Viikon ruokalista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piika-äiti

Vieras
Mitä muulla?

su: karjalanpaisti, uunikasvikset, etikkasäilykkeitä ja kaalisalaattia
ma ja ti: lihakeitto karjalanpaistista
Ke: tonnikalapastaa ja vihreää salaattia
to: jauhelihamureke ja perunat sekä raastesalaatti
Pe: broilerikastike ja tattirisotto + salaatti ja mustaherukkahillo

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mulla ei ikinà ole ollut viikon ruokalaistaa. elàmme kotona ei laitoksesa. noin tuntisin itseni melkeinpà vangiksi

Hmm. Mielestäni se on vain järjestelyä kiireisen viikon ajaksi. Helpottaa päätöksen tekoa sekä pienentää kauppalaskua. Asenteesta se kiinni myös.

mulla ei ikinà ole ollut viikon ruokalaistaa. elàmme kotona ei laitoksesa. noin tuntisin itseni melkeinpà vangiksi

Minusta se taas helpottaa huomattavasti arkea, jos ruoat on edes suunniteltu etukäteen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:

Hmm. Mielestäni se on vain järjestelyä kiireisen viikon ajaksi. Helpottaa päätöksen tekoa sekä pienentää kauppalaskua. Asenteesta se kiinni myös.

Juuri näin. Mikään ei ole rasittavampaa kuin kaupassa pyöriminen kun ei ole mitään tietoa mitä ostaa ruuaksi.

Mulla on usein ruokalista, mutta en pidä siitä härkäpäisesti kiinni. Kyllä mulla on siinä merkattuna päivät ma-su, mutta käytettävissä olevan ajan ja inspiksen mukaan voin vaihdella eri päivien ruokia keskenään tai vaihtaa vallan muihin. Kaupasta on kumminkin helpompi tuoda tavaraa, kun on vähän hajua, mitä voisi ajatella valmistavansa.

mulla on aina suunniteltuna 4 ruokalajia, jotka riittää koko viikoksi, kun syödään päivisin muualla. teen sitten listasta aina sen, mikä sopii tilanteeseen parhaiten, en päätä että just tiistaina syödään nakkisoppaa.

tällä kertaa ruuat on kinkku/kasviskiusaus, pinaattikeitto, risotto ja uunikala perunoilla.

En voisi kuvitellakaan tekeväni mitään tiukkoja ruokalistoja. Mitäs jos vaikka torstaina tekisikin mieli syödä kalakeittoa illalla, mutta listan mukaan olisikin sitten pakko valmistaa jtn muuta. Ei kiitos.

Yhteistyössä