viimeinen herkkupäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
huomenna alkaa 3kk herkuton ja roskaruokaton kausi.

tänään haetaan vielä roskaruokaa.
ja eilisiä nameja pistellään poskeen.

voi koittaa kurjat ajat :'( :whistle:

kuule ihan samat fiilikset ja tavoitteet...

Nautitaan nyt vielä tänään = )

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mulla alkoi jo tänään tiukka linja: ruokaa ei saa santsata, leipää ei ahmia...

Voi kun oiskin ongelmana ne herkut, mutta kun mun ongelma on ihan perusruoka.

Kokeiles jättää leipä pois muutamaks viikoks, jo pelkästään se tekee ihmeitä!

joo mä syön normaaliruokaakin kahden aikuisen miehen annoksen.
pitää sitäkin vähentää

mutta suklaa ja salmiakki on koukuttavia.. mulla tulee vierotusoireita jos en saa.. vähän kuin lopettais tupakanpolton.

mut mä pystyn siihen..

ihan tosissaan ei mikään ruokaaine voi hallita mun elämää. pakko olla itseni herra..ei herkut

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tiedän, mä sain viimeset kilot juuri tällä karisemaan kun laihdutin rutkasti pari vuotta sitten. Leipä ja pastat.

Mun mies on entinen urheilija, suomenmestari omassa lajissaan, joten ravitsemusneuvoja löytyy omasta takaa. Sillä on teoria hanskassa yhä, vaikkei enää käytännössä pysty itsekkään toteuttamaan... :D

Minä myös asetun yrittämään herkutonta elämää. Just vedin talon loput sipsit ja dipit naamaani, väkisellä viimeistä muruä myöten. Nyt on vähä ellotus. (no oisi sen ylijääneen dipin voinu huuhtoa viemäriinki eikä nuoleskella, mutku.. :ashamed: )

Kannattaa pitää kuitenkin yksi herkkupäivä viikossa, se ei haittaa, kunhan herkkuja ei syö joka päivä. Jos on liian ehdoton, homma ei toimi, tai ainakaan mulla ei toimi =). Kilot tippuu yhdestä herkkupäivästä huolimatta.

Tiedän, mä sain viimeset kilot juuri tällä karisemaan kun laihdutin rutkasti pari vuotta sitten. Leipä ja pastat.

Mun mies on entinen urheilija, suomenmestari omassa lajissaan, joten ravitsemusneuvoja löytyy omasta takaa. Sillä on teoria hanskassa yhä, vaikkei enää käytännössä pysty itsekkään toteuttamaan... :D

Voi, gaah, meillä ukko on kahta kauheempi syöppö ko mie ja ei liho millään. Kyl oon kde tosta siun "tukihenkilöstäs" :/

Alkuperäinen kirjoittaja pirpiz:
Minä myös asetun yrittämään herkutonta elämää. Just vedin talon loput sipsit ja dipit naamaani, väkisellä viimeistä muruä myöten. Nyt on vähä ellotus. (no oisi sen ylijääneen dipin voinu huuhtoa viemäriinki eikä nuoleskella, mutku.. :ashamed: )

joo. mitään ei saa heittää pois..vaikka olis itelle parhaaksi

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Kannattaa pitää kuitenkin yksi herkkupäivä viikossa, se ei haittaa, kunhan herkkuja ei syö joka päivä. Jos on liian ehdoton, homma ei toimi, tai ainakaan mulla ei toimi =). Kilot tippuu yhdestä herkkupäivästä huolimatta.

joo kokeilen miten pärjäään ilman..jos tuntuu liian raskaalta niin lasten karkkipäivänä saa äitikin

joo. mitään ei saa heittää pois..vaikka olis itelle parhaaksi

No ei tietenkään :ashamed:

Pyhä aikomus on myös, mutta olen niin monta kertaa päättänyt, että en enää oikein tahdo jaksaa uskoa itseeni.

Kyllä se perheellisenä vaan on monta kertaa vaikeampaa painonhallinta, kun kuitenkin muita varten pitää tehdä maistuvaa ruokaa, tarjota jotain hyvääkin joskus, järkätä kaikenlaisia juhlia vähän väliä. Eikä ehdi niin liikkua kuin ennen. Tiedän, moni onnistuu painonhallinnassa perheellisenäkin, mutta mulle ainakin tämä 3 lapsen arjen pyörittäminen on jättänyt omasta painosta huolehtimisen jalkoihinsa.

Tiedän, itse syön ne herkut, mutta joskus vaan ei tahdo muuten jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla oli vika herkuttelupäivä jo viime viikolla. Nyt on kolmas nestepaastopäivä menossa.

Tuleeko nestepaastolla heikko olo?
Perjantaina ja lauantaina kevensin ruokavaliota, sununtai oli eka paastopäivä. Olo oli oikeasti kuin krapulaisella :( Palelin, väsytti, päätä särki aivan sairaasti, oli nälkä, heikotti jonkin verran - mutta vähemmän kuin olin odottanut - ja oli kaikin puolin ärtynyt olo. Eilen eli tokana paastopäivänä olinkin jo töissä ja oireet olivat kadonneet kokonaan. Tänään tuntuu jo ihan helpolta. Olin ajatellut paastota 5 päivää, mutta saatan paastota 1-2 päivää pidempään.

Pyhä aikomus on myös, mutta olen niin monta kertaa päättänyt, että en enää oikein tahdo jaksaa uskoa itseeni.

Kyllä se perheellisenä vaan on monta kertaa vaikeampaa painonhallinta, kun kuitenkin muita varten pitää tehdä maistuvaa ruokaa, tarjota jotain hyvääkin joskus, järkätä kaikenlaisia juhlia vähän väliä. Eikä ehdi niin liikkua kuin ennen. Tiedän, moni onnistuu painonhallinnassa perheellisenäkin, mutta mulle ainakin tämä 3 lapsen arjen pyörittäminen on jättänyt omasta painosta huolehtimisen jalkoihinsa.

Tuo on muuten aivan totta.

joo suunnattoman vaikeaa on pysyä niistä erossa kun koko keho huutaa niitä.

mutta ajattele näin kun meinaat ottaa sen herkkkupalan että tämäkö se minua hallitsee. en tarvitse tätä..tämä on minulle pahaksi..

näin mä yritän..henkistä tsemppausta =)

näin mä yritän..henkistä tsemppausta =)
Tsemppiä :hug: :hug: Mä olen perso hyvälle ruualle ja se myös kans näkyy :D Olin eilen tosi tyytyväinen itseeni, kun oltiin mun vanhempieni luona illalla ja muiden mässätessä kaikkea hyvää mä join ainoastaan yhden tabascolla, valkopippurilla ja valkosipulilla maustetun tomaattituoremehun.

Mulla varmaan laihdutus vaatisi omistautumista jonkin aikaa lähinnä sille asialle. Nyt on niin monta rautaa tulessa koko ajan, että syömisen on hoiduttava mutkattomasti. Se suurin pudottajakin omisti puoli vuotta vain laihduttamiselle, ei pystynyt samalla huolehtimaan opiskeluista. Ymmärrän kyllä hyvin. Mutta itse en voisi silti tehdä noin, pienemmässä mittakaavassa ehkä. Mutta eipä mulla niitä kilojakaan, ihan noin paljon ole. 10 kiloa extraa.

Kiitos tiedosta. Mulla ko jo yhden aterian väliinjääminen tekee heikon olon ja kiukun jne.. En kyllä usko et sopii mulle ihan pelkällä nesteellä olo, ko kukaan ei tiiä jos vaik tilttaan täällä muksuin kans keskenään. Jätän väliin siis sen. *painelee porkkanakauppaan* Mikä ihme siinä muuten on ettei se salaatin tekeminen vain ittelle houkuta yhtään?

Yhteistyössä