A
"apuva"
Vieras
Minulla poistettiin viisuri alhaalta, koska hammas haittasi purentaa. Tulehdusta siinä ei ilmeisesti ollut kun antibioottejakaan en ottanut ja hammas ei oireillut. Poiston piti olla aluksi helppo. Hampaassa oli kuitenkin käyrä juuri,mikä ei näkynyt röntgenkuvassa. Hammaslääkäri irrotti hampaan, mutta siitä lohkesi pieni juuri paikalleen. Juurta ei saatu poistettua, vaikka koitti leikkaamalla irroittaa. Oli kuulemma niin lähellä hermoa, että ei uskaltanut enempää ronkkia. Eli eikun tikit päälle ja osa juuresta jäi paikalleen. Kuulemma ei tarvitse poistaa,jos ei oireita tule... mietin vaan, että mitäs jos alkaakin oireilla ja onko tuollaista järkevää jättää paikalleen? Vai pitäisikö kirurgille varata aikaa? Onko kellekään sattunut vastaavaa, tai onko paikalla hammaslääkäriä?