Viimein eduskunta tekee järkevän päätöksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shippy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Meidän perheelle on kyllä harvinaisen samantekevää koko sunnuntaiaukiolo.
Mun puolesta vois palata siihen malliin että kaupat on auki 8-18 ja lauantaisin 10-13 :D jotain ton suuntaista oli mun lapsuudessa ja mainiosti pärjäs ihmiset.

Tämä ois hyvä. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Emmä vastaan laita et isotkin marketit ovat sunnuntaisin auki, mutta eikö ihmiset osaa nykyään yhtään enää ennakoida ruokaostoksiaan?
Tähän vielä....tiedätkös, että on tosiaankin sellaisia ihmisiä, jotka eivät kovin hyvin voi ennakoida. Sellaisia, jotka eivät edes tänään tiedä, mihin aikaan pääsevät huomenna lähtemään töistä tai missä kaupungissa ovat ylihuomenna. Ei kaikissa ammateissa voi tiputtaa rukkasia lattialle sillä sekunnilla, kun virallinen työaika loppuu. Töistä lähdetään, kun työt on tehty. Ja seuraavana aamuna mennään sinne, mihin pomo käskee. Vaikka Kuopioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Emmä vastaan laita et isotkin marketit ovat sunnuntaisin auki, mutta eikö ihmiset osaa nykyään yhtään enää ennakoida ruokaostoksiaan?
Tähän vielä....tiedätkös, että on tosiaankin sellaisia ihmisiä, jotka eivät kovin hyvin voi ennakoida. Sellaisia, jotka eivät edes tänään tiedä, mihin aikaan pääsevät huomenna lähtemään töistä tai missä kaupungissa ovat ylihuomenna. Ei kaikissa ammateissa voi tiputtaa rukkasia lattialle sillä sekunnilla, kun virallinen työaika loppuu. Töistä lähdetään, kun työt on tehty. Ja seuraavana aamuna mennään sinne, mihin pomo käskee. Vaikka Kuopioon.

Luulisin että tuollaisen työn omaava käyttää hotellin tai mäkkärin ruokapalveluja, eikä todellakaan ala kokkailemaan reissun päällä. Ruokaa pystyy ostamaan lähes viikoksikin ennakoiden. Toki isolla perheellä tulee varmasti vastaan säilytystilaongelmat.

Mutta hei, YKSI päivä viikossa ruoka-asiat ennakoiden ei pitäisi olla mahdoton tehtävä kenellekään. Pankit ym virastotkin ovat auki vain 5 pv/vk klo 8-16. Niihin on normityöläisen jo vaikea ehtiä asioimaan.

Luulisin että tuollaisen työn omaava käyttää hotellin tai mäkkärin ruokapalveluja, eikä todellakaan ala kokkailemaan reissun päällä. Ruokaa pystyy ostamaan lähes viikoksikin ennakoiden. Toki isolla perheellä tulee varmasti vastaan säilytystilaongelmat.

Mutta hei, YKSI päivä viikossa ruoka-asiat ennakoiden ei pitäisi olla mahdoton tehtävä kenellekään. Pankit ym virastotkin ovat auki vain 5 pv/vk klo 8-16. Niihin on normityöläisen jo vaikea ehtiä asioimaan.
Niinhän sitä voi luulla :D Exä - ennen yrittäjäksi ryhtymistään - oli juuri tollasessa hommassa. Urakkahommaa rakennuksilla. Ois varmaan pomo nauranut sille päin naamaa, jos olisi ehdotellut firman maksavan hotellihuoneita. Aamulla puoli seitsemäksi työmaalle ja kotiin, kun työt on tehty. Jos siellä välillä jonkun toisen alihankkijan hommat kusi kintuille, niin sitten vaan odoteltiin. Ei exä voinut sanoa, että lähdenpäs tästä hoitelemaan viikon ruokaostoksia ja tulen takaisin sitten, kun minulle sopii.

Mulla käy hyvin usein niin, että en pääse lähtemään töistä siten, että ehtisin kauppaan. Tai ehdin juuri ja juuri ennenkuin Cittari menee kiinni. Siinä ei kerkeä ostaa kuin äkkiseltään pakolliset. Sen vuoksi en mielelläni menekään työpaikalle. Aikaisemmissakin työpaikoissani on ollut joskus vaikeuksia suunnitella etukäteen.

Suurin osa ihmisistä varmaan tekee sillä tavoin säännöllistä työtä, että pystyy etukäteen tietämään, milloin on mahdollisuus mennä kauppaan. Mutta eivät kaikki.

Lisäys: Tuo pankki...olen käynyt pankissa viimeksi huhtikuussa 2007. Kaupassa joutuu käymään vähän useammin. Ainakin luulisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Omalta kannalta ajateltuna hieno juttu, mut ei naurattais kyllä jos olisin kaupassa töissä.

Miksei? Lisää liksaa reilusti ja viikollakin vapaata. Ei ne ole maailman ainoita sunnuntaisin työtä tekeviä ihmisiä.

Omalta kannalta ajateltuna hieno juttu, mut ei naurattais kyllä jos olisin kaupassa töissä.
Mä taas tykkäisin arkivapaasta, mutta valitettavasti mun asiakkaani edellyttävät, että olen käytettävissä ma-pe.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä taas tykkäisin arkivapaasta, mutta valitettavasti mun asiakkaani edellyttävät, että olen käytettävissä ma-pe.

Niinhän se on. Ja jos työpaikan työajat häiritsee, niin sittenhän voi aina vaihtaa alaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja noonoo:

Miksei? Lisää liksaa reilusti ja viikollakin vapaata. Ei ne ole maailman ainoita sunnuntaisin työtä tekeviä ihmisiä.

En vaan tykkäis olla sunnuntaina töissä, vaikka saiski enemmän palkkaa. Oon aiemmin tehny siivoustyötä kesäsunnuntaisin, kaikista inhottavin päivä olla töissä esim sen takia että harvemmin osuu miehen kans yhtä aikaa vapaapäivä, sillä aina la-su vapaat.

Alkuperäinen kirjoittaja topsi:
Siinä taas moni perhe menettää yhteistä aikaa. Eikö sinne kauppaan kerkeä muulloin ku sunnuntaina. Tämä vaan mun mielipide mutta kyllä minun koululaiseni kärsii ku aina olen melkein viikonloput töissä!

Jokainen saa itse valita mitä työtä tekee. Jos haluaa alalle, jossa tehdään vuorotyötä niin on aika naurettavaa valittaa tämmöisestä...

Minusta on ihanaa että kaupat ovat sunnuntaisin auki. Miksikö?

Moni "olispa vaan 9-18, se riittäis"-ihmisistä ei tajua sellaista pientä juttua että KAIKKI IHMISET EIVÄT OLE TÖISSÄ VAIN VIITENÄ PÄIVÄNÄ VIIKOSSA 8-16. Samoin osa ihmisistä asuu yksin, ilman kotiäitiä/taloudenhoitajaa perheessään, joka pääsisi virastoaikana ruokaostokset hoitamaan.

On käsittämätöntä että jotkut itkevät kun "liike menee tappiolle"! Hei sitä on kaupan ala; tee voittoa ja pärjää tai pistä lappu luukullesi!! Mitä hyväntekeväisyyttä tuon alan oikein pitäisi olla?? Sunnuntaivuoroista natisevat kassat sivuuttavat kokonaan ne, joille nuo vuorot taas tuovat toivottua lisärahaa (opiskelijat, osa-aikatyössä olevat..). Miksi hakeutua vapaassa maassa töihin alalle, jossa pitää työskennellä sunnuntaisinkin, jos se tuottaa niin isoa stressiä?? Onhan muitakin ammatteja, joissa sunnuntai on ihan normaali työpäivä; poliisi, palokunta, lääkärit & hoitajat, suurkeittiöt, ravintolat jne.!

Sunnuntai kaupasta on paasattu niin paljon että kaikki tuntuu unohtaneen sen asian että samalla tässä vapautettiin pienten alle 400neliön kauppojen aukiolo.

Jatkossa pääsee siis kauppaan myös launtai iltana klo 18 jälkeen ja sunnuntai aamuna ennen klo 12.

Yhteistyössä