Vihaan tätä ylipainoani!! Miksen pysty laihduttamaan?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
[QUOTE="ellis";26050407]Toki rasvaakin tarvitaan :) mutta ap kirjoitti tuolla karppaamisen tyssänneen liikaan rasvansyöntiin (vai luinkohan mä omiani..) ja siihen tuo kommentti oli tarkoitettu.[/QUOTE]

Karppaus tyssäsi siihen, kun alkoi ällöttää ne rasvaiset ruoat ja paino ei edes pudonnut :)
 
"Joku"
jos syöt sitä makeaa joka päivä?Vähennät vain määriä ja lisäät liikuntaa.Itse olen laihtunut tuolla tavoin 25kg ja mitat nyt 168/58 enkä enää laihduta.Merkkasin vain kiloklubiin kalorit,itse laihdutin niin kuin voisin elää lopun elämän=)
Monesti itsellä auttoi jo sekin kun ajattelin että en nyt syö tuota suklaalevyä,mutta huomenne sitten..ja pikuhiljaa määrä väheni,kun en kiellä itseltäni mitään.Minula on jonkinverran tunnesyömistäkin ollu..huomaa siitä kun jos väsyttää tekee mieli ostaa jotain piristykseksi ja sitten kun oon onnellinen haluan hemmotella itseäni herkuilla=)
 
"Meikku"
Itse laihdutin huomaamattani,kun järjestin elämääni kiirettä. kaikenlaista tekemistä siis,ja ihan tarpeellista.
Tuntuu että olen syönyt kuin ennenkin,mutta kummasti ne kilot karsivat tässä kotitöiden ja työnhaun ym lomassa.
Mitat olivat 165 cm / 83 kg, nyt 165 cm / 67 kg. En ole painoindeksiäni laskenut mutta tuntuu normaalipainolta jo.
 
rietas
En mä mitenkään lötrännyt rasvalla karpatessani. Erona "normaaliin" lähinnä se, että kevytjogurtin tilalle turkkilaista jogua, kahvimaito vaihtui kermaan, vähärasvaisia tuotteita en kaupasta valikoinut. Sen sijaan kasviksia kulutin moninkertaisesti aiempaan verrattuna.

Oli kyllä tehokasta, ja sopi minulle. Ekan kk:n aikana ketoosissa katosi 10 kg ja reilusti alle vuodessa pudotin kokonaiset 30 kg.
 
"aloittaja"
Ensimmäinen päivä ja merkkasin joka sapuskan kiloklubiin; tuloksena noin 1600kcal, joka mulla tavoite. En käynyt liikkumassa, kun lentsu enkä uskaltanut, nenä vuotaa kuin seula. Heti kun loppuu, niin salille. :D

Söin ihan normaalisti, söin jopa yhden palan piirakkaa, eli testataan nyt tätä sitten. Jännää... :)
 
"vieras"
Hedelmätkin voivat aiheuttaa syöpöttelyä. Olin pitkään vähillä hedelmillä enkä syönyt kuin korkeintaan yhden omenan päivässä. Paino pysyi muuttumattomattona normaalipainon rajoilla. Sitten aloin syödä 3-5 hedelmää (omanaa, appelsiiniä, päärynää) päivässä. Hedelmien syönti aiheutti minulle jatkuvaa napostelua ja paino lähti nousuun. Nyt olen rajoittanut hedelmät yhteen hedelmään päivässä ja huomaan selvän eron. En syö sokeria, jauhoja, pastaa, riisiä, perunaa.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26051254]Karppaus tyssäsi siihen, kun alkoi ällöttää ne rasvaiset ruoat ja paino ei edes pudonnut :)[/QUOTE]
Ei karpatessa tarvitse liioitella rasvan kanssa, vaan normaali rasvankäyttö riittää. Meillä ei esim. syödä rasvaisia jugurtteja vaan käytetään tavallisia luonnonjugurtteja. Maito on kylläkin vaihdettu täysmaitoon, mutta sitä käytän vain kahvissa. Jauhelihat on vaihdettu normaalirasvaisiin. Mutta jos et tykkäät, että jokin on liian rasvaista, niin valitse vähärasvaisempi vaihtoehto.
 
Heipsis
En tiedä onko tästä ap:lle apua, mutta kerron oman tarinani. En jaksa koko ketjua lukea, mutta mulle ekan lapsen myötä jäi kymmenen kiloa ja toisesta toinen mokoma. Ne kilot olivat tulleet syömällä ja johonkin ihan muuhun kuin nälkään - lähinnä väsymykseen ja oman ajan puutteeseen. Mun ylipainoista elämää kesti noin neljä vuotta kaikkiaan, kunnes sisuunnuin ja etsin käsiini personal trainerin. Enkä mitään kuntosaliketjun traineria, vaan sellaisen joka oli liikunnan ohjaaja, mutta myös ravitsemusterapeutti. Ja sovin tapaamiset kolmen viikon välein. Kerroin hänelle heti, että aikaa ei ole kuntosalille tai mihinkään kalenteriin sidottuun liikuntamuotoon, koska muksuille ei ole hoitajaa. Joten hän sitten rupesi "keksimään" mulle arkiliikuntaa lasten kanssa ja tsemppasi ruokavalion kanssa. Normaalipaino - sama mikä ennen raskauksia - löytyi puolessa vuodessa. Ja oli jokaikisen euron väärti. Edelleen käyn saman tsempparin luona parin kk:n välein, ihan vaan varmistelemassa itselleni, että tämä elämäntapa on ja pysyy.
 
"aloittaja"
En tiedä onko tästä ap:lle apua, mutta kerron oman tarinani. En jaksa koko ketjua lukea, mutta mulle ekan lapsen myötä jäi kymmenen kiloa ja toisesta toinen mokoma. Ne kilot olivat tulleet syömällä ja johonkin ihan muuhun kuin nälkään - lähinnä väsymykseen ja oman ajan puutteeseen. Mun ylipainoista elämää kesti noin neljä vuotta kaikkiaan, kunnes sisuunnuin ja etsin käsiini personal trainerin. Enkä mitään kuntosaliketjun traineria, vaan sellaisen joka oli liikunnan ohjaaja, mutta myös ravitsemusterapeutti. Ja sovin tapaamiset kolmen viikon välein. Kerroin hänelle heti, että aikaa ei ole kuntosalille tai mihinkään kalenteriin sidottuun liikuntamuotoon, koska muksuille ei ole hoitajaa. Joten hän sitten rupesi "keksimään" mulle arkiliikuntaa lasten kanssa ja tsemppasi ruokavalion kanssa. Normaalipaino - sama mikä ennen raskauksia - löytyi puolessa vuodessa. Ja oli jokaikisen euron väärti. Edelleen käyn saman tsempparin luona parin kk:n välein, ihan vaan varmistelemassa itselleni, että tämä elämäntapa on ja pysyy.
Tosi hienosti olet ottanut elämäsi hallintaan, kiitos tarinasi jakamisesta! :) Korvien välistä se pitää se KLIK kuulua, mulla on joskus nuorempana ollut kuntosalijäsenyys ja PT, mutta kun ei se tahtotila pitänyt, eli hyvässä kunnossa olin kyllä muutaman vuoden, mutta sitten vanhat tavat vei mukanaan. Tunnesyöppönä luulisin, että nyt on helpomaa kun elämä on vakiintunut ja onnellinen muutenkin, pitää yrittää kestää ne normaalit vastoinkäymiset nyt jotenkin muuten kuin ystäväni suklaan avulla :) Toista päivää mennään, menen tällä kertaa vain hetken kerrallaan ja puntarilla käyn ensimmäisen kerran vasta joskus parin viikon päästä. Jospa se tästä :)
 
"vieras"
Onko sinulla ketään joka lähtisi tsemppariksi?Jolla olisi myöskin laihdutettavaa.Itselläni lähes samat alkulukemat kuin sinulla. Tuolla laihdutus-puolella voitaisiin kirjoitella tai yvtä..jos haluat.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26058394]Onko sinulla ketään joka lähtisi tsemppariksi?Jolla olisi myöskin laihdutettavaa.Itselläni lähes samat alkulukemat kuin sinulla. Tuolla laihdutus-puolella voitaisiin kirjoitella tai yvtä..jos haluat.[/QUOTE]

En ole rekisteröitynyt tänne, mutta aloitin siellä Kiloklubilla ja ajattelin sieltä käydä etsiskelemässä vertaistukea kun samaa menetelmää käyttäviä ihmisiä siellä. Oletko koska aloittanut itse, vai mietitkö vielä aloitusta? Ja mitä keinoja meinaat käyttää? Mulle on tärkeää, että voin syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe ja emme muutenkaan kovin rasvaista ruokaa syö, niin kiloklubi ainakin nyt näyttää toimivan. Vähän liiankin kanssa, tänään syötynä vasta 900kcl ja vielä pitäis jostain keksiä 700... :D Mietin vaan, että toimiskohan tuossa sama kuin painonvartijoilla oli se pistepankki, eli jos tänään syö vähemmän, niin voi huomenna tai joskus jos tarvitsee, syödä enemmän? Kahden viikon päästä olis kaverin polttarit ja varmaan kalorit ylittyy ropisten... :D
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26059256]En ole rekisteröitynyt tänne, mutta aloitin siellä Kiloklubilla ja ajattelin sieltä käydä etsiskelemässä vertaistukea kun samaa menetelmää käyttäviä ihmisiä siellä. Oletko koska aloittanut itse, vai mietitkö vielä aloitusta? Ja mitä keinoja meinaat käyttää? Mulle on tärkeää, että voin syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe ja emme muutenkaan kovin rasvaista ruokaa syö, niin kiloklubi ainakin nyt näyttää toimivan. Vähän liiankin kanssa, tänään syötynä vasta 900kcl ja vielä pitäis jostain keksiä 700... :D Mietin vaan, että toimiskohan tuossa sama kuin painonvartijoilla oli se pistepankki, eli jos tänään syö vähemmän, niin voi huomenna tai joskus jos tarvitsee, syödä enemmän? Kahden viikon päästä olis kaverin polttarit ja varmaan kalorit ylittyy ropisten... :D[/QUOTE]

Keventäjissä joskus olin mutta ei ole mun juttu seurata ja merkkailla kaloreita. Kun tuntuu etten kerkeä ja muista niitä ruokia sinne ilmoitella. Karppaus onnistuisi..sillä sain kerran pudotettua 5 kg. Mutta lähdimme ulkomaille viikoksi niin karppaus jäi sille tielle.
Nyt teemme ruokalistan 3-4 päivälle eli lounas, päivällinen ja iltapala. Emme osta itse karkkia,sipsejä ym. Juoksumatto löytyy kotoa, täytyypä antaa sille kyytiä. Kasvikset perunoiden/pastan/riisin tilalle. Hyvää kevättä!
 
Olipahan muuten vitun inhottavat esimerkit. Tuo just ajaa naisia syömishäiriöihin kun viddu en näytä tuolle......
Tää on kyllä vaan tsemppaukseks, että muistais, mitä kohti ollaan menossa. Tietty jokaisen ruumiinrakenne vaikuttaa siihen, miltä hoikkana näyttää, ja en meinaa sitä, että se kaikki ylimääränen rasva olis osa ruumiinrakennetta.

Mä ajattelin ihan samalla tavalla kun sä sillon, kun painoo oli paljon enemmän kun nyt. Pitkän aikaa surin sitä, et millanen läskikasa musta oli tullu. Huomasin, että mitään ei tapahdu niin pitkään aikaan, kun sietää omaa peilikuvaansa. Kyllästyin siihen totaalisesti, otin itseäni niskasta kiin, aloin liikkumaan ja syömään oikein ja kappas, nyt peilistä katsoo takaisin urheilullisennäköinen nuori nainen, johon toki raskaus on jättänyt jälkensä, joita ei pysty liikunalla ja syömisellä korjaamaan.

Muutama pieni vinkki mul on antaa heille, jotka alottavast laihdutuksen.
- Ymmärrä ensimmäisenä se, että se ottaa aikaa. Suuria muutoksia ei tapahdu viikossa, eikä kahdessa.
- Älä ajattele, että "en saa syödä tota enkä tota", ajattele niin päin, että "saan syödä tota ja tota".
- Jos lipsut karkkipussille tai suklaalevylle, niin anna se itelles anteeks.
- Liiku. Liiku vaikka kuinka tuntuis siltä, että et jaksa tai ei kiinnosta.
^Näillä ohjeilla mä pääsin tavotteisiini.
Ennen raskautta painoin 65kg. Raskauden jälkeen 78kg. Ne kilot oli ja pysy, kunnes aloitin lahdutuksen. Kolmessa kuukaudessa painoa tippu aikalailla ja nyt painan 54kg ja olen saanut lihaksia, joista olen aina vain haaveillut. Sen virheen olen tehnyt, että olen joka ainoa aamu käynyt vaa'alla. Tai no virheen ja virheen. Mulle se on ollu hyvä juttu ja joka aamu on nähnyt, että edellisestä päivästä on ollut hyötyä.

Ei muuta kun kovasti tsemppiä jokaiselle, joka kamppailee painonsa kanssa! Se on rankka jobi se painon pudotus, mutta niin se vaan on, että lopussa kiitos seisoo! :)
 
"..."
itellä ei oo (ainakaan vielä) mitään paino-ongelmaa, mutta jonkunnäkönen sokeririippuvuus selkeesti. aina tekee mieli, joskus olin ilman kaikkia makeita herkkuja pari kuukautta, ni ehkä ekan kuukauden jälkeen ei enää oikeestaan tehny mieli. pitäis vaan olla kokonaan ilman, niinku entisen alkoholistin tai tupakoitsijanki... siitä ittensä kiduttamisesta pitäis vaan jaksaa olla innoissaan vähän enemmän ku pari päivää...
 
Vierailija2
[QUOTE="Meikku";26051561]Itse laihdutin huomaamattani,kun järjestin elämääni kiirettä. kaikenlaista tekemistä siis,ja ihan tarpeellista.
Tuntuu että olen syönyt kuin ennenkin,mutta kummasti ne kilot karsivat tässä kotitöiden ja työnhaun ym lomassa.
Mitat olivat 165 cm / 83 kg, nyt 165 cm / 67 kg. En ole painoindeksiäni laskenut mutta tuntuu normaalipainolta jo.[/QUOTE]

Maksalle haitallisia on tutkimuksissa havaittu mm. ayuervada-hoitomenetelmissä käytetyt tuotteet, joista on löydetty lyijyä, elohopeaa ja arsenikkia, monet kiinalaiset yrtit, eräät Herbalife- tuotteet, jotkin vihreät teet, kava, puolanminttu ja tähkäkimikki.
Tutkimustuloksia ovat julkaisseet mm. C.Bunchorntavakul ja K.R. Reddy Alimentary Pharmalogy & Therapeutic -lehdessä, jota Suomessa referoi Duodecim.

En suosittele myöskään synteettisiä pussikeittoja, joita näilläkin keskustelu kanavilla "kehutaan".
 
.....
Iltasella syöt korkeintaa nuudeleita.
Leipä on yks semmonen, mikä kannattaa jättää pois ruuan kanssa, jos sitä syö.
Ei mitään kinkkuja, juustoja tms.
Keittoja söisin ainakin parina päivänä viikossa.
Aloita vaikka semmonen kuuri, että vain kerran viikossa syöt makeita, jos kiusaus on liian suuri, niin jätä ne kokonaan pois.
Minusta on vähän väärin luopua kaikesta hyvästä vain sen takia että laihtuu, joten kerran viikossa saa herkutella kunnolla.
 

Yhteistyössä