Viisaudenhampaan LEIKKAUS, kuinka kamalasti sattuu sen jälkeen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomenna menossa, gulp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos se on tosiaan hammaskirurgin tekemä LEikkaus, niin ei tunnu missään. Jälkeenpäin oli tietysti tavallista turvonneempi (=lue koko poski) mutta kun ottaa määrätyt särkylääkkeet ei satu yhtään:)

Tästä on jo 10 v aikaa, joten en ihan tarkkaan enää muista. Kävin yksityisellä, ja siellä huolehdittiin kyllä hyvin siitä, että leikkaus oli kivuton (jonkin verran kyllä ne puudutuspiikit tuntuivat, mutta muuta kipua ei). Sain vielä reseptin kipulääkettä varten, mutta ei yllättäen tullutkaan mitään kipuja jälkikäteen. Hammaslääkäri tätä ihmettelikin, koska oli kuulemma joutunut leikkaamaan melko syvältä. Selitti jostain kudosvasteista... Että siis ihan tapauksesta riippuu, tuleeko kipuja ja kuinka paljon.

Mulla on poistettu molemmat alaviisurit leikkaamalla ja kyllä oli kipeät. Ensimmäisenä leikattu puoli oli tosi kipeä pari päivää ja useamman päivän sen jälkeen vielä tuntui. Burana 600g söin pari päivää.

Toinen puoli oli kinkkisempi. Hammas paloiteltiin ja siltikin meni kauan ennen kuin saatiin yksi pala hampaasta ja juuri pois, kun juuri oli kasvanut jo kippuraan. Oli tosi epämiellyttävää se poisto. Tuo olikin tosi kipeä viikon. Buranaa söin 8 päivän ajan.

Mitään kipulääkereseptiä en saanut. Hammaslääkäri kehotti ottamaan buranaa 600 mg 1-3 kertaa päivässä.

joo siis ei ole minkään tavishammaslääkärin tekemä. Yhdellä kaverilla oli koko poski kuin marsulla ja ihan sininen, voiko siinä oikeasti käydä niin, vai olikohan hänellä erilainen leikkaus kyseessä?

Multa leikattiin keväällä. Itse toimenpide on täysin kivuton mutta se murjominen on vähän epämiellyttävää.
Jälkeenpäin jomotti kyllä jopa pari viikkoa mutta särkylääkkeet auttoivat.

Leikattu alhaalta ja samaan aikaan vedettin ylhäältä. Luulin, että olisi ollut kauheampaakin tuskaa juttujen perusteella...ekat päivät poski turpeana mut 3 krt/pv 600 buranaa viikon söin niin ei ollut ongelmia. Onneksi.

Pystyittekö kuitenkin syömään normaalisti kokoajan? Entä polttamaan tupakkaa :P Mulla on sähkötupakka, voikohan sitä polttaa heti? Minkä takia ei saisi polttaa heti? Meneekö nikotiini suoraan vereen vai onko tulehdusvaaran takia, kun tupakan myrkyt menee sinne? Sähkötupakassa ei ole tätä ongelmaa kun se on vesihöyryä. Naurakaa vaan, mutta oon aika nikotinisti

Yhteistyössä