Paljonko voisin saada painoa tippumaan puolessa vuodessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lyydia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lyydia"

Vieras
Kaverilla on häät alkuvuodesta ja haluan olla silloin hoikempi. Nyt on painoa 105kg. :/ Pituutta on 170cm.

Paljokohan olisi realistista pudottaa painoa tuossa ajassa? Kaikkea en saa pois tuossa ajassa, mutta että olisin edes jonkun verran pienempi.

Mä sain neljässä kuukaudessa 16 kiloa. Juhlia oli kevään aikana viikon, parin välein ja niissä en laihduttanut : ) Ja pakkasi jäädä herkuttelu päälle aina juhlan jälkeen, mutta silti tuon verran. Aikaa sulla on ihan mukavasti. Mulla pakkaa aina siirtyä ja siirtyä aloitus, kun ajattelee, että aikaa on ja sitten se aika jo mennyt ja tavoite saavuttamatta. Kyllä sä saat tippumaan ihan mukavasti, kunhan aloitat pikimmiten, ei tarvi sitten rytinällä ja kiireellä yrittää.

Mä sain neljässä kuukaudessa 16 kiloa. Juhlia oli kevään aikana viikon, parin välein ja niissä en laihduttanut : ) Ja pakkasi jäädä herkuttelu päälle aina juhlan jälkeen, mutta silti tuon verran. Aikaa sulla on ihan mukavasti. Mulla pakkaa aina siirtyä ja siirtyä aloitus, kun ajattelee, että aikaa on ja sitten se aika jo mennyt ja tavoite saavuttamatta. Kyllä sä saat tippumaan ihan mukavasti, kunhan aloitat pikimmiten, ei tarvi sitten rytinällä ja kiireellä yrittää.

Joo on kyllä pakko pian aloittaa ettei iske paniikki loppuvuodesta. Pitää vähän miettiä miten sitä söisi ja mitä liikuntaa ja kuinka paljon.

Mä vähensin hiilareita ja liikun enemmän, putosi kahdessa viikossa neljä kiloa ja toivon hyvän putoamisen jatkuvan. Varmaan lähti nestettäkin, mutta oon kyllä melko paljon liikkunu ennenkin. Pituutta pari senttiä enemmän kun ap:lla ja lähtöpaino "vaan" 90 kg, joten onhan tässä mitä pudottaa.

20 kg mahdollista ja vaikka vähän enemmänkin sun lähtöpainosta johtuen, koska sulla on mistä pudottaa ja reilusti. 10kg on tosi helppoo ja 25kg vielä ihan mahdollista!

[QUOTE="mä";24360208]20 kg mahdollista ja vaikka vähän enemmänkin sun lähtöpainosta johtuen, koska sulla on mistä pudottaa ja reilusti. 10kg on tosi helppoo ja 25kg vielä ihan mahdollista![/QUOTE]

jep. mä sanoisin, että se 20 kg ota tavotteeks ettei oo liian rankkaa ja mahdollista saavuttaa... Älä karppaa se on epäterveellistä, lisää syöpäriskiä ja erinäisiä sydänsairausriskejä ja tekee olosta pidemmän päälle vetämättömän liiallisen proteiinimäärän vuoksi. Lisäksi käy liian rankasti munuaisiin ja sitä kautta yhdistettynä sokerijuttuihin, niin ei hyvä...

Liiku paljon, pitkiä rauhallisia sekä vuorokerorin reippaita kävelylenkkejä. Nutrilett yms. on hyvä apu aloitukseen tai joku vastaava kalorilaskentaan perustuva juttu ja saa pienenettyä annoskokoja. Alkoholi kokonaan pois, ei makeaa lainkaan ja juo paljon vettä!! Siis tooooosi paljon vettä :D
Alussa max 600 kaloria/vrk niin johan lähtee :D

Alkuperäinen kirjoittaja tää kans;24360246:
jep. mä sanoisin, että se 20 kg ota tavotteeks ettei oo liian rankkaa ja mahdollista saavuttaa... Älä karppaa se on epäterveellistä, lisää syöpäriskiä ja erinäisiä sydänsairausriskejä ja tekee olosta pidemmän päälle vetämättömän liiallisen proteiinimäärän vuoksi. Lisäksi käy liian rankasti munuaisiin ja sitä kautta yhdistettynä sokerijuttuihin, niin ei hyvä...

Liiku paljon, pitkiä rauhallisia sekä vuorokerorin reippaita kävelylenkkejä. Nutrilett yms. on hyvä apu aloitukseen tai joku vastaava kalorilaskentaan perustuva juttu ja saa pienenettyä annoskokoja. Alkoholi kokonaan pois, ei makeaa lainkaan ja juo paljon vettä!! Siis tooooosi paljon vettä :D
Alussa max 600 kaloria/vrk niin johan lähtee :D

Eh.. kyllä mä sanoisin että maks 600 kcal/vrk on vaarallisempaa kuin karppaus. Sitäpaitsi tuolla kalorimäärällä saa olla aikamoinen sissi, jos pystyy laihduttamaan. Sun kannattais ottaa asioista selvää, ennenkuin tuut pätemään ja jakelemaan HENGENVAARALLISIA neuvojas.

Eh.. kyllä mä sanoisin että maks 600 kcal/vrk on vaarallisempaa kuin karppaus. Sitäpaitsi tuolla kalorimäärällä saa olla aikamoinen sissi, jos pystyy laihduttamaan. Sun kannattais ottaa asioista selvää, ennenkuin tuut pätemään ja jakelemaan HENGENVAARALLISIA neuvojas.

Sorry mutta ravintoterapeuttina tiedän asioista aika paljon.... ja nutrilett yms. on suositus kaikille painon kanssa kamppaileville ja siinä naisten kalorit on seurannassa max. 2-3 kk sen 600kaloria/ vuorokausi. Kolmeviikkoa voi turvallisesti olla ilman ammattilaisen valvontaa. yksi annos on 120 kaloria ja niitä tulee vrk 5 kpl + kurkkua, salaatinlehteä ja monivitamiinitabletti...

Yhteistyössä