Virallinen Twilight-pino

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
http://www.kukunor.com/haku//0/93-Twilight---Huuma/0
hurahtanu mie oon tähän tarinaan mutta toi kaikenlainen fanikrääsä on niin teiniä että ei iske miulle. ihan noin hurahtanu en oo kuitenkaan :D
:D mä voisin silti haluta itselleni sellaisen kassin.. :whistle:
juu se kassi on ihan jees. :D
tuossa soundtrackin mukana tuli tuommoinen pikkuinen juliste mukana :LOL:

spoilerivaroitus

Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Mä arvasin että syletään jos laitan mitä ajattelin mutta onneksi Nyynä taas ymmärsi :D
eihän näkökannoille voi mitään. mä ymmärrän edwardia, mä ymmärrän bellaa ja sen temppuiluja.. enkä edes pidä häntä mitenkään erityisen itsetuhoisena, äärimmäisen surullisena vain. mä ymmärrän jopa jacobia, mutten pidä siitä että hän yrittää käyttää toisen heikkoa hetkeä hyötynään. :D

ja mitä tuohon kylmään ihoon tulee.. niin oletteko ikinä koettanut miltä tuntuu kun toinen suutelee ihoa jääpala suussa :snotty: :snotty: ai saasta että tuntuu muuten kivalle :snotty: :D miltä se viileys tuntuu kuumalla iholla. no niin. nyt lopetan ajattelemisen.. :xmas:
tästä me ollaan siun kanssa eri mieltä. koska bellan elämähän loppui tyystin siihen ku eetu läks. ja jos sillä ois voimia niin se ois tappanu ittensä.

bellahan on toella onnettomuusaltis ja silti tieten tahtoen lähtee jacobin kanssa rakentelemaan niitä pyöriä ja ajelemaan niillä, tieten tahtoen lähtee hyppimään jyrkänteeltä. ja minkä vuoksi? sen vuoksi että kuulis edwardin äänen tai että edward ykskaks jostain tulis ja pelastais. miun mielestä semmonen on melkosen itsetuhohakuista touhua :/
Samaa mieltä, ja lisäksi siinähän oli toistuvasti sitä "jos sinä kuolet niin minä kuolen" -teemaa, kai olitte lukeneet neloseen asti? Siellähän se jatkui, vaikka oli lapsikin.

spoilerivaroitus

Mä arvasin että syletään jos laitan mitä ajattelin mutta onneksi Nyynä taas ymmärsi :D
eihän näkökannoille voi mitään. mä ymmärrän edwardia, mä ymmärrän bellaa ja sen temppuiluja.. enkä edes pidä häntä mitenkään erityisen itsetuhoisena, äärimmäisen surullisena vain. mä ymmärrän jopa jacobia, mutten pidä siitä että hän yrittää käyttää toisen heikkoa hetkeä hyötynään. :D

ja mitä tuohon kylmään ihoon tulee.. niin oletteko ikinä koettanut miltä tuntuu kun toinen suutelee ihoa jääpala suussa :snotty: :snotty: ai saasta että tuntuu muuten kivalle :snotty: :D miltä se viileys tuntuu kuumalla iholla. no niin. nyt lopetan ajattelemisen.. :xmas:
tästä me ollaan siun kanssa eri mieltä. koska bellan elämähän loppui tyystin siihen ku eetu läks. ja jos sillä ois voimia niin se ois tappanu ittensä.

bellahan on toella onnettomuusaltis ja silti tieten tahtoen lähtee jacobin kanssa rakentelemaan niitä pyöriä ja ajelemaan niillä, tieten tahtoen lähtee hyppimään jyrkänteeltä. ja minkä vuoksi? sen vuoksi että kuulis edwardin äänen tai että edward ykskaks jostain tulis ja pelastais. miun mielestä semmonen on melkosen itsetuhohakuista touhua :/
Samaa mieltä, ja lisäksi siinähän oli toistuvasti sitä "jos sinä kuolet niin minä kuolen" -teemaa, kai olitte lukeneet neloseen asti? Siellähän se jatkui, vaikka oli lapsikin.
mä en nää sitäkään silleen välttämättä fyysisenä kuolemana, ihminen voi kuolla muutenkin. kakkosessahan edward kertoo että hänen elämäänsä tuli täysi pimeys kun jätti bellan, ei tuntenut olevansa "elossa" ilman häntä ja toisinpäin.

Kertokaas mulle muute, että mikä siinä Cullenien baseball-harrastuksessa oli sellaista, että ukkosta tarvittiin? Joko multa meni ohi tai sit se ei selvinnyt.
Mies kysyi ihan samaa kun katto tota kohtausta :D .

Löivät mailoilla niin kovaa, siis tuli niin kova pamahdus ja läjähdys että se kuulosti ukkosen jyrinältä ja salaman iskulta, eivät ihmiset ihmetelleet kovaa pauketta vaan luulivat vaan ukkosen metelöivän :) .

Kertokaas mulle muute, että mikä siinä Cullenien baseball-harrastuksessa oli sellaista, että ukkosta tarvittiin? Joko multa meni ohi tai sit se ei selvinnyt.
lyönnit "jyrähtää" ja kun vampyyrit osuvat toisiinsa niin se kuulostaa siltä kuin kaksi järkälettä iskeytyis yhteen.. siksi.

spolerivaroitus
mä en nää sitäkään silleen välttämättä fyysisenä kuolemana, ihminen voi kuolla muutenkin. kakkosessahan edward kertoo että hänen elämäänsä tuli täysi pimeys kun jätti bellan, ei tuntenut olevansa "elossa" ilman häntä ja toisinpäin.
No se Eetuhan ainakin meinasi itsaria tehdä kakkosessa, ja nelosessa oli nimen omaan kuolemasta kyse siinä taistelussa, ja tää parivaljakko mietti että molemmat tai ei kumpikaan, ja lapsi olisi sitten asustellut muualla vissiin.

Ei tää nyt niin tarkkaa tietysti ole, mutta tuo oli yksi teema kirjassa josta itse en pitänyt, mun mielestä itsemurhan romantisoiminen ei ole miellyttävää luettavaa.

spoilerivaroitus

juu kyllä olen lukenu nelosenki :D ja täytyy olla taas samaa mieltä että se on kyllä niin paatoksellista se bellan ja eetun rakkaus ettei oo tosikaan :D siis suurin osa on ihan ihanaa lukea mutta välillä se menee hieman överiksi. jotenki mie mietin että kun kohdeyleisö on nimenomaan teinejä niin saavat melkosen sairaan kuvan tietyllä tavalla toimivasta parisuhteesta. siis se sanoma että: kunnes kuolema erottaa, ja se päätös olla yhdessä on täysin hyvä asia, mutta noi tietyt tilanteet kun se rakkaus on niin suurta että se menee jo sairauden puolelle niin... se ei oo ihan tervettä. ja kun nuoret sitten rupeaa toimimaan sen mukaisesti niin kuinkakohan moni oikeesti sitten pettyy elävässä elämässä ja joutuu terapiaan? kun se fantasiamaailma on vaan sitä: fantasiamaailmaa, ja teinit on hyvin herkkiä kaikille vaikutteille :/

tämmösiä juttujahan tuolla twilightmomseissa ei saa kirjotella, kun meyerin tuotantoa ei saa kritisoida kunnolla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Mies kysyi ihan samaa kun katto tota kohtausta :D .

Löivät mailoilla niin kovaa, siis tuli niin kova pamahdus ja läjähdys että se kuulosti ukkosen jyrinältä ja salaman iskulta, eivät ihmiset ihmetelleet kovaa pauketta vaan luulivat vaan ukkosen metelöivän :) .
juu näin justiinsa. se ois voitu toteuttaa paremmin siinä leffassa tosin... se oli hyvin kuvailtu kirjassa :D

spolerivaroitus
No se Eetuhan ainakin meinasi itsaria tehdä kakkosessa, ja nelosessa oli nimen omaan kuolemasta kyse siinä taistelussa, ja tää parivaljakko mietti että molemmat tai ei kumpikaan, ja lapsi olisi sitten asustellut muualla vissiin.

Ei tää nyt niin tarkkaa tietysti ole, mutta tuo oli yksi teema kirjassa josta itse en pitänyt, mun mielestä itsemurhan romantisoiminen ei ole miellyttävää luettavaa.
juuri näin. siis eetuhan matkas italiaan juuri sen vuoksi kun alice oli nähny bellan hyppäävän kalliolta alas. ja meni nimenomaan pyytämään voltureilta sitä että hänet revittäisiin kappaleiksi.

toi kuolema on tietyllä tavalla koko kirjasarjan kantava voima. ainoa joka ei sitä paatoksellisesti mieti on jacob, siksi mie siitä jacobista tykkäänki. ite asiassa, mitä enemmän mie mietin tätä ja mitä enemmän mie luen analyysejä siitä sarjasta niin sitä enemmän mie tulen siihen tulokseen että bellan ja edwardin välinen rakkaus on tietyllä tavalla sairasta... :/

spolerivaroitus

no eetullehan se kuolema oli "parempi" vaihtoehto kuin loputon elämä yksin.. ei kokenut että olisi pystynyt "elämään" enää niin. hänhän koki että hänen kuolemansa olisi ihan eriasia kuin bellan joka oikeasti on vielä elossa kakkosessa. neljännessä taas kummallakin on sama tilanne kuin eetulla kakkosessa. toinen olisi tuomittu "elämään" iäisyys yksin.

musta nää kaksi asiaa on eritelty kirjassa. siis oikea elämä ja sen varjeleminen ja eläminen kuolemattomana. eetuhan haluaa suojella bellan elämää, sitä että bella on oikeasti elää. mä en missään vaiheessa itse kokenut että kirjoissa ihannoidaan itsemurhaa. kuolemattoman loppu on eriasia kuin elämän päättyminen. ja hehän puhuu siinä kirjassa siitä että jos eetu ei olis tullut takas niin ajan kanssa bella olisi oppinut elämään ilman eetua.. todennäköisesti sitten jacobin kanssa.

en mä tiedä osaanko selittää mitä ajattelen :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Onneksi täss pinossa saa kritisoida :D . Kunhan ei haukuta Edwardia ihan pataluhaksi |O :saint: !
no ei ihan... ehkä ne eetun ratkasut on välillä ihan perseestä kun se on vampyyri ja se rakentaa koko toimintansa sen mukaan mitä se lukee toisten ihmisten ajatuksista? sillä ois "elämä" paljon helpompaa jos se ei kuulis toisten ajatuksia ja se joutuis oikeesti päättelemään kaiken itse.

tosin, ei se sitä paljoa bellan suhteen alussa auttanu ku kumpiki on niin itepäinen ettei tietenkään voi kommunikoida rehellisesti ja suoraan (molemmat pimittää toiselta juttuja sen minkä ehtii) :D

Nyynä, kyllä mä tiesin että SÄ oot lukenut nelosen :D

Ja mäkin mietin sitä että millaisen kuvan nuoret tytöt saa, mutta sit ajattelin sitäkin että tuollainen perinteisestä romantiikasta innostuminen voi olla ihan hyväkin vaihtoehto, kun muuten tuntuu että meno on nykyään sellaista kyynistä että kaikki kokemukset heti nuorena ja tuntuuko mikään aina miltään... Voi olla että se on eri porukkaa kuin Meyerin lukijat, mutta kuiteski.

spolerivaroitus

no eetullehan se kuolema oli "parempi" vaihtoehto kuin loputon elämä yksin.. ei kokenut että olisi pystynyt "elämään" enää niin. hänhän koki että hänen kuolemansa olisi ihan eriasia kuin bellan joka oikeasti on vielä elossa kakkosessa. neljännessä taas kummallakin on sama tilanne kuin eetulla kakkosessa. toinen olisi tuomittu "elämään" iäisyys yksin.

musta nää kaksi asiaa on eritelty kirjassa. siis oikea elämä ja sen varjeleminen ja eläminen kuolemattomana. eetuhan haluaa suojella bellan elämää, sitä että bella on oikeasti elää. mä en missään vaiheessa itse kokenut että kirjoissa ihannoidaan itsemurhaa. kuolemattoman loppu on eriasia kuin elämän päättyminen. ja hehän puhuu siinä kirjassa siitä että jos eetu ei olis tullut takas niin ajan kanssa bella olisi oppinut elämään ilman eetua.. todennäköisesti sitten jacobin kanssa.

en mä tiedä osaanko selittää mitä ajattelen :D
on se muuten noinki.

mie vaan koen tuon itsemurhan niin selvänä tuossa koska tunsin ihmisen joka päätti oman elämänsä kun rakkaussuhde ajoi karille...

Nyynä, kyllä mä tiesin että SÄ oot lukenut nelosen :D

Ja mäkin mietin sitä että millaisen kuvan nuoret tytöt saa, mutta sit ajattelin sitäkin että tuollainen perinteisestä romantiikasta innostuminen voi olla ihan hyväkin vaihtoehto, kun muuten tuntuu että meno on nykyään sellaista kyynistä että kaikki kokemukset heti nuorena ja tuntuuko mikään aina miltään... Voi olla että se on eri porukkaa kuin Meyerin lukijat, mutta kuiteski.
juu sori :ashamed:

sehän siinä on, niinku nöppönenki sanoi, että jokainen mieltää niin erilailla tuon kirjan sanoman.

jos karsii tuosta tarinasta pois ne kuolemajutut niin sehän on aivan ihana rakkaustarina. tarina ritarillisesta pojasta jolla on suunnaton halu suojella rakastamaansa tyttöä. ja se rakkaus on niin suurta että mikään ei siihen väliin voi yksinkertasesti tulla. se juttu onkin mielettömän hyvä koska nykymaailmassa hypitään sängystä sänkyyn ja monesti rakkaidenkaan ihmisten tunteilla ei ole väliä :/

hauskaa miten eritavalla me mielletään lukemaamme. siis samat kirjat on luettuna ja ihan erilaisilla tuntemuksilla ja johtopäätöksillä :D
siihen vaikuttaa varmasti oma elämäntilanne, historia ja ikäkin.

mie olen niin kyyninen miessukukuntaa kohtaan että löydän jopa eetustaki semmosia virheitä mitä te muut välttämättä ette...

on se muuten noinki.

mie vaan koen tuon itsemurhan niin selvänä tuossa koska tunsin ihmisen joka päätti oman elämänsä kun rakkaussuhde ajoi karille...
mä peilaan sitä taas ehkä omaan kokemukseen jättämisen jälkeisestä elämästä. haluaa kuolla ettei tuntis sitä kipua mikä erosta tulee ja miettii kuolemaa ja sitten ei kuitenkaan ihan oikeasti halua. näin mä nään ne bellan ajatukset tai tunnen :D :D musta eetu on tehnyt hyvin selväks miten paljon arvostaa oikeaa elämää ja miten paljon se haluaa bellan elämää suojella..

Pistänpäs minäkin sitten lusikkani soppaan :D
Tosta kuolema-jutusta siis.. mie en mieltänyt sitä itsarin romantisoimiseksi, tai häiritseväksi tekijäksi siinä ollenkaan. Mulle se vähän niin kuin kuului kauppaan, nehän muuttui molemmat tavatessaan toisensa. Sitähän se Bellakin mietti siinä kun Edward tuli takas, et se kuuli sen äänen tyhmäillessään sen takia että ne kuului toisilleen ja niiden välillä oli side mitä ei mikään voinut katkaista. Ja sen nelosenkin mie ymmärsin ihan hyvin, kun oli sitä yhdessä lähdetään-meininkiä.. nehän oli vähän niinku kokonaisuus, jota ei voinut olla ilman toista.
Näin mie sen asian näkisin :)

hauskaa miten eritavalla me mielletään lukemaamme. siis samat kirjat on luettuna ja ihan erilaisilla tuntemuksilla ja johtopäätöksillä :D
siihen vaikuttaa varmasti oma elämäntilanne, historia ja ikäkin.

mie olen niin kyyninen miessukukuntaa kohtaan että löydän jopa eetustaki semmosia virheitä mitä te muut välttämättä ette...
musta eetu oli niiiiin perinteinen mies välillä.. ei osannut asettua toisen osaan tai ajatella asioita kuin omalta kantiltaan :D mutta kukaanhan ei ole täydellinen vaikka eetu lähellä onkin :heart: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Pistänpäs minäkin sitten lusikkani soppaan :D
Tosta kuolema-jutusta siis.. mie en mieltänyt sitä itsarin romantisoimiseksi, tai häiritseväksi tekijäksi siinä ollenkaan. Mulle se vähän niin kuin kuului kauppaan, nehän muuttui molemmat tavatessaan toisensa. Sitähän se Bellakin mietti siinä kun Edward tuli takas, et se kuuli sen äänen tyhmäillessään sen takia että ne kuului toisilleen ja niiden välillä oli side mitä ei mikään voinut katkaista. Ja sen nelosenkin mie ymmärsin ihan hyvin, kun oli sitä yhdessä lähdetään-meininkiä.. nehän oli vähän niinku kokonaisuus, jota ei voinut olla ilman toista.
Näin mie sen asian näkisin :)
kuin myös. ja musta se yhdessä lähdetään-juttu alkaa vasta siitä kun bellakin on jo vampyyri. eli käytännössä (tai teoriassa, miten nyt haluaa nähdä ) kuollut.

kuin myös. ja musta se yhdessä lähdetään-juttu alkaa vasta siitä kun bellakin on jo vampyyri. eli käytännössä kuollut.
Siitähän se lähtee, kun Volturit on tulossa jne ja Bella "tietää" ettei selviä. Ja sitten tulee Eetvartti pitämään vaan kädestä kiinni, että ei siinä mitään - sitten mentiin. Sekään ei soita hälytyskelloja mun päässä.. sehän vaan kuuluu siihen niiden kahden kokonaisuuteen.
Mutta noh, puolustuksekseni totean jälleen kerran olevani hivenen kieroutunut :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä