Laskeutumattomat kivekset & leikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Neljävuotiaalla pojallani on edessä leikkaus laskeutumattomien kivesten takia.Mitenkä muilla on mennyt sairaalassaolo ja kotona toipuminen?Jännittikö/pelkäsikö tedän lapset?Pojan kanssa ollaan puhuttu asiasta ja katseltu sairaalasta saatua kuvitettua päivä-sairaalassa vihkosta ja ottaa asian ihan hyvin. Minua kuitenkin pelottaa leikkaus ihan kamalasti jostain syystä enkä tiedä miten pärjään sairaalassa kun nyt jo itkettää aina kun mietin tulevaa:( En haluaisi kumminkaan että poika alkaisi pelkäämään turhia.Olisi kiva kulla miten muilla on mennyt.

Mun lapseni oli ihan pieni kun tuo leikkaus tehtiin. Alle kaksivuotias. Toimenpide on käsittääkseni helppo ja yksinkertainen, päästiin samana päivänä jo kotiin. Kipeähän lapsi on, mutta kipulääkettä ja hellää hoivaa.

Kun lapseni oli 7-vuotias, jouduttiin äkillisesti sairaalaan. Mentiin ambulanssilla ja suoraan leikkaussaliin. Lapseni oli peloissaan ja kivulias, minuakin pelotti paljon, mutta oli tärkeää pitää omat tunteet piilossa ja esittää reipasta ja rohkeaa. Lapsi vaistoaa aikuisen tunteet, ja jos on itse itkuinen jne, niin lapsi hätääntyy entisestään. Eli muista siis olla itse reipas ja hymyillä, lohduta, sano että kaikki menee hienosti eikä mitään hätää ole. Ja että äiti odottaa, kun tulet leikkauksesta niin oon ihan tässä.

Kyllä se siitä. Tsemppiä.

Meillä kivekset ja piuhat niin solmussa ja kireällä että saattaa kestää vähän kauemminkin ja mahdollisesti ollaan yötäkin. Tai sitten tosiaan jo kotiin samana päivänä.Juuri siksi kun poikakin on niin reippain mielin en haluaisi häntä omalla käytökselläni pelästyttää.Tuskin enää leikkauksen jälkeen minullakaan on enää niin vaikea olla mutta juuri se hetki kun lapsi pitää jättää ja odottaa niin tuntuu jo tuskaiseltä.Mutta eiköhän se siitä,kiitos sinulle:)

Yhteistyössä