Mä juuri tänään muistin, että JOULUKORTIT! Ne pakkaa AINA olemaan myöhässä, viime vuonna jäi jopa lähettämättä, kun olisivat menneet perille vasta joulun jälkeen : /
Lahjojen pakkaamista olen pohtinut. Meillä on viime joulusta vielä lahjapaperia jäljellä...uutta en aio ostaa. Joten kun paperi loppuu, siirryn käyttämään sanomalehteä. Mutta tuoreina niistä irtoaa mustetta...pitää siis käydä hakemassa pari lehteä lehtiroskiksesta hyvissä ajoin.
Ostelen pukinkonttiin paljon kirppiksiltä, joten leluissa ei luonnollisestikaan ole pahvipakkausta. Ei sitä noin niin kuin muutoin tarvitse, mutta paketista saa kauniimman, kun barbie on laatikossa, kuin jos se on ilman laatikkoa. Joten alan hiljalleen keräämään erilaisia laatikoita (esim. muropaketteja) joulua ajatellen. Laatikon voi sitten päälystää sillä lahjapaperilla, jotta rumat "murotekstit" eivät näy.
Pohdin myös tekeväni kankaisisia "kestolahjapusseja". Muutaman olen jo menneinä vuosina ylijäämäkakaista ommellut...ja koska ajatukseni on se, etten enää koskaan osta joulupaperia, kasseille tulee tarvetta useampana vuonna.
Ja tietenkin nyt sitten kaikki paperikassit jemmaan...tuunaamalla niistä saa jouluisia (valkoiseen/ruskeaan kassiin vaikka piirtää jouluisen kuvan) ja ylimääräisistä tapeteista tekee näppärästi lahjakasseja ihan kädenkäänteessä.
Nämä nyt tuli äkkiselttään mieleen