Viherpeukaloita paikalla? Apuja amarylliksen kans...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Ostin nupullaan olevan amarylliksen. Joko nyt jätän sen huoneen lämpöön, ja annan kukkien avautua, vai pistänkö vielä viileempään paikkaan? Jouluna siis haluaisin sen kukkivan... Miten nopeeta ne kukat aukee siinä?

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Kannattaa pistää vielä viileään. Otat sitten n. 5pv ennen lämpimään. Riippuu tietty hiukan, kuinka nupullaan on.

Isot nuput, 2 kpl, mutta ei vielä yhtään auennu. Eli viileeseen siis vien sen vielä. Kiitos avusta :flower:

Mä ostin pari viikkoa sitten kotiin kaksi amaryllista, jätin ihan näkösälle ja annoin vähän vettä. Molemmat kukkivat jo ja ovat pian roskiskamaa :( Taisin ostaa liian aikaisin. Eivät kai ole kovin kestäviä kukkia, vaikkakin komeita. Tai mä en ainakaan osaa hoitaa. Eikä ole mitään viileää paikkaa mihin esim. yöksi nostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä ostin pari viikkoa sitten kotiin kaksi amaryllista, jätin ihan näkösälle ja annoin vähän vettä. Molemmat kukkivat jo ja ovat pian roskiskamaa :( Taisin ostaa liian aikaisin. Eivät kai ole kovin kestäviä kukkia, vaikkakin komeita. Tai mä en ainakaan osaa hoitaa. Eikä ole mitään viileää paikkaa mihin esim. yöksi nostaisi.

:o Älä roskiin nakkaa! Anna jolle kulle, joka saa ne uudestaan kukkimaan! Esim. mun äiti, jolla kukkii kaikki kukat, vaikkei se edes tee niille mitään :/

Yhteistyössä