Helsingin kaupunki puolustaa arvostelua saanutta ratkaisua, jossa historiallinen kiveys peitettiin asfaltilla.
www.hs.fi
Tuon jutun (ei ainakaan toistaiseksi maksumuuria) avauskuvassa tiivistyy hyvin se miten yksipuolista pyöräilyn tukemista Helsingin politiikka on. Siinä heti alepa-fillarien takana kulkee täysin sileä ja kovapohjainen hiekkatie kuten on kulkenut jo puiston perustamisesta asti. Se sopii miljööseen ja on erittäin mukava pyöräillä, mutta kun se peijakas ei vie tilaa autoilta eikä varsinkaan toimi tarpeeksi suurena keskisormena autoilijoiden suuntaan, niin jotain muuta piti keksiä. Ja onhan se niin vanhakin, että siitä ei enää ole apua vuoden 2023 pyöräilybudjetin tuhoamiseksi. Kun ei hyvää ja toimivaa tietä voi oikein koko rahalla korjatakaan. Paitsi tietenkin autojen käytössä olevaa.
Itse olen n. kymmenvuotiaasta asti tuollakin pyöräillyt kun lähistöllä olen asunut ja silloin sain yksin lähteä kylille, eikä kyllä ole minkäänlaisia ongelmia ollut. Mutta nyt niitä on varmaan sitten vielä vähemmän.