Vinkkiä vauvan kylvetämiseen

  • Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
....
Kysymys kaikille pienen kylppärin omistajille:
Miten olette hoitaneet vauvan kylvettämisen?
Meillä sellainen tilanne, että kylppäriin on todella vaikea mahduttaa mitään vannaa. Suihkun edessä on toki tilaa, mutta melko kapeasti, kun tilaa rajaa sekä pöttö että vesipiste.
 
"ruttis"
Ei sitä mitenkään erikoisemmin tarvitse varoa. Mä roikotan vauvaa niin, että se katsoo lattiaan päin. Pään voi hyvin kastella ja kastelenkin monta kertaa, mutta koska vauva pidättää automaattisesti henkeä kun vesi valuu naamalla, ei kerralla kannata pitää kovin kauaa päätä suihkun alla.
 
Tuosta suihku hommasta, niin jos meinaatte vauvauida niin voitta jo valmiiksi harjoitella sukeltamista. Kun olet kastelemassa vauvan päätä laske 1 ja kastele vauvan niska, 2 ja laske takaraivolle vettä ja sitten sukellus! ja vauvan kasvoille valuu vesi :) Meillä poika osaa söpösti rypistää koko naaman kakkosen kohdalla ja uimassa on sukeltanut hienosti. Kylvetyksen voi kyllä hoitaa hyvin vaikka keittiössä tiskipöydällä tms. missä tilaa on enemmän.
 
aloittaja
Tuosta suihku hommasta, niin jos meinaatte vauvauida niin voitta jo valmiiksi harjoitella sukeltamista. Kun olet kastelemassa vauvan päätä laske 1 ja kastele vauvan niska, 2 ja laske takaraivolle vettä ja sitten sukellus! ja vauvan kasvoille valuu vesi :) Meillä poika osaa söpösti rypistää koko naaman kakkosen kohdalla ja uimassa on sukeltanut hienosti. Kylvetyksen voi kyllä hoitaa hyvin vaikka keittiössä tiskipöydällä tms. missä tilaa on enemmän.
Joo, olen kyllä miettinyt, että vauvauintiin olisi kiva mennä. Minkä ikäisen vauvan sinne voi viedä?
 
Joo, olen kyllä miettinyt, että vauvauintiin olisi kiva mennä. Minkä ikäisen vauvan sinne voi viedä?
Vauvan tulee olla 3kk ja yli 5kg kun vauvauintia suositellaan aloitettavaksi. Me mentiin vasta 6kk ja silti on hyvin päästy mukaan. Kannattaa ajoissa alkaa etsiskellä ryhmää paikkakunnan uimahalleista, niissä on välillä tosi paljon tunkua. Se on tosi mukava harrastus, joko vauvan kanssa kahden tai jos isukkikin pääsee mukaan niin perheen yhteinen hetki :)
 
mielipide vain
Tämä olisi varmaan helpoin ratkaisu. Anteeksi typerä kysely (esikoinen tulossa) mutta pitääkö lapsen päätä varoa kuinka tarkkaan suihkussa, siis ettei mene korviin/silmiin/nenään vettä?
Meidän muksut eivät kovin tykänneet suihkuttelusta.Ja kun pieni vauva ei kannattele itseään,niin koin pesuhetket suhteellisen hankaliksi.
Napakka ote saa ainakin olla,ja liukuesteet lattialla..siis mulla sais ainakin olla:D

Voihan sitä välillä käydä vauvan kaa suihkussa,mut tuntusi et kylpeminen ois vähän muutakin kuin peseytymistä.Rentoutumista ym.
 
"just"
Tuosta suihku hommasta, niin jos meinaatte vauvauida niin voitta jo valmiiksi harjoitella sukeltamista. Kun olet kastelemassa vauvan päätä laske 1 ja kastele vauvan niska, 2 ja laske takaraivolle vettä ja sitten sukellus! ja vauvan kasvoille valuu vesi :) Meillä poika osaa söpösti rypistää koko naaman kakkosen kohdalla ja uimassa on sukeltanut hienosti. Kylvetyksen voi kyllä hoitaa hyvin vaikka keittiössä tiskipöydällä tms. missä tilaa on enemmän.
Nimenoaa sanotaan,ettei nuita sukellusrefleksejä tulisi koettaa omin päin.
Ja miksi ihmeessä edes pitäisi valmiiksi harjoitella?
 
aloittaja
[QUOTE="qqq";22473262]Ihan vastasyntynyttä me pestiin lavuaarissa. Siitä sit suihkuun mukaan. Joskus oon laittanu myös hoitoalustalle/pyyhkelle suihkun lattialle ja siinä suihkutellu vauvaa.[/QUOTE]

Tuo lavuaari vaihtoehto on kyllä varmaan ainakin ihan alkuun ja kylässä ihan hyvä vaihtoehto, kun ei tarvitse erikseen viritellä mitään eikä pesun jälkeen tyhjennellä ammeita.
 
aloittaja
Meidän muksut eivät kovin tykänneet suihkuttelusta.Ja kun pieni vauva ei kannattele itseään,niin koin pesuhetket suhteellisen hankaliksi.
Napakka ote saa ainakin olla,ja liukuesteet lattialla..siis mulla sais ainakin olla:D

Voihan sitä välillä käydä vauvan kaa suihkussa,mut tuntusi et kylpeminen ois vähän muutakin kuin peseytymistä.Rentoutumista ym.
Joo, voin kyllä kuvitella, että ensimmäisillä kerroilla vauvan kanssa suihkussa on melko paniikki-olo... pitää varmaan laittaa jotkut nypykkähanskat käteen, että saa tukevan otteen.
 

Yhteistyössä