Viherkasvi lastenhuoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihertumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihertumpelo

Vieras
Onko teillä lastenhuoneessa joku viherkasvi? Mikä olisi sopiva?

Olen laittanut tänään lastenhuonetta uuteen uskoon ja lipaston päälle sopisi hyvin joku kasvi, en vaan tiedä mikä...

Niin, mikäköhän puhdistais huoneilmaa. Mä en ole mikään viherpeukalo, joten tarttis olla sellainenkin, joka ei heti huonosta kohtelusta suutu ja kuihdu pois. Kaktus ja rahapuu taitavat juuri olla sellaisia. Anopinkieli kuulostaa haasteelliselta, mutta onko oikeasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Vihertumpelo:
Niin, mikäköhän puhdistais huoneilmaa. Mä en ole mikään viherpeukalo, joten tarttis olla sellainenkin, joka ei heti huonosta kohtelusta suutu ja kuihdu pois. Kaktus ja rahapuu taitavat juuri olla sellaisia. Anopinkieli kuulostaa haasteelliselta, mutta onko oikeasti?

Anopinkieli ei ole omasta mielestäni ainakaan kovin haasteellinen, mutta myrkyllinen kylläkin. Aika suuri osa nuista huonekasveista kyllä tuppaa olemaan myrkyllisiä joten kovin alas niitä ei voi jättää lasten räpelöitäväksi. Esim malakanvehkaan tulee ihan semmosta "mahlaa" lehtiin joka voi aiheuttaa ihottumaa jos sitä iholle joutuu.
Nuita huoneilmaa puhdistavia kasvejakin on paljon, mutta en nyt muista yhtään tähän hätään. :)

http://www.huiskula.fi/huiskula.asp?viewID=237&newsID=342&node=2

Tuolla on jotain listaa kasveista. Itellä esim nuita vehkoja ja sitten limoviikuna jota en meinaa millään saada pysymään hengissä. On omasta mielestäni kovin haastava kasvi.

Yhteistyössä