K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuossa käännöksessä kun on jotain get the girls, niin onhan se S voinut olla siellä Espanjassa myös. B kuitenkin kävi siellä Barcelonassakin, niin voineet ihan hyvin lentää yhdessäkin Nykkiin. Ei voi tietää.
Mua just tämä tässä vähän hiertää. Joo, tiedän että voivat lennellä pitkin maailmaa vaikka päivittäin, mujtta en ole varma onko siinä mitään järkeä. Sadie on palannut stranger thingsin kuvauksiin niin, että maaliskuun alussa hänestä tehtiin sarjan instatilille päivitys. Sarjaa katsoneet tietävät miksi asia on seuraavan kauden kannalta olennainen, ja siinä olikin kuvatekstinä joku code red tms. Sitten sadie olisi kuitenkin ollut berliinissä jo 12.3. ja sen jälkeen ainakin väitetysti bussissa noin viikon ajan (mutta tästä on niin epämääräistä tietoa että en tiedä mitä uskoisin). Bojan ajeli barcelonassa aprillipäivänä, ja new yorkissa ne oli kuvattu silloin 4.4. Tässä on jotenkin niin hirveän paljon sellaista ramppaamista, mikä on tietysti ihan mahdollista, mutta en tiedä onko se järkevää tai edes mukavaa kellekään.
 
vierailija
Mitä te olette mieltä BL:stä, jos siis yritätte tarkistella asiaa ulkopuolelta? Yököttääkö hän meitä kommenttiensa lisäksi myös siksi, että harmittaa se, jos Käärijä kopio voittaa? Aika julmasti häntä nimitellään ja selvästi siinä on tunnetta mukana, joka sitten purkautuu näille palstoille. Yleisesti hänen kappaleestaan nähtävästi pidetään paljon ja moni pitää häntä tosi hyvännäköisenä. Hänestä on paljon kuolaus sivuja. Kyllähän se muakin vtuttaa, jos ajattelen, että tänä vuonna Kärtsy olisi voittanut kirkkaasti.
 
vierailija
Tietääkö kukaan mitään Slovenialaisia juorulehtiä? Vois niitä seurata et tuleeko jotain juttua.
Ainakin se yksi lehti, jonka mukaan bojan ei voi polttaa tupakkaa, on kyllä ihan pihalla kaikesta. Niillä on muutenkin vaan aina joku järisyttävä otsikko, mutta itse juttu on mitäänsanomaton. Olin ihan varma että sinne ilmestyisi joku kuva damonin sylissä makoilusta, mutta joko ne ei ole edes nähneet niitä kuvia tai sitten ne eivät uskalla tai halua julkaista niin raskauttavaa materiaalia bojanista. Muita joksuja ei vissiin ole edes olemassa sen lehden mukaan :D
 
vierailija
Mitä te olette mieltä BL:stä, jos siis yritätte tarkistella asiaa ulkopuolelta? Yököttääkö hän meitä kommenttiensa lisäksi myös siksi, että harmittaa se, jos Käärijä kopio voittaa? Aika julmasti häntä nimitellään ja selvästi siinä on tunnetta mukana, joka sitten purkautuu näille palstoille. Yleisesti hänen kappaleestaan nähtävästi pidetään paljon ja moni pitää häntä tosi hyvännäköisenä. Hänestä on paljon kuolaus sivuja. Kyllähän se muakin vtuttaa, jos ajattelen, että tänä vuonna Kärtsy olisi voittanut kirkkaasti.
Mua ei vituta se kyllä yhtään. En ole edes pitänyt sitä itse kopiona, vaikka ymmärrän kyllä mistä ne puheet kumpuaa. Mulle on ollut vähän arvoitus se miten se on nyt niin vihattu just täällä. En ole varma onko tää taas lähinnä näitten palstojen juttu, koska muualla olen törmännyt ihan neutraaliin suhtautumiseen.

Mua harmittaa että K ei voittanut, mutta nyt kun katselee noitten ruotsalaisten kipuilua terroriuhkien ja koraanin polttamisten keskellä, en voi ajattelematta että Suomi kyllä voitti, kun ei joudu nyt järjestämään viisuja.
 
vierailija
Mitä te olette mieltä BL:stä, jos siis yritätte tarkistella asiaa ulkopuolelta? Yököttääkö hän meitä kommenttiensa lisäksi myös siksi, että harmittaa se, jos Käärijä kopio voittaa? Aika julmasti häntä nimitellään ja selvästi siinä on tunnetta mukana, joka sitten purkautuu näille palstoille. Yleisesti hänen kappaleestaan nähtävästi pidetään paljon ja moni pitää häntä tosi hyvännäköisenä. Hänestä on paljon kuolaus sivuja. Kyllähän se muakin vtuttaa, jos ajattelen, että tänä vuonna Kärtsy olisi voittanut kirkkaasti.
Ihan objektiivisesti BL on ensinnäkin täysin tavallisen näköinen, ei millään mittarilla komea, että noita kuolausjuttuja on vaikea ymmärtää. Siis ei myöskään ruma missään nimessä, mutta niin tavallisen näköinen kuin ihminen voi olla. Kenestä tahansa toki saadaan sopivasti stailattuna jotenkin kiinnostavamman tai näyttävämmän näköinen, mutta en näe hänessä ulkoisesti mitään, eikä hänessä ole muutoinkaan erityistä karismaa olemuksessa. Mutta ehkä just se totaalinen tavallisuus vetoaa moniin, voi olla niinkin. Muutoin pakko myöntää, että nimenomaan se ärsyttää, jos nyt voittaa tollanen Käärijä-kopio, kun viime vuosi meni niin kuin meni. Voitto kuuluisi Käärijälle, eikä millekään kopiolle, vaikka kopio olisi hyväkin. Onhan se biisi tarttuva jne, ja helppo ymmärtää sen suosio. Mun äänet menee kuitenkin ehdottomasti muualle.
 
vierailija
Mitä te olette mieltä BL:stä, jos siis yritätte tarkistella asiaa ulkopuolelta? Yököttääkö hän meitä kommenttiensa lisäksi myös siksi, että harmittaa se, jos Käärijä kopio voittaa? Aika julmasti häntä nimitellään ja selvästi siinä on tunnetta mukana, joka sitten purkautuu näille palstoille. Yleisesti hänen kappaleestaan nähtävästi pidetään paljon ja moni pitää häntä tosi hyvännäköisenä. Hänestä on paljon kuolaus sivuja. Kyllähän se muakin vtuttaa, jos ajattelen, että tänä vuonna Kärtsy olisi voittanut kirkkaasti.
Mulla ei ole mitään jyrkkää kantaa. Kappale on ihan hyvä, ei kuitenkaan yhtä hyvä kuin chachacha. Esityksessä ja esiintymisessä on jotain käärijämäisiä elementtejä, etenkin siinä versiossa, mikä oli kuvattu ennen kisoja. Luulen että tuo samankaltaisuus tuo lisä-ääniä hänelle ja siitä en ole niin innoissani, kun Käärijä olisi ansainnut viime vuonna voiton ja tänä vuonna on mielestäni parempiakin ehdokkaita kuin BL. Ne jutut on kyllä aika paljon ihmetyttäneet myös.
 
vierailija
Yleensä kopiot tai kovasti edellisvuoden suosikeista inspiroituneet eivät menesty kovin hyvin. Luulen, että ne jotka siitä tykkäävät, tykkäävät kuitenkin sen itsensä takia. Ei se mitään käärijälisää saa, jos sitä siihen verrataan. Päinvastoin, vertailu voi verottaa pisteitä.
 
vierailija
Ohis. Tuskin B tajusi että BL menisi kertomaan näistä eteenpäin. En tiedä kuka sanoi ja mitä, mutta huvittavaa seurata tätä soppaa.
Mä oon eri, mutta en kyllä ymmärrä miksi Bojan olisi maininnut ihan uudelle tuttavuudelle mitään tyttöystävästä, jos noin yleisesti ottaen haluaisi pitää asian salassa. Eihän kyse ole siitä että olettiko se lasagnan puhuvan siitä julkisesti vai ei, vaan että eihän se bojan nyt itse mene lörpöttelemään tuolla tavalla, jos on tarkoitus pitää matalaa profiilia.
 
vierailija
Mä oon eri, mutta en kyllä ymmärrä miksi Bojan olisi maininnut ihan uudelle tuttavuudelle mitään tyttöystävästä, jos noin yleisesti ottaen haluaisi pitää asian salassa. Eihän kyse ole siitä että olettiko se lasagnan puhuvan siitä julkisesti vai ei, vaan että eihän se bojan nyt itse mene lörpöttelemään tuolla tavalla, jos on tarkoitus pitää matalaa profiilia.
Hah, just pohdin puutarhalla samaa!
 
vierailija
Mua just tämä tässä vähän hiertää. Joo, tiedän että voivat lennellä pitkin maailmaa vaikka päivittäin, mujtta en ole varma onko siinä mitään järkeä. Sadie on palannut stranger thingsin kuvauksiin niin, että maaliskuun alussa hänestä tehtiin sarjan instatilille päivitys. Sarjaa katsoneet tietävät miksi asia on seuraavan kauden kannalta olennainen, ja siinä olikin kuvatekstinä joku code red tms. Sitten sadie olisi kuitenkin ollut berliinissä jo 12.3. ja sen jälkeen ainakin väitetysti bussissa noin viikon ajan (mutta tästä on niin epämääräistä tietoa että en tiedä mitä uskoisin). Bojan ajeli barcelonassa aprillipäivänä, ja new yorkissa ne oli kuvattu silloin 4.4. Tässä on jotenkin niin hirveän paljon sellaista ramppaamista, mikä on tietysti ihan mahdollista, mutta en tiedä onko se järkevää tai edes mukavaa kellekään.
Ehkä he jatkossa pystyvät suunnittelemaan tekemisensä niin, että yhteistä aikaa on helpompi järjestää. Siis jos seurustelevat. Sadie kuitenkin näyttää käyvän usein Euroopassa, joten se varmaan helpottaa tilannetta.
 
vierailija
Ihan objektiivisesti BL on ensinnäkin täysin tavallisen näköinen, ei millään mittarilla komea, että noita kuolausjuttuja on vaikea ymmärtää. Siis ei myöskään ruma missään nimessä, mutta niin tavallisen näköinen kuin ihminen voi olla. Kenestä tahansa toki saadaan sopivasti stailattuna jotenkin kiinnostavamman tai näyttävämmän näköinen, mutta en näe hänessä ulkoisesti mitään, eikä hänessä ole muutoinkaan erityistä karismaa olemuksessa. Mutta ehkä just se totaalinen tavallisuus vetoaa moniin, voi olla niinkin. Muutoin pakko myöntää, että nimenomaan se ärsyttää, jos nyt voittaa tollanen Käärijä-kopio, kun viime vuosi meni niin kuin meni. Voitto kuuluisi Käärijälle, eikä millekään kopiolle, vaikka kopio olisi hyväkin. Onhan se biisi tarttuva jne, ja helppo ymmärtää sen suosio. Mun äänet menee kuitenkin ehdottomasti muualle.
Ei hän minustakaan ole mitenkään erikoisen näköinen, mutta nähtävästi moni pitää häntä komeana ja seksikkäänä. Mietin vaan sitäkin, että oliko viime vuosi niin ainutlaatuinen Kärtsän takia, etten osaa pitää enää muita viisu miehiäkään komeana.😂 Vajaa vuosi sitten vauvalla Joksuja on sanottu tavallisen näköiseksi ja tylsiksi.
 
vierailija
Mä oon eri, mutta en kyllä ymmärrä miksi Bojan olisi maininnut ihan uudelle tuttavuudelle mitään tyttöystävästä, jos noin yleisesti ottaen haluaisi pitää asian salassa. Eihän kyse ole siitä että olettiko se lasagnan puhuvan siitä julkisesti vai ei, vaan että eihän se bojan nyt itse mene lörpöttelemään tuolla tavalla, jos on tarkoitus pitää matalaa profiilia.
On ehkä niin innoissaan uudesta suhteesta, että suu ei pysy kiinni. Olen ymmärtänyt, että B itse ei salaisi suhdettaan, jos päätös riippuisi vain hänestä.
 
vierailija
Ehkä he jatkossa pystyvät suunnittelemaan tekemisensä niin, että yhteistä aikaa on helpompi järjestää. Siis jos seurustelevat. Sadie kuitenkin näyttää käyvän usein Euroopassa, joten se varmaan helpottaa tilannetta.
Mä oon ymmärtänyt että sadie oli nyt poikkeuksellisen pitkän pätkän euroopassa, tai siis lontoossa. Työjuttuja sillä varmasti on, niin kuin nytkin oli se pariisi, mutta ne voi olla niitä pikaisempia pyrähdyksiä.
 
vierailija
Mä oon eri, mutta en kyllä ymmärrä miksi Bojan olisi maininnut ihan uudelle tuttavuudelle mitään tyttöystävästä, jos noin yleisesti ottaen haluaisi pitää asian salassa. Eihän kyse ole siitä että olettiko se lasagnan puhuvan siitä julkisesti vai ei, vaan että eihän se bojan nyt itse mene lörpöttelemään tuolla tavalla, jos on tarkoitus pitää matalaa profiilia.
Joskus voi käydä esim. pienessä maistissa vahinkoja. Ei ne julkkiksetkaan aina osaa varoa, kaikilta pääsee välillä sammakoita suusta. Tai sitten tilanne vei mukanaan. Syitä voi olla monia.
 
vierailija
Mulle google kääntää tuosta sen olennaisen kohdan näin: "but we talked like, hey, where are you going now, so I'm going to get girls, so where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine". Microsoftin käännös oli tasan sama. Ehkä tuo "get girls" ei ole ihan tarkasti kuitenkaan kääntynyt, koska natiivit ovat kuitenkin sanoneet kyseen olleen tyttöystävän luo menemisestä.

Mutta mun käsitykseni mukaan missään vaiheessa ei epäiltykään sitä käännöstä, vaan kyse on ollut enemmän kontekstin ymmärtämisestä, ja sitä ne natiivitkin sanoivat sekavaksi. Eli tuossahan BL kertoi siitä, että he eivät jutelleet niinkään viisuista vaan muusta, ja nuo lauseet ovat sitten esimerkkejä siitä keskustelusta, jota he kävivät. Ei siis suoraa lainausta keskustelusta, vaan ihan vaan juttuja, smalltalkia. Mutta vaikka tuo olisikin täsmällinen keskustelun kulku, pitäisin järkevimpänä selityksenä sitä, että ensimmäinen kysymys olisi Bojanin, ja siihen BL on vastannut että menee tyttöystävänsä luo. Ja taas B kysyisi että mistä tyttöystävä on kotoisin, ja BL on sitten kertonut siitä tyttöystävästään. En tosin millään usko että hän on mitään tarkkaa yksittäistä keskustelua muistellut ja toistanut, vaan ihan vaan demonstroinut sitä juttelua yleisellä tasolla.
Jaa täälläkin tätä puitu, eli Puutarhan puolella se litterointi koroatiaksi oli näin:
cak nismo previse ni pricali o eurosongu ni nista koliko se sjecam, nego pricali smo onako, ej, di ides sada, pa idem kod cure, pa s kud ti je cura i tako ono… pa sam ja pricao o svojoj.

Ja kopsaan nyt omasta vastauksesta suoraan tämän eli käännös menee oikeatsi näin:
"hey, where are you going now, so I'm going to my girlfriend's house, where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine."
Irrallisina lauseina käännettynä käännös on lähes sama (eroa oli vain toisessa lauseessa):
"hey, where are you going now, so I'm going to the girl, so where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine. "
Eli missään kohdassahan BL ei sano, että Bojan olisi vastannut jotain. BL ainoastaan heittelee noita vähän irrallisia lauseita käydystä keskustelusta, eikä noista voi päätellä, kuka on sanonut ja mitä.

Tuosta voi sitten tehdä niitä omia tulkintoja sitä, kuka kysyi ja kuka vastasi mitäkin, mutta kaikki on siis tulkintaa. Eli BL ei ole sanonut, että Bojan sanoi/vastasi sitä tai tätä, vaan sellaisen tulkinnan on jotkut ihan itse keksineet.
 
vierailija
Joskus voi käydä esim. pienessä maistissa vahinkoja. Ei ne julkkiksetkaan aina osaa varoa, kaikilta pääsee välillä sammakoita suusta. Tai sitten tilanne vei mukanaan. Syitä voi olla monia.
Ei kai se maistissa oo voinut olla ku oli siellä töissä.

Mutta joo, totta kai bojankin voi puhua ohi suunsa, vaikka on tottunut elämään julkisuuden kanssa.
 
vierailija
Jaa täälläkin tätä puitu, eli Puutarhan puolella se litterointi koroatiaksi oli näin:
cak nismo previse ni pricali o eurosongu ni nista koliko se sjecam, nego pricali smo onako, ej, di ides sada, pa idem kod cure, pa s kud ti je cura i tako ono… pa sam ja pricao o svojoj.

Ja kopsaan nyt omasta vastauksesta suoraan tämän eli käännös menee oikeatsi näin:
"hey, where are you going now, so I'm going to my girlfriend's house, where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine."
Irrallisina lauseina käännettynä käännös on lähes sama (eroa oli vain toisessa lauseessa):
"hey, where are you going now, so I'm going to the girl, so where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine. "
Eli missään kohdassahan BL ei sano, että Bojan olisi vastannut jotain. BL ainoastaan heittelee noita vähän irrallisia lauseita käydystä keskustelusta, eikä noista voi päätellä, kuka on sanonut ja mitä.

Tuosta voi sitten tehdä niitä omia tulkintoja sitä, kuka kysyi ja kuka vastasi mitäkin, mutta kaikki on siis tulkintaa. Eli BL ei ole sanonut, että Bojan sanoi/vastasi sitä tai tätä, vaan sellaisen tulkinnan on jotkut ihan itse keksineet.
Tätä samaa mäkin ihmettelin vaikken sinne kirjoittanutkaan mitään. Eli jos tuo on se mitä BL kertoi, niin eipä tuosta todellakaan mitään bojanin tyttöystävää käy ilmi.
 
vierailija
Mä oon eri, mutta en kyllä ymmärrä miksi Bojan olisi maininnut ihan uudelle tuttavuudelle mitään tyttöystävästä, jos noin yleisesti ottaen haluaisi pitää asian salassa. Eihän kyse ole siitä että olettiko se lasagnan puhuvan siitä julkisesti vai ei, vaan että eihän se bojan nyt itse mene lörpöttelemään tuolla tavalla, jos on tarkoitus pitää matalaa profiilia.
Mokia voi käydä, mutta en ihan usko että tuolla tasolla bojan möläyttelisi mitään. Tosin nyt kun on nähnyt haastattelun sekä käännökset niin eipä se mitään möläyttänytkään.
 

Yhteistyössä