Viimein eduskunta tekee järkevän päätöksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shippy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Meidän perheelle on kyllä harvinaisen samantekevää koko sunnuntaiaukiolo.
Mun puolesta vois palata siihen malliin että kaupat on auki 8-18 ja lauantaisin 10-13 :D jotain ton suuntaista oli mun lapsuudessa ja mainiosti pärjäs ihmiset.

Juuh, tolla laskennalla mä en sitte kerkeis kauppaan, KUIN 3 kertaa viikossa: ke-pe 17-18 välillä. Tosi kivaa juu.

Ei KAIKKI VOI elää samoilla työajoilla! =/

Isot kaupat abc:t ym. taas on mun mielestä TOSI tylsiä. Harmi, että ne nyt taas sai tahtonsa läpi ja pieniä saattaa hävitä. Paljonkohan tääkin eduskunnan päätös on vaatinut rahaa keskolta ym. suurilta?

Mun puolesta vois palata siihen malliin että kaupat on auki 8-18 ja lauantaisin 10-13 :D jotain ton suuntaista oli mun lapsuudessa ja mainiosti pärjäs ihmiset.
Mun puolesta taas kaupat voisivat olla auki joka päivä klo 22-02. Muulloin ei tarvitsi olla auki lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun puolesta taas kaupat voisivat olla auki joka päivä klo 22-02. Muulloin ei tarvitsi olla auki lainkaan.

:)

Siinä taas moni perhe menettää yhteistä aikaa. Eikö sinne kauppaan kerkeä muulloin ku sunnuntaina. Tämä vaan mun mielipide mutta kyllä minun koululaiseni kärsii ku aina olen melkein viikonloput töissä!

Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:
Suomalainen sisu on nyt kadoksissa yrittäjiltä. Pienet yrittäjät pystyvät parempaan kuin isot marketit jos vain tahtovat. Mutta kun ei tahdota. Tahdotaan vain valittaa ja itkeä vanhojen hyvien aikojen perään.

Tuntuu pahalle tällainen asenne. Tiedän yhden hengen kauppoja, joiden yrittäjä on ollut sairauden vuoksi pois töistä viimeksi 80-luvulla ja ainoat vapaapäivät ovat pyhäpäiviä. Eivätkä nämä ihmiset pääse vapaalle silloin, kun kello lyö tasan sulkemisaikaan. Kauppaa aletaan vasta sulkea ja tavaraa kuljetettamaan asiakkaille joskus iltamyöhään.

Työ kun ei ole sellaista, että siihen saisi helposti tuuraajan ja sijaiselle joutuu ehkä maksamaan suurempaa palkkaa itä itse saa.

Toivottavasti päätös ei ole pienten kauppojen tuho :/ Entäs nyt kun kaupat on sunnuntaisin 21.00 asti auki, niin onko näin jouluun asti vai muuttuuko sulkemisaika joulukuun alusta?

Alkuperäinen kirjoittaja topsi:
Siinä taas moni perhe menettää yhteistä aikaa. Eikö sinne kauppaan kerkeä muulloin ku sunnuntaina. Tämä vaan mun mielipide mutta kyllä minun koululaiseni kärsii ku aina olen melkein viikonloput töissä!

Mä taas mielelläni menisin töihin sunnuntaina tuplapalkan toivossa

=)

Minä kyllä kerkeän. Ei tuota mitään ongelmaa tehdä ruokaostokset 15 minuutissa Cittarista. Mutta mä kuitenkin haluaisin tehdä ostokseni rauhassa, kiertää useammassa kaupassa, vertailla hintoja, palata ehkä takaisin edelliseen kauppaan, löytää uusia tuotteita jne. Vielä, jos lisäksi saa palvelua, niin se vasta olisikin jotain :) Sunnuntai olisi kaikista mukavin päivä ostosreissun tekemiseen. Mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Mä taas mielelläni menisin töihin sunnuntaina tuplapalkan toivossa

=)

Luuletteko kauppojen työntekijät että sunnuntailisä säilyy tuplana pitkäänkin jos kaupat alkaa yleisesti aina oleen sunnuntaina ja ympärivrk.n auki? Laithan muuttuu ihan helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Toivottavasti päätös ei ole pienten kauppojen tuho :/ Entäs nyt kun kaupat on sunnuntaisin 21.00 asti auki, niin onko näin jouluun asti vai muuttuuko sulkemisaika joulukuun alusta?

Jos rehellisiä ollaan niin ei liikuta mua paskan vertaa.

hyvä että kaupat saavat olla auki aina. Oliko siitä yöaukiolosta mitään? ruokakaupat vois olla öisinkin auki, joskus voi tulla äkillinen tarve lähikauppaan yölläkin. esim jaffan ostoon mahatudissa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
hyvä että kaupat saavat olla auki aina. Oliko siitä yöaukiolosta mitään? ruokakaupat vois olla öisinkin auki, joskus voi tulla äkillinen tarve lähikauppaan yölläkin. esim jaffan ostoon mahatudissa jne.

Jaffa EI oo terveellistä vatsatautisille!

Ennenmmin vaikka Gefilusmehua...

Mun ANOPPI kanssa kuvittelee, että sokeriton jaffa auttaa vatsataudissa... No ehkä nesteyttää, mut muuten ei o kuin haittaa.

Siis aivan älyttömän hienon ja suuren päätöksen ovat tehneet,aivan mahtavaa.
Hei oikeesti,eikö tässä maassa löydy mitään tärkeempää ku se et ihmiset pääsee sunnuntaisin ostoksille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täysi vapaus vaan tuohonkin. Jos minä haluan voitaikinaa keskellä yötä niin jo on kumma, ettei saa ostaa.

Niin ja vaadin myös, että päiväkodit laajemmin auki, että yh-työntekijät pääsevät myymään sinulla voitaikinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ompa taas:
Siis aivan älyttömän hienon ja suuren päätöksen ovat tehneet,aivan mahtavaa.
Hei oikeesti,eikö tässä maassa löydy mitään tärkeempää ku se et ihmiset pääsee sunnuntaisin ostoksille.
Ihan varmasti löytyy. Ei kauppojen oikeasti tarvitsisi olla auki lauantaisinkaan.

Emmä vastaan laita et isotkin marketit ovat sunnuntaisin auki, mutta eikö ihmiset osaa nykyään yhtään enää ennakoida ruokaostoksiaan? Kohta pitää varmaan pankitkin olla 24/7 auki että kermaperseet pääsee asioimaan ihan just silloin kun sattuu huvittamaan. Ugh!

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Emmä vastaan laita et isotkin marketit ovat sunnuntaisin auki, mutta eikö ihmiset osaa nykyään yhtään enää ennakoida ruokaostoksiaan? Kohta pitää varmaan pankitkin olla 24/7 auki että kermaperseet pääsee asioimaan ihan just silloin kun sattuu huvittamaan. Ugh!
Mulla ei kyse ole ruokaostosten ennakoinnista vaan siitä, että mä tekisin ruokaostokseni mieluiten muualta kuin marketeista. Ikävä kyllä nämä pienet kaupat on sijoitettu sinne tänne ja kun julkisilla kulkee, niin jos haluan tehdä ruokaostokseni niistä, mulla menee siihen vähintään 6 tuntia. Kun kuljen julkisilla. Toki voin käydä lauantainakin kaupassa, mutta sunnuntai on muuten niin turha ja tarpeeton päivä, että sunnuntai sopisi paremmin ostosten tekoon.

monessa muussakin ammatissa joutuu tekemään vuorotyötä, varmasti löytyy niitäkin jotka haluaa viikonloppu ja yötyötä tehdä

Juu mä voisin hyvinkin käydä esim. hoitovapaalla ollessa töissä kaupoissa viikonloppuöisin. Suurin ongelma siinä vain olisi, jos kaupat aina olisi auki, ruoan hinnan nouseminen.

Siis mitä hyvää tossa on?
Hinnat kallistuu ja ihmiset on entistä stressisempiä kun sunnuntaisinkin pitäs olla valmis shoppailemaan tai istumaan kassalla.
Tyhjiä marketteja seisotetaan auki ja valtava määrä tuhlataan sähköä. Turhaan.
On se nyt jumalauta ihme jos ei pärjätä yhtä päivää viikossa ilman kaupoissa ramppaamista.

monessa muussakin ammatissa joutuu tekemään vuorotyötä, varmasti löytyy niitäkin jotka haluaa viikonloppu ja yötyötä tehdä

Varmaan ne työt on vähän tärkeempiä kuin kassan työ, esim hoitotyötä.

Yhteistyössä