Viidennestä haaveilevia?

Tänne sitä ängen minäkin itseni :)
ikää 30 ja risat ja viides ois vielä niiiiiin kiva saada. vielä on vähän harkinnan asteella, miehellä ei ainakaan vauvakuumetta mut sanoi että ok, tulee jos on tullakseen ja pillerit voin jättää halutessani.
itse sitä vaan vielä epäröi himppusen, et missä vaiheessa....

nuorin on 1v, sit on 4v, 7v ja 9v
 
Pistänpä muuten kyselyä minäki, eli mikä on ollut suhtautuminen isoon perheeseen?
Ja jos olette muille puhunut viidennen kaipuusta niin mikä vastaanotto sillä on?

Itse tunnen muutamiakin viiden lapsen perheitä joten siinä mielessä suhtautuminen on ollut "postiivista".. Tosin meillä nää tuplat aiheuttaa AINA sen päivittelyn ja ihmettelyn.. Ollaan paikallinen nähtävyys kai.. :LOL:

Itse olen nelilapsisesta perheestä joten vaikka esikon jälkeen menikin tovi että kakkosta suunniteltiin on jotenkin aina ollut se ajatus että olis ihanaa kun olis monta lasta.. :)

Tää on muuten aika hiljainen ketju, tosin kaikilla taitaa olla kädet täynnä parempaakin tekemistä.. :LOL:

Koitetaan silti jakaa ajatuksia??

t.nimim. kuulostanko jo mökkiintyneeltä?? :LOL: :LOL:

-Fantsu4-
 
Fantastic4 Meillä kaverit ottavat lähinnä vitsillä jos mainitsen asiasta...eivät ota tosissaan, en kyllä kauheasti huutele asiasta....Työkaverit tulee varmaan "kauhistelemaan" taas (suurinosa lapsettomia), aivan kuin neljännestäkin riitti ihmettelemisen aihetta :saint:
 
Jos saan antaa kommenttia,vaikka en tähän pinoon kuulukkaan.
Käyn aina välillä lukemassa,onko hyviä uutisia kellään=plussaa tullut.
Kaikille joilla mies laittaa hanttiin,niin pyytäkää perusteleen,että miksi ei.
Minä en pahemmin kellekkään ilmoitellut,että yritämme viidettä.No plussattuani olen kyllä törkeitäkin kysymyksiä saanut ihan hyviltä ystäviltä/sukulaisilta.Harva on aidosti onnittelut.
Nyt jos minulta kysytään,että joko riittää.Vastaan etten enää sano tämän olevan viimeinen.Menin nelosen kohdalla sanoon ja mies sai käännettyä mun pääni ;)

Toivotaan,että te kaikki pääsette kuumeiljoista tuonne odottavien puolelle =)
 
B-7
Enpä minäkään tähän pinoon kuulu...Mutta halusin kommentoida tuosta ystävien/sukulaisten suhtautumisesta...

Mä olen vähän jokaisen jälkeen kovaan ääneen kuuluttanut että nyt on viimeinen lapsi,kolmannesta eteenpäin =) Mutta niin vaan tuli neljäs,tuli viides ,tuli kuudes ja lopulta seitsämäs =)
Nyt en enää sano ettei enempää lapsia vaan että puolivälissä ollaan :LOL:

Kun mun isä sai selville mun oottavan seiskaa,hän ei kommentoinut koko asiaa raskausaikana,ikään kuin ei olisi asiasta kuullutkaan,mutta nyt vauvan synnyttyä hän ylpeänä esittelee tytärtään ja 7:ää lapsenlastaan(no mun vanhemmilla niitä lapsenlapsia on pian yhteensä 11 :) )

Ystävät vääntää vitsiä miten me ei tiedetä mikä ehkäisy on ja yritämme yksin täyttää maata...Mutta tähänkin ollaan jo totuttu ja osataan nauraa!
Monet vaan "kadehtii"että ollaan uskallettu tehdä enempi kuin 2 lasta :whistle:

Ainoastaan miehen isovanhemmat pitivät meille kovan nuhdesaarnan kun kuulivat seiskasta :LOL:

Ja tässä sitä ollaan taas haaveet kohdistuneet numero 8:aan :ashamed:

Joo mutta toivottavasti kaikki pääsette odottamaan viitosta,on vaan ihanaa kun on iso perhe :heart:
Tsemppiä kaikille :hug:
 
Äiti-Kengu ja B-7 : Saa ängetä ketjuun.. =) Kiva kuulla muiltakin..
B-7.lla aika katras, sinulla sitä on kädet täynnä.. =)
Meille muuten kanssa anoppi (tais olla) kun sanoi että vaikka sanottiinkin että menkää ja täyttäkää maa niin ei se meitä tarkoittanut.. :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Heips!
Tääl taustal kateellisena luen :D Kumpa voisikii haaveilla iha oikeasti,mut mies päätti et 4 riittää :kieh:
Mulla mies päätti aikoinaan et kaksi saa riittää....vaan sen jälkeen on ollut useita raskauksia ja kaksi lasta on lisää tullut (onnistuneita raskauksia) ja mies joskus sanookin et onneksi pidit pääsi :saint: Eli älä luovuta mutta älä painosta ja tuputa vaan vihjailet vaihvihkaa (mainoksissa/sarjoissa/elokuvissa ihastele vauvoja japainota korostuneesti heidän sulouttaan ym.) jos vaikka saisit miehen sulamaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja viides09:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Heips!
Tääl taustal kateellisena luen :D Kumpa voisikii haaveilla iha oikeasti,mut mies päätti et 4 riittää :kieh:
Mulla mies päätti aikoinaan et kaksi saa riittää....vaan sen jälkeen on ollut useita raskauksia ja kaksi lasta on lisää tullut (onnistuneita raskauksia) ja mies joskus sanookin et onneksi pidit pääsi :saint: Eli älä luovuta mutta älä painosta ja tuputa vaan vihjailet vaihvihkaa (mainoksissa/sarjoissa/elokuvissa ihastele vauvoja japainota korostuneesti heidän sulouttaan ym.) jos vaikka saisit miehen sulamaan :D
:D Nooo,ehkäpä mie tääl salaa haaveilen vaa...mies menossa pistää piuhat poikki joten se siit :headwall:

Teille muille kyl pidän peukkui jotta haaveist tulee totta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja high5:
Paras kommentti ehkä kun neljättä aloin odottamaan oli että eikö miehes yhtään ajattele sua? :headwall:
Tähän liittyen edelleen mua naurattaa kommentit kun kerrottiin tuplaodotuksesta: " on sulla sitten laiska mies kun kerralla tuplaten... " ja hirveet höröt päälle.. joopa joo.. =)

 
pia
tämä on hirveän hiljainen ketju :whistle:
mitä pidemmälle kevät menee sitä kovempi vauvakuume iskee :) tuntuu että kaikki odottaa..pitäs vaan saada tuo mies samalle kannalle :/ tie vaan kuinka onnistuis :) tokkopa onnistuu..mutta aina voi haaveilla :saint:
 
Minäkin huomaan vain kaduilla isot masut eli vauvamasut ja pikku vauvat...

Kuitenkin vielä mietityttää...järki sanoo että ei mutta sydän sanoo että nyt tai ei koskaan:) :heart: :heart: :heart:

Miten tässä osaa päättää oikein mitä tekee....apuuja :eek:
 
Heiii :wave:
tää kans haaveilee viidennestä, itseasiassa haaveili vielä odottaessaan neljättä. Kolmosen jälkeen olin ihan varma et lapset on tässä vaan kuinkas ollakkaan mieli muuttui. Eikös se meille naisille sallita. Mies on AINA ollut innokkaampi lasten lukumäärän kasvattamisessa ja ei tarvi kuin vähän vihjasta niin toinen on innollla mukana.
Meillä on sikäli helppoa et noi vanhemmat on jo isoja 18, 14 ja 7 nuorin täyttää just vuoden ja siskoista on ollut suuri apu ja ihan vapaaehtosesti ovat auttaneet.
Ikä vaan alkaa painaa ja olis kiva jos viides syntyi ennen henkistä 40v takarajaa
 
Hei pitkästä aikaa!
Hiljaista on täällä,mutta liekö johtuu siitä että suurimmalla osalla ei taida olla yritystä päällä vielä. Mulla yk 3 ja tänään kp. 22/27. Plussasin viime yönä haamun ja nyt on hirveet pissaoireet päällä, eli infektio taitaa muhia. :/ Mulla ollu jokaisessa raskaudessa pahentuneet infektiokierteet ja tää on kyl uskomattomin,että saman tien iskee. |O

Mutta raskausoireita on kyllä vaikka muille jakaa ja tärkein se tunne, että nyt on tärpänny. Se tuli jo pari päivää oviksesta (jonka olin tikuttanu).

Onkos täällä kuin monella haave edenny jo yrityksen puolelle? ja mitä miehenne tuumaavat tässä vaiheessa? :wave:
 
Heipä hei kaikille!!
Täällä ilmoittautuu myös viidennestä villahoususta haaveileva :wave:
Jotenkin nuorempana minullakin oli "kiintiö" joka käsitti 3 lasta.....Nooh, kohtalo puuttui peliin ja meille syntyi "yllärivauva" neljäntenä viime vuonna :heart: Nyt kuitenkin mieli on alkanut tehdä vielä sitä yhtä vauvaa...Jotenkin kun tämä neljäs lapsukainen saapui meille ja oltiin OIKEESTI jo iso perhe, niin jotenkin syttyi halu saada lisää lapsia sitten kuitenkin. Meistä on mukavaa, kun lapsukaisia vilisee jaloissa vaikka sitä hermo välillä näiden kanssa palaakin, mut kaipa se kuuluu lapsiperheen arkeen... B) Uskonnollista taustaa täältä ei tosiaan löydy jolla tätä "hulluutta" voisi selitellä...me vaan tykätään lapsista!! :whistle:
Tosiaan meidän lapset ovat iältään 11v, 8v, 5v, ja kohta 1v :heart: Haaveissa olisi vielä se "viimeinen" ja välillä tuntuu siltä, että se olisi jo ajankohtaista yrittää laittaa alulle, ja taas toisaalta sitä haluaisi vähän vielä toppuutella koska tämä kuopus on vasta sen 1v vanha ja hommaa riittäisi hänenkin kanssa ihan riittämiin....mutta se biologinen kello tikittää......tik tik tik.... ;)
Noh, katsotaan mitä tapahtuu kesäiltoina ;)
Ja tosi kiva kun tällänen joukko meitä suurperheen toivojia tosiaan löytyy niin voi ja pystyy vaihtaan kuulumisia ihan laatujoukossa :LOL:

Piparminttu
 
Minäkin voisin tunkea ahterini mukaan :wave: Meillä on myös vitosta toivottu 4kk ajan, 5s kierto siis meneillään ja sikäli tilanne on meille outo ja uusi koska 4 aiempaa lasta on tullut "kalsarien pesulla" ja tätä nyt näemmä sitten tekemällä tehdään. Ite oon 27v ja lapset on 2v7kk, 3v10kk, 5v6kk ja 7v :wave: Eipä mekään olla vauvasta juuri kenellekään puhuttu, ei jaksa sitä päivittelyä. 4nnen jälkeen jo sai kuulla että "ei teidän tarvitse koko maailmaan yksin täyttää", "TAASKO" ym. kommentteja. Ja meilläkin kun piti se lapsiluku olla jo 4nnen jälkeen täynnä ;)
 
Minäkin voisin sittenkin ilmottautua mukaan haaveilijoihin ihan luvan kanssa vaikka aikaisemmin toisin kirjoittelinkin.. :) Mieheni otti ja muutti mieltään viidennen lapsen suhteen! :heart: :heart: :heart: Meillä lapset on 6,5v, 5v, 2v ja 5kk. Plussaamiseen voi mennä joku tovi tietty kun imetän esikoista, mutta eipä tässä ole mihinkään hoppu. Kierrostakaan ei ole mitään hajua kun ei ole synnytyksen jälkeen täti tullu paikalle. Josko se joskus sitten tärppäisi. Pääasia että mies antoi suostumuksensa ja vielä yksi lapsi saa tulla meidän elämää ilahduttamaan. :heart: :heart: :heart:

muoks! Olinpas minä huonotapainen.. :ashamed: Paljon onnea plussasta Petite
 
pia
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Kiva että löytyy näin paljon vitosesta haaveilevia :heart:
Meillä haaveesta tuli totta ja plussasin sitten tästä 3. yrityskierrosta ja kyllä tuo mieskin aika muikeena on asiasta,vaikka ensin haras vastaan. ;)


Onnea :flower:

mä edelleen haaveilen vaan, ja haaveeksi taitaa jäädä :/ vaikkeihan sitä koskaan tiä mitä elämä tuo tullessaan :)
Miehen sisko odottaa nyt poikaa ja oon tuon kuopuksen vaatteita sille keränny, ja voi että kun toivois et itellä olis joku jonka niihin pukea :heart:

täytyypä taas tältä erää lopettaa haaveilu, nuo olemassaolevat on välipalaa vailla :D
 
Onnea petitelle plussasta! :flower:

Meillä kanssa on yritetty, tai siis tulee jos tulee.. =)
Vähän jänskättää, viimeviikolla ovista olin tuntevinani ja nyt muka etoo ja väsyttää jne jne klassista oireilua.. :LOL:

Mutta sen näkee siis ensi viikolla..

plussatuulia ja haavekuvia.. :heart:
 

Yhteistyössä