Viisurin poisto leikkaamalla, saako sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tällainen operaatio olisi edessä ja mietin jo sijaisjärjestelyjä... Toimenpidepäivän työt saan järjesteltyä, mutta onkohan sitä seuraavana aamuna vielä työkuntoinen? Onko kellään kokemuksia?

On sitä yleensä työkuntoinen, tosin poski voi turvota ja mennä mustelmalle ja suun aukaisu voi olla vaikeaa. Pari kaveria meni pilliruokalinjalle, itse sain vain mustelman. Ei mitään sairaslomia silloin kirjoiteltu.

Juu en miekään viime talvena tietenkään saikkua saanut,kun olin kotiäitinä,mutta hemmetin kipee olin ja menin sit uudestaan hammaslääkäriin,kun en saanut suuta kunnolla auki ja koko pää oli turvoksissa...Noh,oli yksi tikki kiinni poskilihaksessa sekä antibiootteja kuurin sain,johan rupes ämmä tokenemaan:whistle:

Kyllä minulta kysyttiin tarvinko sairaslomaa, kun viisurit leikattiin. En tarvinnut, kun olin kotiäitinä, joten en tiedä paljonko sitä olisi saanut, mutta tosi kipeä oli eka kerralla pari päivää ja toisella hankalammalla kerralla viikon söin buranaa.

Okei, siis ei tule sairaslomaa enemmistön päästöksellä :D Mieleeni vain jäi, kun tätä kyseistä hammasta yritettin ekan kerran poistaa, että töihin ei saisi heti mennä vuotoriskin takia. Kipuunhan voi aina ottaa särkylääkettä. Täytyy sitten katsoa mitä hammaslääkäri sanoo...

riippuu varmaan mitä työtä tekee. Toimistohommissa ei tuu nostelua ym. joten sitä varmaan voi tehdä heti seuraavana päivänä.

siinähän on se että kovaa nostelua ja ponnistelua tulee välttää alkupäivinä ettei siellä ala vuotaa mihinkään.

Mulla leikattiin kanssa molemmat alaviisaudenhampaat mutten kyllä yhtään muista sainko sairaslomaa vai en..

Mulla leikattiin 2 viisaudenhammasta eri puolilta samalla kerralla, ja en todellakaan saanut/tarvinnut mitään sairaslomia. Illalla olin jo töissä, eikä tullut mitään mustelmiakaan. Ehkä se riippuu, kuinka ammattitaitoinen lääkäri on.

Tuleeko muuten ab-kuuri leikkauksen jälkeen vakiona? Sain ainakin edellisen viisurin poiston jälkeen kuurin, kun oli vähän hankala homma sekin ja joutuivat avaamaan ientä että sai hampaan pois.

Ei tule vakiona. Multa on molemmilta puolin leikattu ja eka kerta oli helpompi, mutta toisella kertaa jouduttiin poraamaan leukaluuta ja silloin hammaslääkäri sanoi, että antibioottikuuri tulee varmuuden vuoksi.

Mä en saanut. Sairaalassa leikattiin ja leikkaus kesti 1½ tuntia. Oli lääkäri sitä mieltä että viisurin leikkaus ei ole peruste sairaslomalle. Voi h*lvetti ku oli naama turvoksissa ja yhtä isoa mustelmaa pari viikkoa leikkauksen jälkeen. Ja kivut aikast kovat. Ruokakin piti soseuttaa ja imeä pillillä kun suu ei auennut sen vertaa että olisi saanut haarukan tai lusikan suuhun.

mulla leikattiin ja hankalaa oli sen jälkeen ne tikit, puhuminen oli vaikeaa kun tikkejä oli jouduttu ompelemaan poskeen kiinni,oikeasti :kieh:, oli joutuneet tekemään niin ison haavan ku viisuri oli lappeellaan leuassa kiinni.. ja se tämä tehtiin siis nukutuksessa mulle, hereillä en olis suostunut ..

Itse en saanut, ja menin hammaslääkäristä suoraan töihin sairaalan vuodeosastolle. No siirtäessäni painavaa asiakasta, tikit tai jotkut ratkes ja verta melkeinpä suihkus suusta, ei kiva. No sitten uudelleen paikattavaksi ja sitten sai pari päivää saikkua.

On ihan pelkkää tyhmyyttä olla ottamatta sair.lomaa.
Jos on fyysisessä työssä siis. Muutenkin, kannatan että ottaa edes päivän, kaksikin hyvä.

Itse otin 3 eli sen maksimin. Yksi viisuri vain, leikkauksellisesti poistettiin.
Otin ihan periaatteesta sen saikun, kun iso työnantaja laskee palkkojamme säännöllisin väliajoin.
Aion ottaa jatkossakin kaikesta max. Näin tulee kompensaatiota.

Yhteistyössä