vihkiminen maistraatissa

  • Viestiketjun aloittaja uusi asia
  • Ensimmäinen viesti
uusi asia
Miten ne asiat käytännössä menee jos vihkiminen suoritetaan maistraatissa? Tarviiko todistajia? Kuinka monta? Pitääkö ne ite hommata vai saako ne sieltä? Kertokaa kokemuksia.
 
Tii
Ja maistraatista saa vihkijän vaikka kotiin vihkimään. Maksu taitaa olla paikkakunta kohtanen. Meillä tuli ilmaseks, kun oltiin niin lähellä maistraattia.
Kaks todistajaa tarvitaan ja tosiaan ne voi olla vaikka sieltä maistraatista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Mitenkäs mä saisin miehen sinne maistraattiin? :D :D
Meillä mies ei halua perinteisiä kirkkohäitä, hänen mielestään ne on jonninjoutavaa hömpötystä ja rahan menoa. (olemme olleet jo kuitenkin yli 10v. yhdessä, on talo ja lapset)
Mietin vaan että jos me menisimme naimisiin niin varmaankin tuo maistraatti olis ainoa vaihtoehto.
Minäkään kun en haluais sellasia perinteisiä häitä kaikkine häävalsseineen ja ohjelmanumroineen. Enkä minä haluais mitään hienoja vaatteita päälle sinne maistraattiin. Katsoiskohan ne ihan kieroon jos menis sinne vihittäväks ihan normi vaatteissa (siisteissä kuitenkin)?
 
ddf
Yleensä maistraatissa vihittävillä on ihan tavalliset (juhla)vaatteet. Niin oli meilläkin. Kesähelteellä mentiin naimisiin. Minulla oli navan paljastava nirunarutoppi ja vinohelmainen hame. Miehen pukeutumista en edes muista, mutta jotain perussiistiä se oli. Vihkijällä oli tahrainen T-paita päällään.
 
Tii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Mitenkäs mä saisin miehen sinne maistraattiin? :D :D
Meillä mies ei halua perinteisiä kirkkohäitä, hänen mielestään ne on jonninjoutavaa hömpötystä ja rahan menoa. (olemme olleet jo kuitenkin yli 10v. yhdessä, on talo ja lapset)
Mietin vaan että jos me menisimme naimisiin niin varmaankin tuo maistraatti olis ainoa vaihtoehto.
Minäkään kun en haluais sellasia perinteisiä häitä kaikkine häävalsseineen ja ohjelmanumroineen. Enkä minä haluais mitään hienoja vaatteita päälle sinne maistraattiin. Katsoiskohan ne ihan kieroon jos menis sinne vihittäväks ihan normi vaatteissa (siisteissä kuitenkin)?
Ei ne kato yhtään kieroon, vaikka menet missä vaateissa tahansa.... kunhan on vaatteet. Kaverit kävi ruokkiksella maistraatis ja ihan työvaatteis. Ja meijät vihittiin omas pihas ja ihan tavis vaatteis oltiin.

 
sissi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Mitenkäs mä saisin miehen sinne maistraattiin? :D :D
Meillä mies ei halua perinteisiä kirkkohäitä, hänen mielestään ne on jonninjoutavaa hömpötystä ja rahan menoa. (olemme olleet jo kuitenkin yli 10v. yhdessä, on talo ja lapset)
Mietin vaan että jos me menisimme naimisiin niin varmaankin tuo maistraatti olis ainoa vaihtoehto.
Minäkään kun en haluais sellasia perinteisiä häitä kaikkine häävalsseineen ja ohjelmanumroineen. Enkä minä haluais mitään hienoja vaatteita päälle sinne maistraattiin. Katsoiskohan ne ihan kieroon jos menis sinne vihittäväks ihan normi vaatteissa (siisteissä kuitenkin)?
Ei katso.. mullakin oli ihan normi vaatteet ja harvemmat sinne mikään hääpuku päällä menee. Meillä ei ollu vihkimisen jälkeen muuta ku et mentiin syömään todistajan kanssa. Meillä siis yks todistaja omasta takaa ja yks maistraatista.
 
morsmaikku
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitenkäs sitten olette ilmoittaneet sukulaisille ja kavereille tästä vihkimisestä ja mahdollisesta sukunimen vaihdosta? Oletteko pitäneet kuitenkin jonkinlaiset juhlat?
Me laitettiin joulukortit menee jossa oli mukana meidän vihkikuva ja nimet alla. Ja aiheeseen sopiva pieni runonen. Kukaan ei tiennyt ennen sitä, ei ees omat vanhemmat. Yllätys oli aikamoinen.

Meillä oli juhlatamineet päällä vaikka kaksin vietimme koko päivän. Teki päivästä jotenkin vielä unohtumattomamman. Tai no ehkä se lähinnä oli mulle kivaa "prinsessaleikkiä" kun kävi ihohoidoissa, meikissä ja kampaajalla. Hemmottelua... On muuten ihana viettää tuo päivä ihan kahden sen oman rakkaan kanssa (mä olen oolut kerran aiemmin naimisissa ja pitänyt ne kirkkohääni...ei mun juttu) Maistraatti oli paras mahdollinen tapa, koska mä koen että häiden merkitys on nykyään kadonnut kaiken oheiskrääsän taaksa.

Onnea teille!
 

Yhteistyössä