Vihreät ja eutanasia on maan moraalinen rappio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26312243]Elämää kunnioittavasta ja arvostavasta positiivisesta elämänasenteesta. =)[/QUOTE]

Älä :D

Kirjoitapa sitten oikein kaunis kirjoitus aiheesta, ja lakkaa mölisemästä, kuten sinulla on tapana tehdä :D

[QUOTE="vieras";26312243]Elämää kunnioittavasta ja arvostavasta positiivisesta elämänasenteesta. =)[/QUOTE]

Musta tuntuu, että sä kunnioitat vain omaa vakaumustasi ja toivot, että kaikki eläisivät sen mukaan. Miten voi väittää kunniottavansa elämää, jos vaatii ihmisten kärsivän helvetillisiä kipuja?

Itse kannatan eutanasiaa. Ihmisellä on oikeus tehdä omaa elämäänsä ja kehoa koskevia päätöksiä. Jos kuolema on odotettavissa vaikeasti sairailla niin miksi he eivät sitä saisi jouduttaa? Säästyisivät loppuajan mahdollisilta kivuilta ja saisivat elää ihmisarvoisen elämän.
Voin sanoa, että ihminen joka makaa sängyn pohjalla jäykistyneenä, puhumattomana (voi äännellä), tajuamatta tästä maailmasta mitään, vaipoissa, kivuissa?, täysin toisten ihmisten armoilla useamman vuoden ei vietä ihmisarvoista elämää.
Eutanasia on ihmisyksilön ja yhteiskunnankin etu loppupelissä.

Nämä, jotka vastustavat eutanasiaa ilman sen järkevämpiä syitä eivät todennäköisesti ole kovin "kartalla" siitä, millainen ihmisen loppu (kärsimystä) usein on.

[QUOTE="vieras";26312293]Jokainen tehköön omalla elämällänsä mitä haluaa, mutta se ei oikeuta murhaamaan. Tajuatko?

Sinä et ole vastannut kysymykseen: oletko valmis murhaamaan isäsi ja äitisi?[/QUOTE]

Aivan, jokainen tehköön mitä haluaa, eli jos pyytää apua, eikö hänelle sitä voi suoda?

Toiseen kysymykseen vastasin jo eilisessä ketjussa, kaiva sieltä.

Vastaatko nyt sinulle esitettyyn kysymykseen. Kiitos.

[QUOTE="vieras";26312293]Jokainen tehköön omalla elämällänsä mitä haluaa, mutta se ei oikeuta murhaamaan. Tajuatko?

Sinä et ole vastannut kysymykseen: oletko valmis murhaamaan isäsi ja äitisi?[/QUOTE]

Mutta kun henkilö itse haluaa kuolla, onko sillä sitten väliä antaako sen ruiskun hän vai joku toinen? Hyväksyisit siis asian jos hän itse ottaisi sen lääkken?

Kyllä, voisin tehdä eutanasian molemmille vanhemmistani jos he sitä pyytäisivät.

minä olen vastannut tuohon kysymykseen, mut voin vastata uudestaankin =)

tiedän äitini ja lasteni (14 ja 19 vuotiaiden ) kannan asiaan, ja tulen heidän kantaansa kunnioittamaan jos joskus joudun tilanteeseen jossa asia tulee ajankohtaiseksi.He myös tietävät minun kantani ja toivon että he myös kunnioittavat minun toivettani.

[QUOTE="slk";26312304]Itse kannatan eutanasiaa. Ihmisellä on oikeus tehdä omaa elämäänsä ja kehoa koskevia päätöksiä. Jos kuolema on odotettavissa vaikeasti sairailla niin miksi he eivät sitä saisi jouduttaa? Säästyisivät loppuajan mahdollisilta kivuilta ja saisivat elää ihmisarvoisen elämän.
Voin sanoa, että ihminen joka makaa sängyn pohjalla jäykistyneenä, puhumattomana (voi äännellä), tajuamatta tästä maailmasta mitään, vaipoissa, kivuissa?, täysin toisten ihmisten armoilla useamman vuoden ei vietä ihmisarvoista elämää.
Eutanasia on ihmisyksilön ja yhteiskunnankin etu loppupelissä.

Nämä, jotka vastustavat eutanasiaa ilman sen järkevämpiä syitä eivät todennäköisesti ole kovin "kartalla" siitä, millainen ihmisen loppu (kärsimystä) usein on.[/QUOTE]

Mulle tulee näistä vieraan kommenteista sellainen mielikuva, että hänelle tärkeintä on joku mystinen elämä. Itse ihmisellä ei ole väliä, ihminen on vain välinearvo jonka kautta tämä suuri ja mahtava elämä ilmentyy joten on aivan sama kuinka paljon ihminen kärsii kunhan elämä ei lopu.

Mulle tulee näistä vieraan kommenteista sellainen mielikuva, että hänelle tärkeintä on joku mystinen elämä. Itse ihmisellä ei ole väliä, ihminen on vain välinearvo jonka kautta tämä suuri ja mahtava elämä ilmentyy joten on aivan sama kuinka paljon ihminen kärsii kunhan elämä ei lopu.

Koko ketjua en lukenut. Mutta fakta on se, että elämä päättyy joskus kaikilta. Mä olen varma, että suurin osa ihmisistä haluaisi elämänsä päättyvän kauniisti ja kivuttomasti (ilman vuosikausien "kitumista"). Ja monen (vanhuksen) olen kuullut sanovan, että voi kun täältä pääsisi jo pois. Onneksi nykyisin ei elämää pitkitetä tarpeettomasti vaan kuunnellaan ihmisen tahtoa.

Tästähän voi päätellä, että sinä kannatat ihmisten kiduttamista, eikö niin?

Ellet toisin vastaa, kantasi on selvä: haluat kiduttaa ihmisiä :)

Mutta kun henkilö itse haluaa kuolla, onko sillä sitten väliä antaako sen ruiskun hän vai joku toinen? Hyväksyisit siis asian jos hän itse ottaisi sen lääkken?

Kyllä, voisin tehdä eutanasian molemmille vanhemmistani jos he sitä pyytäisivät.

Toki jokainen saa tehdä itselleen mitä haluaa, eli jopa ottaa sen myrkyn, puhutaan asioista niiden omilla nimillä, joka vie hengen. Se on itsemurha, mutta eutanasia on murhaa.

Sinä vastasit myöntävästi kysymykseen pystytkö murhaamaan vanhempasi, muut murhaamisen kannattajat eivät ole siihen pystyneet, ja pisteet siitä sinulle.

[QUOTE="vieras";26312453]"Jokainen tehköön omalla elämällänsä mitä haluaa, mutta se ei oikeuta murhaamaan. Tajuatko?"

Et näköjään tajunnut. :hug:[/QUOTE]

Eli et kykene vastaamaan. Ymmärrän toki, että nämä ovat vaikeita kysymyksiä.
Et näköjään tajunnut asiaa, joten yritetään vielä kerran. Vanha äitisi kituu kuolemaan johtavan sairauden kourissa, eikä jaksa enää kärsiä. Lääkärillä on kaapissa pilleri, jonka äitisi voisi ottaa, sinä antaisit äidille vettä ja hiljalleen hän pääsisi kärsimyksestään nukkumalla pois. Äitis nielee siis tabletin itse, kyse on eutanasiasta, jota hän toivoo, eikä murhasta. (katso nyt se murhan määritelmä).

Etkö sallisi tätä äidillesi, vaikka hän rukoilisi sinua?

Ymmärrän ja tiedän, että rakkaasta luopuminen on vaikeaa, mutta joskus on pakko päästää irti.

Kiitos jo etukäteen tarkasta vastauksesta ilman kiertelyjä ja vastakysymyksiä :)

[QUOTE="vieras";26312472]Ei itsemurha ole minusta "ok", mutta jokainen tehköön omalla elämällänsä niin kuin parhaaksi katsoo.[/QUOTE]

hmm..jos ihminen siis makaa sairaalassa liikuntakyvyttömänä ja sairauden murtamana, niin miten sellainen ihminen pystyy tekemään itsemurhan?

hyväksytkö sitten avustetun itsemurhan? eli "joku" jättää lääkkeet yöpöydälle "vahingossa" ja potilas itse ottaa lääkkeet?

ja edellenkään et ole vastannut hyväksytkö passiivisen eutanasian?

ja on näistä jankkaus-ketjuista jotain hyötyäkin (tosin mun lapset voi olla erimieltä :ashamed:) kun näiden jälkeen taas opetellaan sitä kuinka mielipide saa olla ihan minkälainen vaan, mut pitää oppia perustelemaan mielipiteensä, keskustelemaan asioista ja opetella myös kuuntelemaan toisia...

Yhtäällä kiduttajat, toisaalla murhaajat. Eutanasiaa vastustetaan ensisijaisesti uskonnollisin perustein. Jotenkin minusta kuitenkin tuntuu, että kun 50 vuoden päästä eutanasia on hyväksytty osa terveydenhuoltoa, niin kirkko ottaa kaiken kunnian sen sallimisesta.

Jos lääkärit eivät kykene hoitamaan riittävän tehokkaasti vieläkään kipua, keinoja siihen kyllä on, kuinka he pystyisivät hoitamaan eutanasiaa pyytävän (kärsivän) ihmisen oikeudenmukaisesti ja eettisesti.

Miten kärsimystä mitataan. Kärsiikö dementoinut vanhus, jolla saattaa olla edessä vuosikymmen vuodepotilaana, riittävästi. Missä vaiheessa ms-potilaan kärsimys on riittävä. Potilas on vaikeasti masentunut, onko hänellä riittävästi kärsimystä tai kykyä päättää eutanasiasta. Potilas on hengityskoneessa mielestään kärsii riittävästi, mutta pelkää tukehtumiskuolemaa, onko hänellä oikeus eutanasiaan.

Kärsimystä, täsysin epäihmillistäkin on niin monenlaista. Eutanasialla ehkä voitaisiin niistä ratkaista jotkut tilanteet, mutta kärsimystä sillä ei voida poistaa. Pitääkö lainsäädännössä rajata tilanteet joihin eutanasiaa voidaan soveltaa vai päättääkö lääkäri, kaksi-kolme lääkäriä kenellä on oikeus kuolla.

Yhteistyössä