vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhonen

Vieras
Poikamme, 6kk, nukhati noin kuukauden ajan ihan hienosti omaan sänkyynsä päiväunille, kunhan kävi kerran nostamassa tutin ja harso oli silmillä.

Tuota autuutta kesti siis noin kuukauden-puolitoista, mutta yhtä-äkkiä ei suostukaan enää siihen. Ajateltiin, että haluaa ehkä muuttaa päiväunirytmiään, mutta kyse ei tunnu olevan siitä. Ollaan nimittäin yritetty laittaa nukkumaan ""tavalliseen aikaa"" kun vaikuttaa väsyneeltä - ei. Hieman ennen tavallista uniaikaa - ei. Venytetty valvomista, vaikka poika on ihan väsy - ei! Aina kaamea huuto kun yrittää laittaa unille.

Onko jollain antaa omakohtaisia vinkkejä, mikä on auttanut? Päivät ovat nykyisin yhtä tappelua, kun uniaika lähestyy, ja se tulee aina aika nopeasti, sillä poika jaksaa valvoa vain reilun tunnin kerrallaan. Unia on päivällä pituudesta riippuen 3-4.

Saattaapi olla hampaat syynä. Meillä poika melkeen 6 kk ja on jo neljä hammasta. Joka kerta meni yö- ja päiväunet piloille ja päivisinkin oli kamala kitisijä. Kurkkaappa suuhun.

ei ole hampaita tulossa - olen itse suuhygienisti, joten luultavasti näkisin jos olisi ;)

Mulla ja isällä tuli vasta hiukka alla vuotiaina, joten siksikin luulen, että siihen menee vielä tovi.

Siksipä tämä kummastuttaakin, kun mitään näkyvää syytä ei ole. Tuntuu vaan, että on alkanut kammoamaan nukkumaan menemistä ja sänkyä, vaikka ennen meni ihan kivasti, eikä mitään erikoista ole tapahtunut.

Ai, no sitten varmaan suuhun on ainakin tullu kurkittua : )
Mulla kun joka hammas on tullu aina vaan uutena yllätyksenä, kun en osannut odottaa niitä näin aikaisin. Eka tuli 3 kk iässä ja silloin oli eka huonon unen jakso.

Meillä sama homma. Tyttö 6 kk ja nyt toista viikkoa nukkumaan meno on yhtä painajaista. Öin ja päivin. Ennen nukahti itsekseen omaan sänkyynsä. Hampaita ei vielä ole eikä näytä näin taviksen silmin olevan tulossakaan.

Meillä ei ainakaan ekat hampaat aiheuttanu unettomuutta.

6kk iässä alkaa taas yksi vaihe, niitä tulee ja menee. Välilä on helpompaa ja välillä vaikeampaa.
Väittäisin, että teilläkin kyse on jostain vaiheesta. Pitää keksiä uusia jippoja.

Mä en jaksanut keksiä mitään uuta, 6kk jälkeen meillä on nukahdettu päikkäreille joko vaunuihin tai suoraan tissille...

Usein kun lapsi oppii jotain uutta esim. ryömimään niin unet sattavat häiriintyä.
Jos ennen nukkunut sisällä hyvin niin kokeilepa nukuttaa ulos vaunuihin, jospa se tepsisi!

Yhteistyössä