vinkkejä, miten saada vastasyntynyt nukkumaan omassa sängyssään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Triinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Triinu

Jäsen
21.12.2007
936
0
16
meidän poika on 10 vrk ikäinen, eikä hän halua millään nukkua pinnasängyssä, vaan herää melkein heti kun hänet on sinne laittanut. peittoon olen kietonut, laittanut pienen tyynyn hänen selkänsä taakse ja jopa oman puseroni laittanut hänen viereensä jos tuttu ja turvallinen tuoksu rauhottaisi. yksi yö sujui näin ihan loistavasti, mutta viime yö menikin sitten ihan persiilleen..poika heräili koko ajan ja jouduinkin sitten ottamaan hänet viereeni ja ajaa miehen sohvalle nukkumaan. mun vieressä vauva nukkuu sitten kuin tukki, mutta käy miestä sääliksi kun joutuu sohvalle, hän kun on niin levoton nukkuja ettei poikaa voi meidän välissä pitää... ei näin voi kauan jatkua :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No pienet ihmiset haluaa olla lähellä. Ota viereen vaan, ei mies vauvan päälle käänny.

Ihan hyvin voi vastasyntynytkin nukkua omassa sängyssään, ei tartte viereen ottaa. Näin on minun molemmat lapset nukkuneet ja niin tulee tämä kolmaskin nukkumaan.

mä vaan sitkeesti laitoin omaan sänkyyn ja kyllä se sinne sitten lopulta jäi, on vaan kyllä aluks rankkaa kun joutuu heräilemään usein... mutta tää tapaus ei ihan hirveän herkkäuninen onneks ole... jostain oon lukenu että vauvalla kestää 20min nukahtaa sikeään uneen ja vasta sitten kannattaa siirtää.

Äitiyspakkauksen laatikossa meilläkin nukkui, laatikossa oli vielä pyyherulla pienentämässä. Ja vauva kapaloitiin hellästi oman peiton sisälle. Myöhemmin pinnikseen siirtäminen sujui ilman ongelmia.

Meillä kuopus oli tuollainen ja minä annoin olla vieressä. Se kaipaa äitin läheisyyttä =) Laita vaikka imetystyyny vauvan ja miehen väliin tai osta tämmönen
http://www.glasertoys.de/.media/124048308620.png

Meilläkään ei kelpaa oma sänky, eikä äitiyspakkauksen laatikko. Viereen rauhoittuu ainoastaan. Eilen illalla hoksasin kokeilla vaunun koppaa, koska vaunuun nukahtaa päivällä hyvin. Ja hienosti meni yö. Poika nukkui rauhallisesti makuupussin sisällä vaunukopassaan :)

Meil on molemmat olleet aluksi tollasia =) Esikoinen oppi nopeesti n. pari viikkosena, kakkonen sitten nukku viel puolvuotiaanakin mun vieressä usein. Muuten oli ihan ok siin vieressäkin, mut sain itte niskat niin jumiin, että halusin vauvan siks nukkuvan omassa sängyssään.
Kummallakin pojalla on ollu unirättinä se sama rätti, jota ollaan käytetty imettäessä, eli se on tietty haissu maidolta, joka on rauhottanu.
Mun mielestä myös se, että vauva on oppinu nukahtaan itekseen sänkyyn, on helpottanu yönukkumisia.

mulla oli sama ongelma. ei nukkunu koskaan muualla kun sylissä tai mun vieressä. joten me nukutaan yhdessä. vauva nyt 7 vko vanha. mies raahas itselleen 80cm leveen sängyn meidän sängyn viereen. näin nukutaan siihenasti kunnes vauva suostuu nukkuun muualla. viä en ole ees kokeillut. näin on helppoo kun imettää,ei tarvii mitään nostella. eikä seksielämäkään kärsi et vauva nukkuu vieressä. musta on nyt ihanaa että vauva nukkuu mun vieressä. en ees osais olla jos niin ei olis.

Meillä poika nukku vaunukopas jonka aina nostin pinnikseen ja joskus kun ei meinannu nukahtaa pistin sen sänkyyn ja valvoin vieres niin kauan et nukahti ja kyllähän se oppi nukkuun omas sängys :) nyt 2,5wee eikä tahdo ees keskelle nukkumaan :)

Mun ratkaisu oli se, että mies meni sohvalle, ja vauva nukkui mun kainalossa missä vauvan mun mielestä kuuluu olla :heart:

Mutta jos omaan sänkyyn haluaa pikkuisen opettaa, niin kapalo ja äippäpakkauksen laatikko tms pikkuinen sänky (vaunukoppa voisi myös olla hyvä ) varmaan antaa pienelle turvallisuuden tunnetta enemmän kuin isohko pinnasänky. Lisäksi vauvan olisi hyvä olla valveilla kun hänet sänkyyn laitetaan, eli nukahtaisi sinne itse.

Anteeksi nyt kommenttini mutta minusta on todellakin väärin jos mies joutuu menemään muualle nukkumaan tai joutuu raijaamaan itselleen toisen sängyn... ei ymmärrä.. Mut jokainen tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Anteeksi nyt kommenttini mutta minusta on todellakin väärin jos mies joutuu menemään muualle nukkumaan tai joutuu raijaamaan itselleen toisen sängyn... ei ymmärrä.. Mut jokainen tavallaan.

mä oon kyllä samoilla linjoilla... vanhempien sänky on vanhempien sänky ja lapsilla on omat!

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
mulla oli sama ongelma. ei nukkunu koskaan muualla kun sylissä tai mun vieressä. joten me nukutaan yhdessä. vauva nyt 7 vko vanha. mies raahas itselleen 80cm leveen sängyn meidän sängyn viereen. näin nukutaan siihenasti kunnes vauva suostuu nukkuun muualla. viä en ole ees kokeillut. näin on helppoo kun imettää,ei tarvii mitään nostella. eikä seksielämäkään kärsi et vauva nukkuu vieressä. musta on nyt ihanaa että vauva nukkuu mun vieressä. en ees osais olla jos niin ei olis.

Hehhee, meillä kans kuopus nukku aluksi minun kanssa, ja nukkuu vieläkin vaikka ikää on 3 vuotta!

Meiän seksielämä kyllä kärsii jos vauva on vieressä. En vaan pysty innostumaan jos vieressä kuuluu kesken kaiken ilosta jokeltelua. K-18. B)

Meillä se laatikko oli sängyn vieressä pinniksen päällä, siitä pysty näppärästi ottaan vauvan, ei tarvinnut miettiä että kääntyy päälle. Ja tarvittaessa sai käden laitettua käärön päälle että äiti rauhottu.

ihan peruspinnasänky kyseessä.. täytyypä tosiaan vaunujen kantokoppaa kokeilla,eipä ole tullut mieleenkään sitä käyttää me kun ei vielä olla vaunuilemassa käyty :whistle: sitä on niin pyörryksissä tästä pikkuihmisestä ettei järki oikein juokse :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Meiän seksielämä kyllä kärsii jos vauva on vieressä. En vaan pysty innostumaan jos vieressä kuuluu kesken kaiken ilosta jokeltelua. K-18. B)

Meillä oli perhepeti, emmekä koskaan harrastaneet siinä seksiä.
Me puuhailtiin muualla B)

Tosiasiahan on että tuon ikäinen kaipaa läheisyyttä. meillä nukuttiin äitiyspakkauksessa noi 1 kk iästä asti ja sitten siitä jossain vaiheessa siirryttiin pinnasänkyyn kun ei enää mahtunut laatikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:

mies tietää itsekin nukkuvansa leveästi joten sohvalle menee mukisematta.. on joskus muakin muksinut unissaan :snotty:

Yhteistyössä