Vinkkejä laihdutukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lyllykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lyllykkä

Vieras
2 kuukautta aikaa pudottaa painoa. Tarvitsisin vinkkejä, kuinka saisin painon putoamaan ja minkä verran on realistista odottaa painon putoavan tuossa ajassa. Lähtöpaino 74 kg, pituutta 160 cm.

mä oon niin ylpeä itsestäsi että pitäis antaa varmaan itselle mitalli.. Laskin niitä järjettömän orjallisesti, esim 1 leipä 1 piste.. pistemäärä vuorkaudessa oli 20.

Alkuperäinen kirjoittaja ylläoleva:
mä oon niin ylpeä itsestäsi että pitäis antaa varmaan itselle mitalli.. Laskin niitä järjettömän orjallisesti, esim 1 leipä 1 piste.. pistemäärä vuorkaudessa oli 20.

mikä oli lähtöpainosi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä pudotin 2kk 10kg painonvartioiden pisteillä :) wipii!! lähtöpaino 64, tämänhetkinen 54kg

Mahtavaa! Onnea tosi paljon! Toi kuulostaa niin huikeelta, että munkin pitää kaivaa vanha kotipaketti jemmastani esille. Motivaatio nousi nyt :) Kiitos siitä :)
Harrastitko paljon liikuntaa, ja jos, niin minkämoista?

Hei ihan pakko hiven hölmönä kysyä, mut mites noi painonvartijapisteet??? Miten tuo homma toimii?? Eli pitääkö maksaa itsenä eka kipeeksi tilailemalla tykötarpeet??? Tuskin niitä ilmatteex mistää saa???

Alkuperäinen kirjoittaja Mitähä:
Hei ihan pakko hiven hölmönä kysyä, mut mites noi painonvartijapisteet??? Miten tuo homma toimii?? Eli pitääkö maksaa itsenä eka kipeeksi tilailemalla tykötarpeet??? Tuskin niitä ilmatteex mistää saa???

piste vihon olen monistanut kaverilta, melko ilmasta ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
missä on selkeät ohjeet karppauksesta ja mitä saa ja kuinka pajlon syödä??

Saa syödä kaikkea, missä ei ole hiilihydraatteja. Eli pasta, peruna, sokeri ja muut hiilihydraatit pois, tilalle aitoa voita, kermaa, kasviksia, lihaa.

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

Itse olen tuo tiukka ketokarppi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hieman kade :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä pudotin 2kk 10kg painonvartioiden pisteillä :) wipii!! lähtöpaino 64, tämänhetkinen 54kg

Mahtavaa! Onnea tosi paljon! Toi kuulostaa niin huikeelta, että munkin pitää kaivaa vanha kotipaketti jemmastani esille. Motivaatio nousi nyt :) Kiitos siitä :)
Harrastitko paljon liikuntaa, ja jos, niin minkämoista?

Harrastin liikuntaa. Aloitin juoksun niin että juoksin joka toisen lyhtypylvään v älin ja joka toisen kävelin.. Kunto nousi ko intervalli juoksussa tosi nopeasti. Nykyään juoksen 10km lenkin heittämällä ja yhteen putkeen!!
Urheilusta en lisännyt pisteitä vaikka olisin urheillut kuinka paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Painonvartijat lopetti Suomessa viime keväänä.

Karppaamalla lähtenyt nyt 6 kg kuussa, eikä ole tarvinnut nähdä nälkää.

no kai niitä pisteitä saa silti laskea vaikka lopetti. Harmi että lopetti... Kaveriporukalla laihdutimme yhteensä paikkareiden pisteillä 70kg!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ylläoleva:

mikä oli lähtöpainosi?

64 lähtö, nyt 54 ja siinä on pysyny..

Korvaa yks ruoka maitorahkalla+sokeriton mehukeitto..

Jos tekee mieli ottaa leipää niin ota 1 kahden sijaan. yleensä kaikki tekee aina kaksi leipää kerralla.

ei jogurtteja ja viilejä(no joku rasvaton maustamaton viili tai rasvaton maust. jogurtti on ihan ok).

jos et tykkää hedelmistä niin tolla maust. jogurtilla saa hyviä smootieita joka on myös hyvä lounas.

juo sikana vettä! ja vihreää teetä.

kannattaa syödä tarpeeksi hyvää kasvirasvaa.

jos syöt jonkun herkut niin sit et syö siihen normiruokaa päälle. vaan valitset: joko pulla TAI ruoka.

jos haet vaikka kiinalaista niin sen lisäks et syö päivän aikana muuta, paitsi tietty aamulla aamupala

urheile! siitä tulee ihana olo jälkeenpäin eikä tee mieli mussuttaa.

näillä konsteilla mä oon mallinmitoissa... mutta silti syön normaalia terveellistä ruokaa ja herkkujakin!

Joo, voi pisteitä laskea, mutta ap kyseli pitääkö tilata jostain kalliit tykötarpeet.

Pisteiden laskeminenhan on kaloreiden laskemista, eli sikäli voi ilman pistevihkosiakin laihtua. Syöttää ruokansa esim. Kiloklubiin tai Kalorilaskuriin ja pitää vajetta 500-1000 kcal per päivä. Tai sitten karppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mmämä:
Korvaa yks ruoka maitorahkalla+sokeriton mehukeitto..

Jos tekee mieli ottaa leipää niin ota 1 kahden sijaan. yleensä kaikki tekee aina kaksi leipää kerralla.

ei jogurtteja ja viilejä(no joku rasvaton maustamaton viili tai rasvaton maust. jogurtti on ihan ok).

jos et tykkää hedelmistä niin tolla maust. jogurtilla saa hyviä smootieita joka on myös hyvä lounas.

juo sikana vettä! ja vihreää teetä.

kannattaa syödä tarpeeksi hyvää kasvirasvaa.

jos syöt jonkun herkut niin sit et syö siihen normiruokaa päälle. vaan valitset: joko pulla TAI ruoka.

jos haet vaikka kiinalaista niin sen lisäks et syö päivän aikana muuta, paitsi tietty aamulla aamupala

urheile! siitä tulee ihana olo jälkeenpäin eikä tee mieli mussuttaa.

näillä konsteilla mä oon mallinmitoissa... mutta silti syön normaalia terveellistä ruokaa ja herkkujakin!

ja niinkuin joku tuolla sanoikin, lopeta kaloreiden juominen eli ei IKINÄ mehuja ym. turhaa shittiä. ja ei alkoholia(ainakaan usein, ei edes kerran kahteen viikkoon)

Mun vinkit:
- Älä lopeta herkuttelua kokonaan, muuten repsahtaa helpommin. Salli herkkujakin mutta kohtuudella.
- Nauti kasviksista. Mä olen syönyt niitä koko kesän. Ihania mansikoita, herneitä, nektariineja, herkkusieniä jne.
- Muista hyvät rasvat. Elimistö tykkää.
- Nauti viljatuotteet täysjyvänä.
- Syö tarpeeksi kunnon ravintoa.
- Älä ole liian ankara itsellesi.
- Älä ajattele sitä laihdutuskuurina vaan koko elämän mittaisena projektina.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
missä on selkeät ohjeet karppauksesta ja mitä saa ja kuinka pajlon syödä??

Saa syödä kaikkea, missä ei ole hiilihydraatteja. Eli pasta, peruna, sokeri ja muut hiilihydraatit pois, tilalle aitoa voita, kermaa, kasviksia, lihaa.

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

Itse olen tuo tiukka ketokarppi.

Kiitti

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mun vinkit:
- Älä lopeta herkuttelua kokonaan, muuten repsahtaa helpommin. Salli herkkujakin mutta kohtuudella.
- Nauti kasviksista. Mä olen syönyt niitä koko kesän. Ihania mansikoita, herneitä, nektariineja, herkkusieniä jne.
- Muista hyvät rasvat. Elimistö tykkää.
- Nauti viljatuotteet täysjyvänä.
- Syö tarpeeksi kunnon ravintoa.
- Älä ole liian ankara itsellesi.
- Älä ajattele sitä laihdutuskuurina vaan koko elämän mittaisena projektina.

tykkää!

Kiitos vinkeistä, täytyykin heti tänään aloittaa syömisten karsiminen ts. jättää pois turha "harrastussyöminen."
Tuo oli hyvä vinkki, että joko herkku tai ruoka, yleensä olen valinnut molemmat ja ISOT annokset molempia.
Paljon tuli ajattelemisen aihetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vinkeistä, täytyykin heti tänään aloittaa syömisten karsiminen ts. jättää pois turha "harrastussyöminen."
Tuo oli hyvä vinkki, että joko herkku tai ruoka, yleensä olen valinnut molemmat ja ISOT annokset molempia.
Paljon tuli ajattelemisen aihetta.

toivottavasti saat pidettyä hyvän itsekurin!!!

yks vinkki joka toimi mun kaverilla, se laitto itsestänsä vanhan hoikka-kuvan jääkaapin oveen..
mut varmaan toimisi myös jos ottaa itsestä oikeen kauhean bikini kuvan missä läskit näkyy ja laittaa sen oveen? tietty ottaa pois vieraiden ajaksi;)

Yhteistyössä