Vinkkejä Lontooseen?

  • Viestiketjun aloittaja London
  • Ensimmäinen viesti
London
Onkos täällä paljonkin Lontoossa käyneitä? Meillä olisi reipas 2vrk aikaa siellä kierrellä ja hengailla miehen kanssa. Hotelli on west endissä.

Paljonkohan maksaa taksi tänä päivänä Stanstedin lentokentältä keskustaan? Tietääkö kukaan?

Ja kannattaako siel vahakabinetissa käydä vai onko semmoinen jonotusmesta?

Kiitän :)
 
Alaryttaa
Stansted on sen verran kaukana että juna olisi edullinen vaihtoehto. Meno-paluu on £33,20, pelkkä yhdensuuntainen £23,40.
Lontoon päässä asema on Liverpool Street, siitä pääsee bussilla tai tubella hotellille. Netistä saa liput vaivattomasti.

Mme Tussauds on ihan kiva vaikkakin suht "pieni", ostakaa liput netistä, pääsette "jonon ohi" (vaikka on siinäkin jonottamista)

Enjoy:)
 
Kahdessa päivässä ei kerkeä tekemään yhtään mitään.
Ehtiihän tehdä moniakin asioita.
Tuossa ajassa ehtii käydä mm. museoissa, kun on vähän aikaa niin menisin ehkä ainoastaan yhteen museoon ja valitsisin sen kiinnostuksen mukaan. Ostoksilla ehtii myös käydä, esimerkiksi Oxford Street -kadulla on runsaasti kauppoja ja lyhyessäkin ajassa ehtii käydä, ainakin jos valikoi mihin kauppoihin menee. London Eye -maailmanpyörä on myös mukava, ainakin jos ei ole koskaan käynyt missään vastaavassa.
 
"huoh"
Metrolla Camdeniin, siellä on ihanaa...

Metrolla kannattaa kyllä hengailla. Vaikka nousisi kaikista keskustan pysäkeistä maailmaa ihmettelemään. Lontoo on kuin sarja pieniä kyliä, Piccadillyllä nouset ihan erilaiseen kaupunkiin kuin Cityssä, Notting Hill on erilainen kuin Covent Garden. Chinatownissa kannattaa käydä syömässä ja ihmettelemässä muutenkin...

Oi Lontoo <3 tuli ihan ikävä, en olen varmaan kahteen vuoteen käynytkään.
 
"Ulla"
Olen käyttänyt viime kerrat Express-bussia, matka Victoriaan 12£/suunta ja netissä 13£. Kestää ehkä hiukan kauemmin kuin juna. Lipun saa helposti Stanstedissa ulosmenon vieressä olevalta palvelutiskiltä.
Kahdessa päivässä ehtii tehdä paljon, kun on hyvä suunniteltma mitä haluaa. Minä käyn usein museoissa, joista useat ovat ilmaisia, ostoksilla eri paikoissa. Kahvillassa, jolloin on kiva seurata suuren kaupungin menoa ja tietty pubikäynti. Jos matkanne on keväällä niin puistoissa kannattaa käydä. Vahakabinetti on ok.
Mukavaa matkaa!
 
englander
Lontoon turistimestoista nakemisen arvoisin on mielestani National Gallery tai opastettu kierros parlamenttitalossa. Vahaihmisten tuijotteluun en todellakaan tuhlaisi aikaa.
 
Smoke
[QUOTE="Ulla";30539243]Olen käyttänyt viime kerrat Express-bussia, matka Victoriaan 12£/suunta ja netissä 13£. Kestää ehkä hiukan kauemmin kuin juna. Lipun saa helposti Stanstedissa ulosmenon vieressä olevalta palvelutiskiltä.
Kahdessa päivässä ehtii tehdä paljon, kun on hyvä suunniteltma mitä haluaa. Minä käyn usein museoissa, joista useat ovat ilmaisia, ostoksilla eri paikoissa. Kahvillassa, jolloin on kiva seurata suuren kaupungin menoa ja tietty pubikäynti. Jos matkanne on keväällä niin puistoissa kannattaa käydä. Vahakabinetti on ok.
Mukavaa matkaa![/QUOTE]

Hirveästi muuta ei päivän aikana kerkeä tekemään jos museoon menee, niin paljon nähtävää niissä.
 
Minäkin suosittelisin metroa liikkumiseen ja junalla pääsee kätevästi ja nopeasti lentokentiltä keskustaan. Älkää suotta tuhlatko rahojanne vahakabinettiin tms. ilmaisiakin museoita on. Itse pidin Science museumista eikä British museumikaan ollut huono. Luonnontieteellinen ei iskenyt. Covent Garden ja Notting Hill olivat ehdottomasti kokemisen arvoisia, kuten edellä onkin mainittu. Suosittelen lämpimästi "peruskohteiden" skippaamista ja reilusti kokemusten hakemista muualta kuin nähtävyyksistä, ottakaa metro ja jalkautukaa metroaseman ympärille. Shoppailua en suosittele niin, että kierrätte kaupasta kauppaan, pikemminkin pistäydytte jos kohdalle osuu. Tosin Harrods on kokemisen arvoinen, vaikka mitään ei ostaisi.. vaikka suosittelen sieltä matkamuiston ostamista. On ihana saada sellaista palvelua "Löysittekö kaiken etsimänne rouva?" "Tahdotteko että opastan teidät seuraavaan paikkaan rouva?".. Ja itse ostin tosiaankin vain 10 punnan päiväkirjan... Tai jos shoppailua kaipaa, niin Westfieldin iso ostoskeskus lienee hyvä paikka siihen.

Nyt jälkikäteen kun mietin, emme käyneet teatteria lukuunottamatta missään sisäänpääsymaksullisessa nähtävyydessä. Lontoosta löytyy katsotaavaa ja koettavaa ilmaiseksikin niin paljon, joten jos olette vain pari päivää, suosittelen lämpimästi ilmaisia. Silloin voi vain pyörähtää paikalla ja jatkaa matkaa eteenpäin... vaikka meidänkin oli tarkoitus "ottaa pari kuvaa British museumista ja jatkaa matkaa" venähti meillä 2,5h ihan kevyesti katsellessa muutama näyttelyosasto.
 
Meitsikin hengaa tähän kysyy samaa asiaa.
Lähinnä hermoheikko huono suunnistaja (perheen kera ollaan menossa sinne lomalla).


Stansted-Kings Cross ? pääseekö kuinka helposti..katoin et joutuis vaihtamaan jossain vaiheessa mutta onko se helppoa? opasteet jne
Ja jos ostaa lipun/ liput etukäteen niin kelpaako se sama lippu vaihtaessa? :ashamed:
ei, en oo ikuna käyny muualla..

Yv:täkin saa laittaa :)
 
Alaryttaa
Jos King's Crossilla yövytte, helpointa on ottaa Stanstedilta juna Liverpool Streetille, sieltä on varsin simppelit opasteet metrolinjoille Circle (keltainen) tai District (vihreä), molemmilla suunta westbound asemalle King's Cross / St Pancras. molemmat linjat muistaakseni lähteävät samalta laituriltakin.

Tubea ja bussia kun kuitenkin tulette käyttämään, ostakaa metron lipputiskiltä Oyster-cardit ja ladatkaa siihen joko rahaa tai aikaa riippuen siitä kuinka kauan käytätte korttia. Itse Oyster-cardilla on n. viiden punnan pantti, sen voi palauttaa matkan jälkeen tiskille ja saatte sen pantin takaisin.

Toivottavasti auttoi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Jos King's Crossilla yövytte, helpointa on ottaa Stanstedilta juna Liverpool Streetille, sieltä on varsin simppelit opasteet metrolinjoille Circle (keltainen) tai District (vihreä), molemmilla suunta westbound asemalle King's Cross / St Pancras. molemmat linjat muistaakseni lähteävät samalta laituriltakin.

Tubea ja bussia kun kuitenkin tulette käyttämään, ostakaa metron lipputiskiltä Oyster-cardit ja ladatkaa siihen joko rahaa tai aikaa riippuen siitä kuinka kauan käytätte korttia. Itse Oyster-cardilla on n. viiden punnan pantti, sen voi palauttaa matkan jälkeen tiskille ja saatte sen pantin takaisin.

Toivottavasti auttoi. :)
kiitti :) oli apua ja eiköhän me pärjätä :)
ekaa kertaa reissussa niin jännittää se ihmis vilinä :)
 
Alaryttaa
Ei hitsi, mokasin! Ei vihreä District vaan pinkki Hammersmith & City- linja ja violetti Metropolitan, westbound.

Tässä vaan polleana henkseleitä paukuttelin enkä ekaksi vilkaissut tarkempaa karttaa *punastus*
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä