanotaan, että tietämättömyys tekee asiasta vääremmän.

Tulkitsen vastaukseni niin, että sinun mielestä on olemassa ihmisiä joita ei saa arvostella vaikka he tekisivät mitä tahansa. Kerrotko keitä tarkoitat?

[QUOTE="Kika";25231343]Oi kamala, en tiiä itkiskö vai nauraisko. Naurettavaa ja järkyttävän tyhmää. En voi käsittää, et aikuinen ihminen voi ihan tosi olla tätä mieltä.[/QUOTE]

Usko tai älä, mutta tälläisiä ihmisiä on useampi miljardi.

Soinia haukutaan ja arvostellaan päivittäin, yksityselämästä revitään uutisia päivittäin. Mässäillään. Ja tämä kaikki on ihan ok, mutta sitten kun arvostellaan homoseksuaalia, vihreetä, jolla on vieläpä maahanmuuttaja-poikaystävä, niin johan on jeesustelukukkahattutädit lyömässä keskustelua lukkoon.

[QUOTE="vieras";25232843]Soinia haukutaan ja arvostellaan päivittäin, yksityselämästä revitään uutisia päivittäin. Mässäillään.[/QUOTE]

En olekaan huomannut uutisia Soinin yksityiselämästä, ehkä laitat sellaisiin linkkejä? Mielellään vielä sellaisiin, jossa oikein mässäillään.

[QUOTE="vieras";25232854]En olekaan huomannut uutisia Soinin yksityiselämästä, ehkä laitat sellaisiin linkkejä? Mielellään vielä sellaisiin, jossa oikein mässäillään.[/QUOTE]

Seuraa mediaa, linkkejähän tänne ei saanut laittaa, tekijänoikeuksien takia. ;)

[QUOTE="vieras";25232871]Seuraa mediaa, linkkejähän tänne ei saanut laittaa, tekijänoikeuksien takia. ;)[/QUOTE]

Nimenomaan linkkejähän tänne saa laittaa, muttei kokonaan kopioituja juttuja. Laita vaan ihmeessä tulemaan kun niistä kerroitkin.

Ilmeisesti meidän vieraalla ei ollut mitään tietoa Soinin arvoista, kun piti nopeasti avata taas ihan muusta aiheesta keskustelu. No mutta tähän varmaan voi todeta sen perussuomalaistenkin lempilausahduksen, että koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee. Tällä kertaa vaan se haukkuva koira taitaa löytyä omasta leiristä.

Yhteistyössä