Vihreä liikenne tuhoaa Helsingin historiallista keskustaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perussuomalainen liikenne on paha maisemahaitta historiallisessa ympäristössä ja lisäksi se aiheuttaa kiveykseen jatkuvia painumia painonsa johdosta. Yhden perussuomalaisen kuljettamiseen tarvitaan noin tonnin painoinen henkilöauto, eli kulkuvälineen paino on noin kymmenkertainen verrattuna perussuomalaiseen itseensä.

Nupukiveyksen arvo on historiallisen suuri, Helsingin kaupunkiympäristö tiedotti keskiviikkona. Siksi se säilytetään koskemattomana asfaltin alla.

Luonnollisesti samalla logiikalla myös autotiet voi asvaltoida. Ai ei vai? Olipa ullatus! :rolleyes:

"Kun rakentaminen etenee, Esplanadit muuttuvat autoille yksikaistaisiksi.

Eteläesplanadille rakennetaan levennysalueiden lisäksi kaksikaistainen pyörätie."

:ROFL:

On varmaan mukava istua niillä uusilla hienoilla terasseilla kun metrin päässä seisoo auto jonossa. Onneksi sentään sähköautot lisääntyvät.

"Kun rakentaminen etenee, Esplanadit muuttuvat autoille yksikaistaisiksi.

Eteläesplanadille rakennetaan levennysalueiden lisäksi kaksikaistainen pyörätie."

On varmaan mukava istua niillä uusilla hienoilla terasseilla kun metrin päässä seisoo auto jonossa. Onneksi sentään sähköautot lisääntyvät.
Kaksikaistainen pyörätie jossa ei talvella aja fillarilla kukaan.
Vihreää huIIuutta...

Perussuomalainen liikenne on paha maisemahaitta historiallisessa ympäristössä ja lisäksi se aiheuttaa kiveykseen jatkuvia painumia painonsa johdosta. Yhden perussuomalaisen kuljettamiseen tarvitaan noin tonnin painoinen henkilöauto, eli kulkuvälineen paino on noin kymmenkertainen verrattuna perussuomalaiseen itseensä.
Hauskasti kirjoitettu. Toivottavasti et saa niskaasi lokaa, jos lukijat luulevat tekstiäsi minun näpyttelemäksi.😂

Yhden vihreän kansanedustajan kuljettamiseen tarvitaan 2500 kilogrammaa painava sähköauto, jonka akkumineraalit kehitysmaiden lapset ovat kaivaneet omin pikkukätösin.

Jussi Halla-aho ajaa fillarilla työmatkat.

Kaksikaistainen pyörätie jossa ei talvella aja fillarilla kukaan.
Vihreää huIIuutta...
Autioituva keskusta näyttää entistä autiommalta kun Espallakin toteutetaan suomalainen erikoisuus eli eteläeurooppalainen piazza räntäsateessa. Meillähän halutaan suunnitella paljon avointa tilaa koska havainnekuvissa paistaa aina aurinko ja on lämmintä ja ihmiset haluavat viettää aikaa ulkona. Sitten kun ihmiset eivät tottelekaan havainnekuvia, avoin tila näyttää omituisen autiolta ja sitä pitää oikein ihmetellä. Toisaalta Espojen jalkakäytäville voisi alkaa kasata lunta koska eikös ne ole lämmitettyjä ja toimisivat siten lumensulatuksessa? Ehkä tässä kaikessa onkin ripaus nerokkuutta takana.

Kerro se vihreille.
Minä ko. tekstin kirjoittajana olen vihreä kävelijä. Sellainen olen aina ollut. Selvitin 15 vuotta työmatkaani kahden kaupungin väliä kävellen kesät talvet säähän katsomatta. Toki sitä paljon ihmeteltiin. Ainut ongelma oli tyttäreni vanhojen Nokia-kumikenkien pohjien puhkeaminen. Ostin sitten tilalle uudet täysin samanlaiset kumisaappaat. Kävelen joskus saman matkan muistojen verestämiseksi. Entisen tilalla on uusi upea rakennus.
Aikoinaan vitsailimme kahviporukalla, että paikalle perustetaan pakolaiskeskus.
Arvaus meni päin honkia.
Vihreä siirtymä. Olen tästä aatteestä kävelevä malliesimerkki.

Tuon jutun (ei ainakaan toistaiseksi maksumuuria) avauskuvassa tiivistyy hyvin se miten yksipuolista pyöräilyn tukemista Helsingin politiikka on. Siinä heti alepa-fillarien takana kulkee täysin sileä ja kovapohjainen hiekkatie kuten on kulkenut jo puiston perustamisesta asti. Se sopii miljööseen ja on erittäin mukava pyöräillä, mutta kun se peijakas ei vie tilaa autoilta eikä varsinkaan toimi tarpeeksi suurena keskisormena autoilijoiden suuntaan, niin jotain muuta piti keksiä. Ja onhan se niin vanhakin, että siitä ei enää ole apua vuoden 2023 pyöräilybudjetin tuhoamiseksi. Kun ei hyvää ja toimivaa tietä voi oikein koko rahalla korjatakaan. Paitsi tietenkin autojen käytössä olevaa.

Itse olen n. kymmenvuotiaasta asti tuollakin pyöräillyt kun lähistöllä olen asunut ja silloin sain yksin lähteä kylille, eikä kyllä ole minkäänlaisia ongelmia ollut. Mutta nyt niitä on varmaan sitten vielä vähemmän. :D

Tuon jutun (ei ainakaan toistaiseksi maksumuuria) avauskuvassa tiivistyy hyvin se miten yksipuolista pyöräilyn tukemista Helsingin politiikka on. Siinä heti alepa-fillarien takana kulkee täysin sileä ja kovapohjainen hiekkatie kuten on kulkenut jo puiston perustamisesta asti. Se sopii miljööseen ja on erittäin mukava pyöräillä, mutta kun se peijakas ei vie tilaa autoilta eikä varsinkaan toimi tarpeeksi suurena keskisormena autoilijoiden suuntaan, niin jotain muuta piti keksiä. Ja onhan se niin vanhakin, että siitä ei enää ole apua vuoden 2023 pyöräilybudjetin tuhoamiseksi. Kun ei hyvää ja toimivaa tietä voi oikein koko rahalla korjatakaan. Paitsi tietenkin autojen käytössä olevaa.

Itse olen n. kymmenvuotiaasta asti tuollakin pyöräillyt kun lähistöllä olen asunut ja silloin sain yksin lähteä kylille, eikä kyllä ole minkäänlaisia ongelmia ollut. Mutta nyt niitä on varmaan sitten vielä vähemmän.
"Heiskasen mukaan katujen graniittityö on Helsingin omaleimaisimpia piirteitä ja sitä pitäisi vaalia erityisen huolellisesti.

”Meidän tietojemme mukaan urakassa on poikettu suunnitelmasta.”"

Asvaltoinnissa on nähtävästi rikottu lakia.

"Heiskasen mukaan katujen graniittityö on Helsingin omaleimaisimpia piirteitä ja sitä pitäisi vaalia erityisen huolellisesti.

”Meidän tietojemme mukaan urakassa on poikettu suunnitelmasta.”"

Asvaltoinnissa on nähtävästi rikottu lakia.
"Maaliskuussa kaupunki tiedotti, että Esplanadien uusien kävely- ja oleskelualueiden suunnitteluratkaisut ovat visuaaliselta ilmeeltään klassisia ja korostavat Esplanadien arvokkuutta ja empiretunnelmaa."

Asvaltointi on klassismia ja empireä.

"Pelastuslaitos arvioi, että esimerkiksi Esplanadien kaventaminen tuo lisää haasteita, koska ruuhka-aikaan Esplanadeille on käytännössä mahdotonta päästä paloautolla.

”Tulevalle pyöräkaistalle autojen on mahdollista väistää hälytysajoneuvoa, rakennetuille terasseille ei”, pelastuslaitos kirjoittaa päivityksessään."

Ihmettelin jo havainnekuvista, että mitä järkeä on rakentaa terassit kiinni autotiehen ja jättää kulkuväylä terassin ja talon väliin. Yleensä maailmalla ja perinteisesti Suomessakin mahdolliset terassit ovat talon seinustalla ja siinä on sitten jalkakäytävä jonkinlaisena hajurakona autojen pakokaasuille. Huvittaa jo valmiiksi ajatus ihmisistä nauttimassa virvokkeita samalla kun metrin päässä seisoo auto jonossa. Toisaalta nykyautojen pakokaasupäästöt ovat niin vähäiset, että ehkä sillä ei ole väliä, mutta on siinä meluhaittaa kuitenkin.

Yhteistyössä