Vihlonta kohdunsuulla kävellessä, kokemuksia?

Onko muilla tällaisesta kokemuksia? Viikkoja 34+ ja sellainen aika terävä ja kova kipu tuntuu aina joka askeleella, kun vauva humpsahtaa alaspäin kohdunsuuta vasten. Ainakin oletan, että tuon vihlonnan sijainti on kohdunsuulla... Tätä ei tunnu aina kävellessä, tänäänkin aamulla kävin lenkillä ihan ilman mitään, ja lounaan jälkeen 300m kävely oli ihan tuskaa. Teki joka askeleella vaan mieli pysähtyä ja kumartua eteenpäin, että kipu hävisi. Taisivat ihmiset katsoa vähän pitkään, kun otin aina muutaman askelen, sitten hidastin vautia ja köpötin vähän matkaa kumarassa ja murahtelin hengittää sihauttelin kuin mikäkin vuotava kaasuputki...

Mistä tämä johtuu, onko tietoa? Voiko jotenkin varautua etukäteen? Vähän hankala, jos on juuri useamman kilometrin päässä kotoa lenkillä, ja sitten ei pystykään kunnolla kävelemään takaisin...
 
muumuu
Mul oli eka raskaudes tommosta ja painon tunnetta jo aikasemmin.Olin saikulla loppuajan........Ku kävi vaik lyhyen lenkin ni loppupv jumis..Nyt "ootan " vaan et koska alkaa...rv 10.Muutaman kerran lenkil on tullut semmonen vihlasu jo...ja ajatteli lopetta hölkän ja suosiolla kävellä jne jo nyt. :whistle:
 
Mulla oli ekassa raskaudessa tollasta aika lailla alusta asti. Ite mielsin ne liitoskivuiksi, en sitten tiedä oliko niitä. Mutta tosiaan välillä kävellessä, kuin puukolla olis isketty tonne jonnekin alas. Lenkille ei oikein voinut kauas lähteä, ettei joutunut tilata taksia poispäästäkseen.
 
Elinaelli
Mulle terkkari sanoi, että liitoskipuja ovat, paikat venyy ja paukkuu =) tulevaa koitosta varten. Mulla ollut niitä pitkin matkaa ja pahoja varmaan jo pari kuukautta. Nyt 36 viikkoa täynnä.
 
minä kuvailin raskaana ollessani neuvolatädille noista oireista, tuntui juuri semmoista kamalaa vihlontaa kohdunkaulassa ja joskus tuntui että joku nimenomaan iskisi miekan sinne.. ovat kuulemma PIIKKISUPISTUKSIA. itsellä oli kyllä oikeestaan vaan lopussa niitä.
 
kuulostaa ihan samalta mitä mullakin on ollut nyt parisen viikkoa. Jonkinasteisia supistuksia ainakin itsellä ne kuulemma ovat, sama kun puukolla alapäähän viiltelisi. Ihan erilaisia kun liitoskivut olivat aikanaan, nekin kipeää teki kyllä, mut ei samalla tavalla pistävästi viillellyt kun nyt. Itsellä myös näiden viiltelyjen seurauksena kohdunsuu jo auki ja pehmeä, mut saa jo ollakin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 16:04 vieras kirjoitti:
minä kuvailin raskaana ollessani neuvolatädille noista oireista, tuntui juuri semmoista kamalaa vihlontaa kohdunkaulassa ja joskus tuntui että joku nimenomaan iskisi miekan sinne.. ovat kuulemma PIIKKISUPISTUKSIA. itsellä oli kyllä oikeestaan vaan lopussa niitä.
Mulla on ollut viimeaikoina samaa, nyt vasta rv 21. Täällä kysellessä kaikki sanoi että ne on liitoskipuja, vaikka on mulla niitäkin ja yritin selittää että ei ole sitä, tämä viiltely tuntuu kohdunsuulla tms. :whistle: Neuvola parin päivän päästä, siellä ajattelin kysellä haittaako että tällaista on jo tässä vaiheessa...
 
Täällä myös on pistellyt kipeästi jo muutaman päivän, supistelee kyllä muutenkin, ja on liitoskipuja, mutta tämä kipu tuntuu kuin joku tökkisi sukkapuikolla kohdunsuulle eikä mitenkään helläkätisesti. :'(
Vessareissut ovat tuskaisimpia, kun pöntöllä istuessa supistaa ja pistää alapäähän niin että itku meinaa päästä...
 
Joo, tuo sukkapuikkovertaus kuulosti tutulta. En minäkään liitoskivuiksi sanoisi, tuntuvat selvästi hiukan eri kohdassa ja tuntuvat enemmän pehmytkudoskivulta kuin luuliitosten venymiseltä.

Mitä nämä piikkisupistukset noin fysiologisesti ovat? siis mistä johtuvat/ mitä tapahtuu silloin kropassa? Voivatko nämä olla niitä, vaikka maha ei kovetu kivun tuntuessa ollenkaan niin kuin kivuttomissa harjoitussuppareissa?

Kiitos vastanneille!
 
mulla myös
mulla on ollut tuollaista juilimista ja hirveetä vihlontaa juuri kohdunsuulla kaikissa kolmessa raskaudessa. Ja siis etenkin puolivälin jälkeen ---> noin rv:lle 34 saakka. Ne on varmaan jotain supistuksia, itse en niistä kuitenkaan välittänyt, sillä ei ole ollut aikaa, on vaan pitänyt kestää. Muissa raskauksissa ei niistä ole ollut mitään haittaa, mutta tässä kolmannessa paikat oli jo pehmennyt puolivälissä. Mutta eipä siitäkään mitäään oo tullu, ja edelleen ehjänä ollaan.

Niin, minulla ne on ollut niin kovia, että liikkuminen on kyllä ollut tosi vaikeaa, mutta koska on ollut pakko vaan toimia, niin eipä ole vaihtoehtoja. Ne helpottivat jo usiampi viikko sitten ja tämä loppuaika onkin ollut tosi vaivatonta kaikin puolin. Että toivottavasti sullakin helpottaa, kun keho tottuu tilanteeseen.

niin ja viikkoja on nyt 38, joten saisipa siellä pikkuhiljaa jo tuntuakin jotain. :)
 
joo
Mulla oli nuo vihlomiset ainoita "supistuksia" ekassa raskaudessa joita tunsin ja niitä saattoi tulla levossakin. Ei niitä taidettu neuvolassa noteerata mitenkään. Kohdunsuu oli kuitenkin vk35+8 1 cm auki ja enää 1cm pitkä. Eli olivat vissiin sitten avanneet sitä?

Tässä raskaudessa jos noita tulee, niin otan ne varoituksena siitä että synnytys saattaa käynnistyä aikaisessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 08:05 vieras kirjoitti:
no ainakin mulle sanottiin silloin neuvolassa, kun noista puhuttiin, että ne valmistavat synnytykseen. tuntuvat varsinkin jos vauva on alhaalla.
Juu, alhaalla tämä pikkuinen onkin. Toisaalta sitä toivoo, että kohdunsuu alkaisi pikkuhiljaa kysyä ettei yliajalle tarvitsisi mennä, toisaalta pelkää, että pieni päättää tulla etuajassa... vielä muutaman viikon kun saisi viipyä.
 
Mä en oikein tiiä,mulla kovaa kun kävelee alkaa puristaa ja sellasta tasasta vihlomistunnetta tuolla alamahalla.Tulee tunne että pitäis ottaa maha kainaloon ja kantaa se!! :kieh:

Mä luulen että tuo on johtuvaa liian kovasta vauhdista,en osaa kävellä tarpeeksi hitaasti ja joka askeleella mahaan kohdistuu melkoinen paine.Onhan siellä tavaraa kivasti jo ja vatsalihakset sun muut huutaa hoosiannaa!!

Selkeetä paineen tunnetta ei ole,mutta tuollanen puristava,kiristävä jomotus iskee masuun.

Tekee mieli kyllä mennä kaksikerroin.Vaan sisulla pystyssä ja vauhtiahan ei hidasteta!!! :headwall:


Nyt rv:llä 37
 

Yhteistyössä