Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Isoisä alkaa minun mielestäni ajatuksineen vaikuttaa pedofiili isukilta, hyi hitto! Kuka tervejärkinen voi verrata seksiä, olkoon vaikka suuseksiä tai anaalia niin vauvoihin???? Kukaan terve ihminen ei ajattele lapsiaan seksuaalisesti saati mieti heidän takapuoliensa nuolemista siinä mielessä.Suulle suukottelu on jo ihan ok mutta pepulle ei. =( yök.
Minun nähdäkseni isoisä ei koe ruumiinaukkojen nuolemista seksuaalisuuden osoituksena, hän kokee tällaisen käytöksen vastenmielisenä. Hän vertaa aikuisen ja lapsen peräaukon nuolemista, jotka molemmat ovat hänelle käsittämätöntä käytöstä. Kun hän puhuu lapsen peräaukon nuolemisesta, se ei ole hänelle seksuaalista, nautintoa tuottavaa toimintaa, vaan vastenmielistä.
Olisi kysymys pedofiilistä, jos isoisä harrastaisi vauvan peräreiän nuolemsita ja kiihoittuisi siitä seksuaalisesti ja siitähän tässä ei ole kysymys. Hän ei tekisi sitä missään nimessä, koko ajatus näyttää olevan hänen mielestään absurdi. Isoisä ei ajattele lapsiaan seksuaalisesti, kuten epäilet, päinvastoin. Olen nähnyt aikuisten suukottavan vauvan peppua, ei nuolevan, onko sekin seksuaalisuuden osoitusta mielestäsi? Ei ole mitään riskiä, että isoisä nuolisi lasta, tai edes haluaisi nuolla, hän ei nuole edes vaimoaan! Teidän mielestä, joille aukkojen nuoleminen on seksuaalisuuden osoitusta, lapsen peräaukon nuoleminen olisi seksuaalista toimintaa. Eikös eläimet nuole pentunsa peräreiän puhtaiksi ilman että sitä pidetään seksuaalisuuden osoituksena?