Vihreä lapsivesi

  • Viestiketjun aloittaja synnyttäjä 08 alue
  • Ensimmäinen viesti
synnyttäjä 08 alue
Miksihän lapsivesi oli vihreätä? Vedet meni sairaalassa. Kätilö sanoi että lapsi on kakannut lapsiveteen ja siksi vesi olisi ollut vihreätä :/
Onko lapsella ollut jotakin ongelmia- muistan joskus lukeeni jostain että vihreä lapsivesi voisi viitata hapen puutteeseen...
Onko muilla ollut vihreätä lapsivettä?
Poika syntyi rv 41. 3390 g ja 49 cm Minulla oli jonkin verran loppuraskauden aikana verenpaine koholla.
 
Outox
Minulla oli vihreää lapsivettä. Lapsivesi muuttuu vihreäksi -kuten kätilö sanoi- kun lapsi kakkaa veteen. On kovin yleistä, että vauva kakkaa veteen synnytyksen yhteydessä!
 
BFM pikaseen
:wave: Kakkosen synnytyksessä puhkaistiin salissa kalvot ja vihreää se vesi oli,kakannut lapsiveteen. Kätilö sanoi et voi olla et vauva on säikähtänyt tai jotain...mut normaalia toi on,dont worry :)
 
Googletettua
-täysi- ja yliaikaisten synnytysten ongelma
-hapenpuute ennen synnytystä -> suoliston peristaltiikka kiihtyy, peräaukon sulkijalihas rentoutuu -> ulostus lapsiveteen
-hengitysvaikeudet, infektio

 
mulla oli kans lapsivesi vihreää syynä pitkittynyt synnytys,uhkaava hapenpuute.lapsi oli siis ahdingossa.en koskaan ole ajatellut että se olisi normaalia koska meillä ainakin oli kiire saada lapsi ulos!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 20:31 Vieras vain kirjoitti:
Vauva on kakannut jos lapsivesi on vihreää. Ja näin vauva tekee jos sillä on jotain ns. hätää kuten just tuo hapenpuute.
No niin...eli meidän lapsi syntyi rv39+3,syöksyllä ja napanuora oli 6krt kaulanympäri,eli ahdistuksesta ilmeisesti kakkasi...
 
synnyttäjä 08 alue
oli minullakin muuten raskausmyrkytys, verenpaine alkoi nousemaan rv 39 ja poika syntyi rv 41.
itse säikähdin kun oli tarkoitus vähän levähtää tarkkailuhuoneessa ennen synnytyssaliin menoa, mutta heti kun menin pötkölleen, piti nousta sängystä ja samantien meni ne lapsivedet. luulin ensin että minulta itseltäni tuli kakka ja olin häpeissäni :ashamed:
kätilö tuli paikalle ja totes että sulta meni lapsivedet ja vesi oli vihreä.
Siitä sit siirryttiinkin suoraan synnytyssalin puolelle. siellä meni noin 3 tuntia, jonka jälkeen sain esikoispoikani syliin =)
 
ööö
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa että jos lapsivesi on vihreää niin sitten on kiire synnyttämään. Eli jos kotona menee vedet ja on vihreää,niin sillon kannattaa soittaa ambulanssi välittömästi. Onko raskausmyrkytyksellä muka yhteyttä vihreään lapsiveteen???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 11:46 ööö kirjoitti:
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa että jos lapsivesi on vihreää niin sitten on kiire synnyttämään. Eli jos kotona menee vedet ja on vihreää,niin sillon kannattaa soittaa ambulanssi välittömästi. Onko raskausmyrkytyksellä muka yhteyttä vihreään lapsiveteen???
niinkuin edellisissä viesteissä oli niin kyllä vihreä lapsivesi kertoo ahdinkotilasta joka on seurausta yleensä puitkittyneestä synnytyksestä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 18:25 HeMa05 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 11:46 ööö kirjoitti:
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa että jos lapsivesi on vihreää niin sitten on kiire synnyttämään. Eli jos kotona menee vedet ja on vihreää,niin sillon kannattaa soittaa ambulanssi välittömästi. Onko raskausmyrkytyksellä muka yhteyttä vihreään lapsiveteen???
niinkuin edellisissä viesteissä oli niin kyllä vihreä lapsivesi kertoo ahdinkotilasta joka on seurausta yleensä puitkittyneestä synnytyksestä
Pitkittynyt synnytys? Kuin nopeaa meillä olis pitänyt syntyä kun kesto oli nytkin vain 2t :LOL: (okei,mut todellakin yleensä,ei aina)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 08:26 BigFatMama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 18:25 HeMa05 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 11:46 ööö kirjoitti:
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa että jos lapsivesi on vihreää niin sitten on kiire synnyttämään. Eli jos kotona menee vedet ja on vihreää,niin sillon kannattaa soittaa ambulanssi välittömästi. Onko raskausmyrkytyksellä muka yhteyttä vihreään lapsiveteen???
niinkuin edellisissä viesteissä oli niin kyllä vihreä lapsivesi kertoo ahdinkotilasta joka on seurausta yleensä puitkittyneestä synnytyksestä
Pitkittynyt synnytys? Kuin nopeaa meillä olis pitänyt syntyä kun kesto oli nytkin vain 2t :LOL: (okei,mut todellakin yleensä,ei aina)
no siis tarkoitin sitä että itsellä vauvan laskeutuminen kesti huonon tarjonnan takia tarpeettoman pitkään,samoin ponnistusvaihe kesti.mutta itsellä vesi oli vihreää jo alkuvaiheessa.
:LOL: itselles
sori että laitoin tuon sanan yleensä.se nyt vaan tuli siihen.ei mu7lla ole mitään tieteellistä tietoa,kerroin vaan sen mitä kätilö minulle kertoi.
 
Olen synnyttänyt kolme lapsukaista ja jokaisella on tullut kakat lapsiveteen. Sen takia lapsivesi ollut vihreätä. Heti lapsen synnyttyä on lääkäri putsannut vauvan keuhkot letkulla nenän kautta kakkaisesta lapsivedestä. Kätilöt on sanoneet, että vauva kakkaa usein lapsiveteen supistusten aiheuttaman paineen vuoksi. En tiedä onko sillä vaikutusta asiaan, kun minulla jokainen synnytys ollut nopea.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 22:05 Äitti-83 kirjoitti:
Kätilöt on sanoneet, että vauva kakkaa usein lapsiveteen supistusten aiheuttaman paineen vuoksi. En tiedä onko sillä vaikutusta asiaan, kun minulla jokainen synnytys ollut nopea.
Näin minullekkin sanottiin et vauva säikähtää rajuja supistuksia-->nopea avautuminen.
 
Ihan uus tieto mulle että lapsella on jotain hätää kun lapsivesi vihreää. Mulla 3 synnytystä ja joka kerralla on on ollu vihreä lapsivesi.. Ei ole kukaan sanonu että joku ois hullusti ja kaikki synnytykset sujunu hienosti.. Tosin yliaikasia ovat reippaasti olleet :/
 
Ymmärtääkseni tilanne on aina melkoisen vakava jos lapsivesi on vihreää !
Meidän vauva oli kakannut lapsiveteen hapenpuutteen seurauksena ja hän oli hengittänyt keuhkot täyteen sitä suolensisältöä, jonka seurauksena hän menehtyi!
Minullekkin synnytys-salissa sanottiin vauvan vaan säikähtäneen ja tilanteen piti olla melko tavallinen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 15:35 vieras kirjoitti:
Ymmärtääkseni tilanne on aina melkoisen vakava jos lapsivesi on vihreää !
Meidän vauva oli kakannut lapsiveteen hapenpuutteen seurauksena ja hän oli hengittänyt keuhkot täyteen sitä suolensisältöä, jonka seurauksena hän menehtyi!
Minullekkin synnytys-salissa sanottiin vauvan vaan säikähtäneen ja tilanteen piti olla melko tavallinen!
yhdyn tähän.meillä tyttö syntyi vihreästä puurosta ja kriittisin hetki oli pään syntyessä koska meinasi niellä/vetää henkeen likaista vettä.onneksi olivat ammattilaisia ja virvoittelivat vasta valvonnassa joten puuroa oli vaan kurkussa asti.jos sitä olis ollut keuhkoissa.....
 
kakkalapio
Miten lapsi voi kakata kohdussa, kun eihän sillä pitäis olla mitään kakattavaa? Siis eihän vatsalaukussa ja suolistossa pitäis olla mitään ravintoa mitä kakata?
 
Kyllä lapsi voi kakata lapsiveteen, jos niin tapahtuu on lapsella ollut/on jokin hätä AINA kohdussa. Hätä voi johtua mm. hapenpuutteesta, ahdistuksesta ym. AINA jos lapsivesi menee kotona ja on vihreää, niin kyllä ambulanssi tulee heti soittaa ja mennä sairaalaan. Jos siis lapsivesi on vihreää kysymys ei ole normaalivedestä. Kakka eli ns. lapsenpihka kertyy lapsen suolistoon kohdussaolo aikana jonka vauva normaalisti ulostaa vasta synnyttyään, mutta joskus saattaa tehdä vatsassa ollessaan siis jo ns. hätä#&%?$!*, niinkuin meille sanottiin. :attn:
 
Se on tosiaan ilmeisesti enemmän tai vähemmän hälyttävä tilanne, jos lapsi on kakannut veteen ja "hörpännyt" sitä. Meidän tyttö syntyi 41+5, lapsivesi meni vasta vähän ennen ponnistusvaihetta ja oli vihreää. Kätilö yritti mahdollisimman paljon saada sitä tytön suusta pois, mutta tyttö oli ilmeisesti jo aiemmin sitä vetäissyt keuhkoihinsa ja tulehdushan sieltä seuraavana päivänä paljastui. Ekan yön sain tyttöä pitää vieressä, mutta hoidettavaksi piti viedä, kun hengitti pinnallisesti ja tiheästi, eikä jaksanut syödä olenkaan. Antibiootteja sai suonensisäisesti viikon ajan. Onneksi vasta myöhemmin kuulin, että se tulehdus on hengenvaarallinen. Kuulema vain 5% sitä henkeensä saaneilla tulee tuo tulehdus, ilmeisesti tytöllä oli liian kauan jo ennen syntymää ehtinyt muhia se tulehdus :/ nykyään hän on täysin terveenä ollut 2v neiti :)
 
lapsivesi vihreää oli juu ja vauvalle se tarkkailupiuha päähän ja STAN- laitteeseen.
Ja hapenpuutteesta luultavammin kärsi, mikroverinäytteet otettiin siltä päästä myös.
ja kyllä mun tapauksessa ainakin oli kiirusta saada vauva ulos. ->imukuppisynnytys
että ei mikään hyvä juttu tuo kakkiminen.
ja oli niellyt sitä kakkista vettä että yski ja kakoi pari vuorokautta mustaa limaa...ja nenässÄ asti rohisi ja sai siihen tukkoisuuteen lääkettä ja tää kuulema siitä niellystä lapsivedestä.
 

Yhteistyössä