** Viikon 16 jännääjät **

täällä taas...
hassua, eilen kirjoitin teidän jokoon ekan kerran, ja tuntuu, että olen jo jäänut koukkuun. :whistle: piti heti tulla koneelle kun töistä pääsin kotia, mutten heti ehtiny mitään kirjoittaa.. nyt sitten uudella ajalla, kun sain tuon pikku neidin sänkyyn. :)

Kävin tänään prismassa, ja menin sinne siinä toivossa että ostan raskaustestin.. mutta ei yhtä ainutta ollu hyllyssä. Joten jäi testaaminen tältä illalta.. ihan hyvä sinänsä, kun eihän vielä oo edes menkkojen määrä alkaa.. Mutta en millään malttaisi odottaa. Niin toiveikkaana odottelen että plussa tulisi. tänään taas töissä päivällä niin tosi ällö olo jne.. Mutta ehkäpä huomenna haen testin, jos vain ehdin..
 
KESKIVIIKKO 18.4.2007

Hilma71................kp 21/24-26..................yk 3v..............2. toivessa
raparperitaivas......kp 22/25-28................yk 14..............2. toiveissa
Piipi79...................kp 24/24-28................yk 4................1. toiveissa
Tilsu.....................kp 24/26-28.................yk 4...............1. toiveissa
pikkulintu77...........kp 24/28.....................yk 1...............1. toiveissa
Cruella DeVille........kp27/28......................yk 1...............2. toiveissa
e rika....................kp 29/28?....................yk 2...............1. toiveissa
mints....................kp 29/29......................yk 2...............1. toiveissa
huppa...................kp 29/30-32..............n. yk 14.............2. toiveissa
Minttuliina.............kp 30/32......................yk 1................2. toiveissa
Noppi....................kp 29/30-40.................yk ?................2. toiveissa
Hysteerinen..........kp 31/30-33..................yk 4...............1. toiveissa
Niksuliini79............kp 33/36......................yk 2...............1. toiveissa
malttamaton..........kp 34/37......................yli 1v.............1. toiveissa
piutsuli..................kp 35/32......................yk 1...............3. toiveissa
Jennie80................kp 41/36?.....................yk 2..............1. toiveissa


Haamuilevat :)

Misse81................kp 25/30-32...................1v.................1. toiveissa

Plussanneet :heart:

Minky....................kp 30/35-42.................yk 4...............1. toiveissa
kuukkeli................kp 28/30......................yk 3................3. toiveissa

Pudonneet :hug:

Kellukka
<br><br>
 
hysteerinen Millä testillä testasit...?? Ei nimittäin pakosti vielä edes näy testissä. Tiedän että mulla ainakin näkynyt aina vasta silloin kun menkkojen olis pitänyt alkaa tai sen jälkeen.

Minä innostun taas häiriköimään teitä ;)
 
Toivottavasti meni päivät yms. kohdilleen, kertokaa jos pitää korjata jotain :)

Vielä siitä ovulaatio-jutusta...en siis tietenkään oo ihan täysin sataprosenttisen varma siitä, että munasolu irtosi 16 päivää sitten, mutta aika varma kuitenkin. Silloin maanantaina oli lämmöt koholla, melkein jo lievää kuumetta, munasarjoista kouristeli ja limaa tuli eniten sinä päivänä. Tiistaina ovisoireet olivatkin sitten jo häipyneet... eli kyllä mää luulen, että silloin irtosi :)

Omaan napaan sellaista uutta, että olen ihan ihmeissäni kun täti ei tullut eilen kylään. Viime kierrossa tuli eilen illalla klo 21 kovien kipujen saattelemana, mutta nyt ei edelleenkään, ke-aamuna, oo minkäänlaisia menkkaoireita. Tosin kauhia migreenityyppinen päänsärky ja alavatsaa nippailee edelleen, muttei menkkamaisesti. Ihmeellistä. Hystiksellä taisi olla vielä isompi ihmetys päällä =) Kiva kun pääsit testaamaan ekaa kertaa, älä huoli siitä negasta, kyllä se ehtii vielä muuttua. Pidetään peukkuja!

Luin jostain kirjasta (Syntyy uusi ihminen?), että munasolun irtoamisesta menee 10-16 päivää siihen, että menkat alkavat. Eli ellei tänään ala, niin...en ees uskalla toivoa sellaista :heart:
 
Mints kuulostaa tosi lupaavalta, kun ei ole vielä alkanut. Kierron venyminen johtuu yleensä siitä että ovis on myöhässä ja siksi menkatkin eli luteaalivaihe on suht vakio. Ja kun ovis on ollut jo noin kauan sitten, siihen on aika varmaan syy... ;)
 
mints Lupaavalta kuulostaa :D Eiköhän sieltäkin plussa tule.

Mäkin olin bongaavinani oviksen tuossa loppukuussa/kuun alussa enpä nyt enään muista mikä päivä oli, mutta oli ihan selvä. Parasta toivon. En oo vieläkään uskaltanut testata....
 
No niin, täällä hätäiltiin samalla tavalla kuin Hysteerinenkin, eli eilen jo testasin....negan :'( Ei mitään haamuun viittaavaakaan tullut. Tosin tein siis iltapäiväpissasta. Kyllä nyt on aika varma olo, ettei sittenkään tärppi käynyt.... :headwall:

Mulla on myös sama tilanne, kuin Mintsillä, että olen kuitenkin lähes 100% varma siitä, että ovis oli 14 päivää sitten. Eli ovistesti näytti vahvaa plussaa päivää ennen, mahassa kouristeli ja seuraavana aamuna tuli limat, jonka joukossa muutama tippa kirkasta vertakin. Myös lämmöt kävi ovisaamuna todella alhaalla ja oli seuraavana aamuna noussu 0,3 astetta. Eli kyl se melko varmasti sillon irtosi. Tätiä ei siis täälläkään edelleenkään näy negasta huolimatta! Perhana, alkais sitten vaan ne menkat, niin ei tartte pohtia, että oisko vielä jotain pieniä mahkuja plussaan. Pakkohan sen tädin on sit kohta tulla, jos on tullakseen!

Mikäli perjantaihin mennessä ei tätiä näy, niin voin joukkotestauksen nimissä vielä aamupissasta kokeilla kertaalleen.
 
huomenia! :wave:

pidetään mints peukkuja db, ainaki lupaavalta kuulostaa =) taitaa olla aika hätäsiä testaajia joukossa, ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon ;)
mä en millään jaksais oottaa perjantaihin, tekis mieli testaa jo huomenna :whistle: tosin se vois olla liian aikasta. ootteko muut kattonu jo mikä ois vauvan la jos ois nyt tärppi käyny? mä tunnustan :ashamed: :whistle:
ja kiinnostas tietää mistä päin suomee ootte, ei tietenkään tartte kertoo mut ois kiva vähä katella et miten haarukoituu tää ketju =) me asutaan ainaki toistaseksi viel haminassa. nyt jos sinkasis salille et kerkeis sit jotain kotihommiiki ennenku pitää jätkä hakee tarhasta. hauskaa päivää! :flower:
 
e rika
Hello.. Menkat eivät vielä ole alkaneet. Oletin, että alkavat tänä aamuna mutta yhtä hyvin voivat alkaa huomennakin. Kaikki oireeni ovat käytännössä katsoen poissa.. Aion ostaa tänään testin kuitenkin.. vaikka odottelemaan vaan sitten jotain toista aikaa..

Olenpas positiviinen.

:ashamed:

Tässä pinossa on kyllä paljon sellaisia, joilla varmasti tärppää! :) Te, joilla on tärpistä positiivinen olo, onko teillä mitään oireita/oliko teillä oireita, jotka ovat esim. kadonneet..?
 
Jennie80
Ihanaa, että saa edes muiden puolesta jännätä, vaikka itse onkin negan testannut! =) Kovasti onnea matkaan kaikille, lähettäkää se täti tänne mulle jos meinaa näkyä jossain, että pääsen taas uuden kierron makuun.

Taisin kirjoitella jossain vaiheessa "satavarmana" oireena vatsakivut ja huonon olon, mutta niidenkin syy selvisi: vatsatauti! Yöks. Eilen oli vatsa koko päivän sekaisin, tänään taas onneksi normaali olo. Tuollaiset vatsataudit pitäisi kieltää lailla loppukierrosta, herättävät vaan turhia toiveita.
 
Mäkin testasin eilen hätäisenä ja nega oli :'( Mutta eipä nuo kiertopäivät ole läheskään täynnä. Jos täti ei tule niin voin testata silloin perjantaina uudelleen. On vaan vähän sama olo kun Piipillä, että taitaa sittenkin täti tulla. Katsotaan katsotaan!

Tosi monella on lupaavan oloisia oireita ja kiertopäivätkin pitkällä. Ois kiva kuulla jo tuloksia mutta jaksan kyllä odotella perjantaihin, kun silloin taitaa moni testailla!
 
Misse; mun käsityksen mukaan raskaushormoni tuplaantuu 48 tunnissa... eli oikeastaan huomenna tai ylihuomenna pitäisi olla vahvempi viiva. Toisaalta jokainen on yksilöllinen ton hormonikehityksen suhteen... Ainakaan viivan ei kai tulisi olla haaleampi. Näin kävi minulle... menkkojen alkamispäivänä (ei siis alkaneet) haalea plussa, ja pari päivää myöhemmin haaleampi... eli kemiallinen tai varhainen km... Kyllä se siitä vahvistuu!!!

Ollanpas sitä aikaisessa ton testailun suhteen :p ...tuntuu, että moni neganneista vielä ehtii plussaamaan ennen kuin meidän viikko on ohi ;)

Ei silti, omat tuntemukset myös sellaisia, että kutkuttais käydä apteekissa... tissit turvonneet, ajoittain heikko/huono olo ja alavatsalla kummallinen tunne... ei yhtään menkkamainen... ja yleensä mulla alkaa menkkajuilinta viikoa ennen menkkoja. Ai niin, ja naama kukkii ja hiki haisee aivan oudolle...yäk :ashamed: ... mutta on tohon menkkojen alkuun sen verran, että...

 
Hei vaan!

Mulla tossa listassa on jossain vaiheessa mennyt kp sekasin, tänään siis vasta 29/30-40. Jos viitsii joku päivittää kun seuraavan kerran siihen lisätään plussanneita! :)
Täällä olo ei kyllä enää jostain syystä ole suuntaan eikä toiseen. Herkkä olo ja tissit kyl vähän kasvaneet (enkä ees kuvittele, näistä näkee heti). Mutta noi voi kaikki olla myös menkkaoireita.
Toivottavasti mun eilinen nega (kp28) muuttuis viel +, jos olikin liian aikaista....

Nyt siskot plussasäteitä ihan jokaiselle, mä olen päättänyt että kaikkien negat muuttuvat +! Negoja ei hyväksytä.
 
Päivää vaan. Ajattelin kurkistella mitä tänne kuuluu ja kuuluuhan tänne, malttamatonta oireiden etsintää :D No joo, itselle ei kuulu sen kummempia. Kauheasti väsyttää mutta se nyt voi olla mitä vaan. Alavatsassa on ihan samoja tuntemuksia kuin viime kierrossakin joten niistä nyt ei mitään voi päätellä. Joten odottaa vaan täytyy.
 
piutsuli: Yllytän sua testaamaan niin saadaan lisää plussia pinoon!

Asuinpaikkana meillä on Espoo, kun sitä kyseltiin.

Aika menee hitaasti, kun miettii koko ajan, että olisiko tärpännyt... Mä en yritä bongailla oireita, koska silloin jos niitä miettii niin löytää itsestään vaikka mitä ja myös siksi, että kesällä kun olin raskaana, oireita alkoi ilmestymään vasta plussauksen jälkeen. Tai siis mahaa vihloi kyllä aikaisemminkin ja siksi odottelinkin menkkoja rauhassa monta päivää, mutta esimerkiksi rinnoissa ei tuntunut mitään ja pahoinvointia ei ollut koko raskauden aikana. Nyt kun sitten aloin puhumaan oireista niin oli pakko miettiäkin onko ollut jotain niin mahaa on kyllä silloin tällöin viillellyt jo pari päivää, mutta mitään muuta ei kyllä ole ollut...

ja lisäys vielä: kyllä munkin pitää tunnustaa, että laskeskelin lasketun ajan oviksen perusteella ;) Tiedän, että on vähän hölmöä, koska ei todellakaan ole mitään tietoa onko tärpännyt...mutta siis olisi 31.12.<br><br>
 
Muokkasin Nopin kp:n, nyt pitäisi olla oikein :)

Pahoittelut Piipille ja Tilsulle negoista...mutta heitetään se kirves kaivoon vasta kun täti tulee, jookos? =) Juttelin serkkuni, kätilö ammatiltaan, kanssa äsken ja hän sanoi, että suosittelee testaamista vasta sitten, kun menkat on ainakin pari-kolme päivää myöhässä, vaikka oliskin oireita ennen sitä. Eli ajattelin nyt sitten odotella sinne perjantaille, vaikka tekis tosi paljon mieli testata jo nyt.

e rika: Mulla oli viime kierrossa silleen, et ensin oli kaikenlaisia raskausoireita, mutta sitten 15 päivää oviksen jälkeen kaikki oireet katosivat ja illalla tuli täti. Tässä kierrossa oireet katosivat hetkellisesti 13 ja 14 päivää oviksesta (sunnuntaista migreeniä lukuunottamatta), mutta nyt oireita alkaa taas ilmaantua...valkkari palannut, alavatsaa jomottelee ja päänsärky riivaa.

Lasketusta ajasta: Laskin sen mukaan että ovis oli 16 päivää sitten, silloin LA ois 24.12...varsinainen joulutonttu :) Asuinpaikkakunta on Kirkkonummi.

 
Kiitos Mints vielä kätilön konsultointitiedoista, kyllähän sitä tosiaan pitäisi malttaa odottaa, että täti oikeasti olis myöhässä. :)

Mullakin ne oireet tuntuu nyt vähentyneen, eli ehkäpä se täti sieltä tulee... Pitäkäähän te muut plussalippua vielä korkealla!
 
iltapäivää!

joo kyllähän se varminta ois oottaa et menkat kunnolla myöhässä mut kun ei malta :ashamed: :D ja putoon kyllä korkeelta jos nyt nega vaikka järki sanoo et prosentuaalisesti tosi pieni mahdollisuus et ois nyt jo tärpänny :/ oon kerinny jo suunnitteleeki kaikkee sillee et jos oon raskaana, hölmöö, tiiän mut... :ashamed: oireita ei oo oikeestaa ku noi alamahan nippailut ja sitte satunnainen päänsärky, mut eipä mulla ollu tosta poitsustakaan mitää sillonkaa vaik menkat jo myöhässä. näin viime yönä jo untaki plussaamisesta ku sitä nyt on tullu vatvottua täällä :whistle: B) nyt hetkeks ulos ja sit ruuan laittoon.

p.s. toivotaan että pe tulee paljon plussia ja negatki muuttuu siihen mennessä =)
 
Haamu vahvistunut tänään kunnon viivaksi =) Hilma taisi olla oikeessa siinä että raskaushormoni tuplaantuu 48 tunnin välein. Tänään viiva selkeästi tummempi kuin eilen ja pari päivää sitten. Eli ainakaan kemiallisesta raskaudesta ei pitäisi olla kyse. Nyt vain toivon sydämeni pohjasta että tämä pysyy kyydissä, en kestä jos tulee kolmas km. täytyy nyt vain yrittää ottaa rauhassa ja olla miettimättä koko asiaa, (tosi helppo homma) ;)
Tehkääpä tytöt nyt plussia lisää!!!!!!!!!!!!
 
Taasen meidän pino vilissyt hurjasti eteenpäin. Ei ehdi töissä kunnolla lukea, joten pitää aina illalla kotona katsella tarkemmin, vaikka töissä sormet syyhyää ja jännittää, kun on meidän viikko, että ketkä ovat plussanneet :D

Misse81 ihanaa, onnea kauheasti :heart: On niin mahtavaa kun sait asukin mukaan. Nyt vain tarrasukat todellakin jalkaan, että se kestäis matkassa mukana.

Pitsuli (muistaakseni) kyseli millä testasin, mulla on noita Vilja merkkisiä testejä. Menkkoja ei edelleenkään näy, kipuilua tuntuu mahassa ja voitte varmaan kuvitella mitä oon tehnyt tänään koko päivän, juossut vessassa tarkistamassa, onko täti porhaltanut kylään. Ei näy. Muutenkin kipu kummallisesti aaltoilevaa, ja välillä häviää. Yleensä ennen tätiä koskee hetken aikaa todella lujaa ja sitten tuhruttelu alkaa ja seuraavana päivänä hanat on kunnolla auki, mutta nyt ei mitään...ei kertakaikkiaan mitään....uudelleen en testaa, ainakaan tänään. Odotellaan nyt vielä muutama päivä, tai no...ainakin tämä ilta :LOL:
 
tnään otin ja menin ostamaan kaupan testin ja negaa näytti. :(
toki menkat ei vielä myöhässä, kun nyt on 29/30-32. piti vaan saada koittaa.. ja tuos iltasella testailin.. mutta aika pettynyt olo kuitenkin. :(
pitää odotella muutama päivä, ja koittaa uudestaan.. en halua uskoa että nega on totta. :ashamed:
 

Yhteistyössä