Viikon päästä minun pitäisi olla työkykyinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupunut kyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uupunut kyynel

Vieras
Masennuksen takia ollut taas kuukauden verran lomalla.

Ahdistaa vaan, on vaikea viedä edes roskia ulos.

Miten ihmeessä pääsen kuntoon ensi viikkoon mennessä? :(

Alkaa niin tärkeitä juttuja tapahtumaan, ettei voisi olla pois.

Mä hajoan.

Et pääsekään kuntoon viikossa. Masennus on pitkä prosessi. Kannattaa hakea lisää sairaslomaa ja palata töihin vasta sitten, kun oikeasti palaaminen tuntuu hyvältä.

Mie olen kanssa masentunut. Lähdin töihin ja jaksoin kuukauden ja nyt olen taas sairaslomalla. Älä missään tapauksessa lähde sinne liian aikasin. Kukaan ei ole korvaamaton työssään. Olet vastuuntuntuinen työntekijä kun huolehdit itsestäsi ja kunnon sairasloman jälkeen jaksat aiva uudella tavalla.

Kuukaudessa ei masennuksesta toivuta. Itse olin sairauslomalla reilun vuoden verran, lisänä terapia ja lääkitys. Mulla oli diagnoosina vakava masennus.

Reippaasti haet lisää sairauslomaa ja pyydät päästä terapiaan jos et jo ole lähetettä saanut, itse kävin mielenterveystoimistossa aluksi pari kertaa viikossa, sitten kerran viikossa ja vähitellen käyntejä harvennettiin, jos oli tarvetta niin tiheämminkin pääsin, riippui ihan olotilasta.

Tsemppiä ja voimia, jaksa taistella itsesi vuoksi!

Yhden masennusta sairastavan työtoverina sanoisin, että ole kiltti ja hae lisää sairaslomaa, älä mene kesken toipumisen takaisin töihin. Meillä tämä yksi työntekijä tulee aina kesken toipumisen kokeilemaan työntekoa, haluaa heti kaikenlaista vastuutehtävää, aloittaa hommat ja viikon parin päästä ilman mitään ennakkovaroitusta tulee ilmoitus, että hän on taas aloittanut pitkän sairasloman. Eli väsähtää sitten kuitenkin ja kaikki hommat jää kesken. Tämä on meille työtovereille todella rasittavaa ja stressaavaa ja oikeasti salaa toivomme, että tämä yksi itse älyäisi irtisanoutua tai hänet irtisanottaisiin. Pikkuhiljaa asenne koko henkilöä kohtaan on muuttunut negatiiviseksi, koska yhden touhujen vuoksi kärsii koko työyhteisö.

pitkä sairasloma ei aina ole paras vaihtoehto. itse sairastan keskivaikeaa masennusta ja olen viimeisen kahden vuoden aikana ollut neljä kertaa 1 - 3 viikon mittaisilla sairaslomilla. sairaslomalla olo tavallaan masentaa lisää ja työelämä pitää kiinni normaalissa arjessa. välillä on vaan ollu niin väsy, että on ollu pakko pitää pieni huilitauko. tällä hetkellä mietin osittaista hoitovapaata, jotta jaksaisin paremmin. niin ja lääkitys on ollut kaksi vuotta ja psykoterapia alkoi puoli vuotta sitten.

Yhteistyössä