S
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Itse asiassa alunperin oli tarkoitus, että kauppakeskukset voivat velvoittaa kaikki kauppakeskuksessa olevat liikkeet pitämään ovensa auki myös sunnuntaisin, jos laki menee läpi. Tästä se pillastuminen. Ja vieläkin laissa on porsaanreikä, joka estää yrittäjää itse päättämästä, pitääkö liikkeensä auki vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Mä en ymmärrä tota Suomen yrittäjien kantaa ollenkaan. Eihän kenenkään ole PAKKO pitää sunnuntaina liikettään auki jos se tuottaa sunnattomasti tappiota.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Itse asiassa alunperin oli tarkoitus, että kauppakeskukset voivat velvoittaa kaikki kauppakeskuksessa olevat liikkeet pitämään ovensa auki myös sunnuntaisin, jos laki menee läpi. Tästä se pillastuminen. Ja vieläkin laissa on porsaanreikä, joka estää yrittäjää itse päättämästä, pitääkö liikkeensä auki vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Mä en ymmärrä tota Suomen yrittäjien kantaa ollenkaan. Eihän kenenkään ole PAKKO pitää sunnuntaina liikettään auki jos se tuottaa sunnattomasti tappiota.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:Jippii! Tulee paljon enemmän valinnanvapautta ajankäyttöön. Pikkukaupat ei ole kivoja. Mä haluan käydä isoissa. Ja varsinkin sunnuntaisin!
Suomessa tohon lakiin tuli nyt lievennys siten, että jos sunnuntaiaukiolo on yrittäjälle tappiollista, niin silloin ei tarvitse liikkeen olla auki sunnuntaina. Mutta se, että yrittäjä haluaisi pitää viikossa yhden vapaapäivän, ei ole luvallinen syy pitää liikettään kiinni.Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:totta, tààllà aiknakin kaikkien kauppakeskuksen kauppojen pitàà noudattaa aukioloaikoja
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Itse asiassa alunperin oli tarkoitus, että kauppakeskukset voivat velvoittaa kaikki kauppakeskuksessa olevat liikkeet pitämään ovensa auki myös sunnuntaisin, jos laki menee läpi. Tästä se pillastuminen. Ja vieläkin laissa on porsaanreikä, joka estää yrittäjää itse päättämästä, pitääkö liikkeensä auki vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Mä en ymmärrä tota Suomen yrittäjien kantaa ollenkaan. Eihän kenenkään ole PAKKO pitää sunnuntaina liikettään auki jos se tuottaa sunnattomasti tappiota.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:Jippii! Tulee paljon enemmän valinnanvapautta ajankäyttöön. Pikkukaupat ei ole kivoja. Mä haluan käydä isoissa. Ja varsinkin sunnuntaisin!
Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Ne, jotka vuokraavat liiketilansa kauppakeskuksista, tietävät kyllä että heidän tulee sitoutua kauppakeskuksen aukioloaikoihin ja yleensä myös ottaa osaa markkinointikuluihin, jne. Ei ne tule kenellekään yllätyksenä. Ja jos ei halua olla osana kauppakeskusta, niin sittenhän sen liikkeensä voi muuttaa pois kauppakeskuksesta.... Mä en itse edes suunnitellut kauppakeskuksesta vuokraamista juuri sen takia, että tykkään määrätä itse koska puotini on auki.
Alkuperäinen kirjoittaja vieas:Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:Jippii! Tulee paljon enemmän valinnanvapautta ajankäyttöön. Pikkukaupat ei ole kivoja. Mä haluan käydä isoissa. Ja varsinkin sunnuntaisin!
Tottakai saat käydä sunnuntaisin katsomassa sitä samaa valikoimaa vuodesta toiseen niissä marketeissa. Erikoistavarakauppa ja putiikit sekä palstalaisillekin tärkeät lastentarvike ja -vaateliikkeet kuolevat nyt lopullisesti. Kaikille vain smat marketvaatteet päälle. Luulenpa, että ajatus vielä muuttuu, kun nähdään mitä tämä vaikuttaa. Nytkin ABC:t ovat tappaneet jo halvempaa bensaa aikaisemmin myynneet toiset huoltoasemaketjut.
´Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Ne, jotka vuokraavat liiketilansa kauppakeskuksista, tietävät kyllä että heidän tulee sitoutua kauppakeskuksen aukioloaikoihin ja yleensä myös ottaa osaa markkinointikuluihin, jne. Ei ne tule kenellekään yllätyksenä. Ja jos ei halua olla osana kauppakeskusta, niin sittenhän sen liikkeensä voi muuttaa pois kauppakeskuksesta.... Mä en itse edes suunnitellut kauppakeskuksesta vuokraamista juuri sen takia, että tykkään määrätä itse koska puotini on auki.
Oikeassa olet. Mutta juuri noiden kauppakeskuksessa olevien pienyrittäjien aseman vuoksi tätä lakia vastustettiin. Yrittäjyyden yksi parhaimmista puolistahan on se, että voi itse päättää, milloin töitä tekee ja mlloin ei.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Ne, jotka vuokraavat liiketilansa kauppakeskuksista, tietävät kyllä että heidän tulee sitoutua kauppakeskuksen aukioloaikoihin ja yleensä myös ottaa osaa markkinointikuluihin, jne. Ei ne tule kenellekään yllätyksenä. Ja jos ei halua olla osana kauppakeskusta, niin sittenhän sen liikkeensä voi muuttaa pois kauppakeskuksesta.... Mä en itse edes suunnitellut kauppakeskuksesta vuokraamista juuri sen takia, että tykkään määrätä itse koska puotini on auki.
Oikeassa olet. Mutta juuri noiden kauppakeskuksessa olevien pienyrittäjien aseman vuoksi tätä lakia vastustettiin. Yrittäjyyden yksi parhaimmista puolistahan on se, että voi itse päättää, milloin töitä tekee ja mlloin ei.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:´Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Ne, jotka vuokraavat liiketilansa kauppakeskuksista, tietävät kyllä että heidän tulee sitoutua kauppakeskuksen aukioloaikoihin ja yleensä myös ottaa osaa markkinointikuluihin, jne. Ei ne tule kenellekään yllätyksenä. Ja jos ei halua olla osana kauppakeskusta, niin sittenhän sen liikkeensä voi muuttaa pois kauppakeskuksesta.... Mä en itse edes suunnitellut kauppakeskuksesta vuokraamista juuri sen takia, että tykkään määrätä itse koska puotini on auki.
Lisäksi kauppakeskusten vuokrataso on järkyttävä. Moni pieni liike ei yksinkertaisesti pysty maksamaan niitä vuokria ja asiakkaat näyttävät käyvän juuri kauppakeskuksissa. Ei se paljon auta, että yrittäjä ei mene kauppakeskukseen liikettään pitämään, jos asiakkaat ovat siellä. Keskusliikkeet ja niiden kanssa naimisissa olevat kauppakeskusrakentajat ovat tehneet kaikkensa tappaakseen erikoisliikkeiden monipuolisemmman tarjonnan ja laittavat kaikki suomalaiset samaan kuosiin.
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Ihan turhaa mun mielestä. Hyvin harvoin joutuu käymään sunnuntaina edes kaupassa kun on jo edelisenä päivänä käynyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:´Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:Ne, jotka vuokraavat liiketilansa kauppakeskuksista, tietävät kyllä että heidän tulee sitoutua kauppakeskuksen aukioloaikoihin ja yleensä myös ottaa osaa markkinointikuluihin, jne. Ei ne tule kenellekään yllätyksenä. Ja jos ei halua olla osana kauppakeskusta, niin sittenhän sen liikkeensä voi muuttaa pois kauppakeskuksesta.... Mä en itse edes suunnitellut kauppakeskuksesta vuokraamista juuri sen takia, että tykkään määrätä itse koska puotini on auki.
Lisäksi kauppakeskusten vuokrataso on järkyttävä. Moni pieni liike ei yksinkertaisesti pysty maksamaan niitä vuokria ja asiakkaat näyttävät käyvän juuri kauppakeskuksissa. Ei se paljon auta, että yrittäjä ei mene kauppakeskukseen liikettään pitämään, jos asiakkaat ovat siellä. Keskusliikkeet ja niiden kanssa naimisissa olevat kauppakeskusrakentajat ovat tehneet kaikkensa tappaakseen erikoisliikkeiden monipuolisemmman tarjonnan ja laittavat kaikki suomalaiset samaan kuosiin.
Suomalainen sisu on nyt kadoksissa yrittäjiltä. Pienet yrittäjät pystyvät parempaan kuin isot marketit jos vain tahtovat. Mutta kun ei tahdota. Tahdotaan vain valittaa ja itkeä vanhojen hyvien aikojen perään. Pahin esimerkki on optikot, joilla on ollut vuosikausia järjettömät katteet ja nyt halpafirmat on ajaneet yhden jos toisenkin firman alas. Mitä sitä itkemään vaikka varmasti vituttaa? Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja keksimään uusia ideoita asiakkaiden kalastamiseen. Kaikki eivät kulje vain hinnan perässä. Eivätkä kaikki asiakkaat kulje pelkästään kauppakeskuksissa... Kun tarjonta on oikea ja palvelu on hyvää, ihmiset on yllättävän halukkaita tulemaan pidemmällekin ostoksille.
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Ihan turhaa mun mielestä. Hyvin harvoin joutuu käymään sunnuntaina edes kaupassa kun on jo edelisenä päivänä käynyt.
Ei ole tullut mieleen, että jotkut on lauantaisikin töissä?
Totta. Mä en kaipaa kauppakeskusten sunnuntaiaukioloa. Isoihin marketeihin ehdin arkena vaikka klo 20:45. Vaikka pieniä kauppoja Helsingin keskustassa onkin aika mukavasti, täältä periferiasta kestää sinne kuitenkin jonkin aikaa ja kaupasta toiseen liikkuminen vie oman aikansa, niin 15 minuutin ostosreissun vuoksi sinne ei kannata edes lähteä. Mielenkiintoista nähdä, tulevatko nämä pikkukaupat pitämään ovensa auki sunnuntaisin. Toivottavasti.Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä itsekin:[Kun tarjonta on oikea ja palvelu on hyvää, ihmiset on yllättävän halukkaita tulemaan pidemmällekin ostoksille.