[QUOTE="vieras.";29378730]Tämä yhteiskunta tarjoaa vanhemmille monia vaihtoehtoja. Mutta teit niin tai näin, niin ainakin äitinä tekee väärin väistämättä. Jäät kotiin kolmeksi vuodeksi, sinua syytetään tukien varassa loisimisesta. Tai menet töihin kun lapsi on vuoden, olet itsekäs ja piittaamaton. Odotan kovasti, että hoitovapaa jaetaan lakisääteisesti vanhempien kesken, ehkä se vähän hillitsee äitien syyllistämistä ja kaiken vastuun asettamista yksin heidän harteilleen.
Eikä muuten ole mitenkään ihmeellistä, että pää hajoaa jos pitää vuosikausia olla kotona yhtä vauvaa/taaperoa hoitamassa. Kautta aikojen naiset on palanneet töihinsä (keräily, maataloustyöt) jo joidenkin viikkojen jälkeen, vauva mukanaan. Pelkkä vauvan tai taaperon hoito ei riitä elämänsisällöksi pitkiksi ajoiksi normaalille aktiiviselle ja vaihteleviin haasteisiin tottuneelle ihmisille.[/QUOTE]eikö tuokin ole yleistämistä, ja niputtamista.
'
Minä olin kotona monta vuotta, se ei kirkasta sädekehääni, en kerro sitä siksi.
Olin kotona, vapaasta tahdostani ja vaikka välillä väsyi, se riitti minulle kyllä elämänsisällöksi. Ja olin aika onnellinenkin.