vievät loputkin herkut.. nlan tädit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

ootko sä joku sekopää? et ainakaan ihan tervejärkiseltä vaikuta

joo,joo... ihan tärähtänyt....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

Jestas mikä hysteerikko,oletko kaikissa asioissa samanlainen??? Relaa hei "vähän".
 
No onneksi en ole juuri NYT raskaana. :D
Vois olla taas Pintskun kanssa pienet väännöt aiheesta... :whistle:

Minäkö hysteerinen?! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

Jestas mikä hysteerikko,oletko kaikissa asioissa samanlainen??? Relaa hei "vähän".

mä en halua "relata", kun kyse on mahdollisesti mun lapsen elämästä/tulevaisuudesta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

siis omaa järkeä saa käyttää valinnoissaa. Mutta tuollainen hysteria on asia erikseen. Oletko lääkäri tai kenties tutkija ammatiltasi kun noin vouhkaat...kannattas varmaan popsia sitä porkkanna:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
en kyllä alkas ketään haukkuun hysteeriseksi, jos haluaa varautua parhaimman mukaan eikä syö mitään mitä suositukset "kieltävät". Kuitenkin sen listeriankin saa joku... kyllähän sitä nyt jaksaa sen 9kk olla ilman homejuustoo, jos vaan haluaa.

Nämä nykypäivän minä-minä-äidit tuntuvat saavan hysteerisen kohtauksen, jos joku yrittää rajoittaa heidän valintojaan. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

siis omaa järkeä saa käyttää valinnoissaa. Mutta tuollainen hysteria on asia erikseen. Oletko lääkäri tai kenties tutkija ammatiltasi kun noin vouhkaat...kannattas varmaan popsia sitä porkkanna:)

ihmisellä on onneksi oikeus valita mitä tekee/jättää tekemättä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

siis omaa järkeä saa käyttää valinnoissaa. Mutta tuollainen hysteria on asia erikseen. Oletko lääkäri tai kenties tutkija ammatiltasi kun noin vouhkaat...kannattas varmaan popsia sitä porkkanna:)

Tällä palstallahan on perinteisesti uskottu enemmän "seiskaa" kuin tutkimustuloksia, tilastoja tms. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

Listeriaa on enemmän kasviksissa kuin lihassa tai juustoissa. Että lopeta sinäkin se kitinä ja kasvisten syönti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
en kyllä alkas ketään haukkuun hysteeriseksi, jos haluaa varautua parhaimman mukaan eikä syö mitään mitä suositukset "kieltävät". Kuitenkin sen listeriankin saa joku... kyllähän sitä nyt jaksaa sen 9kk olla ilman homejuustoo, jos vaan haluaa.

Nämä nykypäivän minä-minä-äidit tuntuvat saavan hysteerisen kohtauksen, jos joku yrittää rajoittaa heidän valintojaan. :D

No onhan se nyt melkein maailmanloppu olla 9 kuukautta ilman joitain juustoja. :whistle:
 
Meillä on onneksi neuvolan tätikin luottaa maalaisjärkeen ja kutsuikin ko. listaa neuroosilistaksi. Ja kyllä se oli helppoa ja terveitä vauvoja syntyi silloinkin kun ei mitään listoja ollut. :whistle:
 
lähinnä huvittaa just se, että rajoitukset muuttuu jatkuvasti (80-luvulla mm. suositeltiin maksan syöntiä raudan lähteenä) ja kuinkakohan moni oikeesti on saanut esim. sen listerian.

Kohtuus kaikessa -niin hysterisoinnissa kuin syömisessäkin- ja maalaisjärki käteen. Onhan se hyvä, että noita on tutkittu, mutta miksiköhän esim. tupakasta vauhkotaan vähemmän ja sanotaan, että jos on vaikea lopettaa, niin sitten jatkaa polttamista. Entä jos mäkin sanoisin, että mun on vaikea luopua joskatin herkustani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vara:
lähinnä huvittaa just se, että rajoitukset muuttuu jatkuvasti (80-luvulla mm. suositeltiin maksan syöntiä raudan lähteenä) ja kuinkakohan moni oikeesti on saanut esim. sen listerian.

Kohtuus kaikessa -niin hysterisoinnissa kuin syömisessäkin- ja maalaisjärki käteen. Onhan se hyvä, että noita on tutkittu, mutta miksiköhän esim. tupakasta vauhkotaan vähemmän ja sanotaan, että jos on vaikea lopettaa, niin sitten jatkaa polttamista. Entä jos mäkin sanoisin, että mun on vaikea luopua joskatin herkustani.

Sitä joutuu luopumaan lapsien myötä monesta muustakin asiasta, kuin tuorejuustosta raskausaikana... Että sillä asenteella lapsentekopuuhiin kannattaa ryhtyä... Yleensä sitä kuitenkin sen hetkisen tiedon mukaan eletään. Kyllä sitä sitten itkettäisi, jos sattuisi vaikkapa listerian saamaan ja kukaan ei olisi edes etukäteen kertonut, miten siltä voi HALUTESSAAN välttyä. Mutta minun puolesta... Kukin syököön mitä lystää, jos se on tärkeämpää kuin oman lapsen terveys tai jopa henki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nauttikaa sitten kun teillä on listeria ja kuollut/vammautut lapsi mahassa!! Ja kaikki vaan siksi että piti saada sitä s.aatanan sinihometuorejuustoo sen perkelee.n tuc keksin päälle.... Miksi teidän pitää olla noin hemmetin itsekkäitä p.askoja?? Mutta tehkää kuinka tykkäätte, kunhan ette tuu tänne sitten itkemään vaan syytätte tasan sitä kevyttä ruumiinosaa joka killuu siinä hartioiden välissä....

siis omaa järkeä saa käyttää valinnoissaa. Mutta tuollainen hysteria on asia erikseen. Oletko lääkäri tai kenties tutkija ammatiltasi kun noin vouhkaat...kannattas varmaan popsia sitä porkkanna:)

ihmisellä on onneksi oikeus valita mitä tekee/jättää tekemättä....

Mut oikeesti, ihan aikuisten oikeasti - miksi ei voi olla syömättä kyseisiä juustoja edes varmuuden vuoksi sitä lyhyttä odotusaikaa? Onko se muka hysteriaa? Mun kuopuksen raskausaikana (syntyi huhtikuussa -08) Norjassa kuoli kaksosvauvat mahaan äidin syötyä pastoroitua homejuustoa (asiasta uutisoi mm iltalehti).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja lällätilää:
Ois kannattanu alkaa odottaan tos kesäkuussa,niin saisit syödä aurajuustoa:D

Suositukset ovat olleet jo pitkän aikaa samat.

Kuule, mulla on tässä viime syksynä saatu lista, ja siinä nimenoomaan lukee, että Pastoroimattomat vain hyvin kuumennettuna, pastoroituja saa syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja lällätilää:
Ois kannattanu alkaa odottaan tos kesäkuussa,niin saisit syödä aurajuustoa:D

Suositukset ovat olleet jo pitkän aikaa samat.

Kuule, mulla on tässä viime syksynä saatu lista, ja siinä nimenoomaan lukee, että Pastoroimattomat vain hyvin kuumennettuna, pastoroituja saa syödä.

Kuule, niitä on monia muitakin listoja, kuin sinun saamasi. Esim. Espoon kaupungin listalla on homejuusto neuvottu kuumentamaan vaikka se olisikin valmistettu pastöroidusta maidosta.

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja lällätilää:
Ois kannattanu alkaa odottaan tos kesäkuussa,niin saisit syödä aurajuustoa:D

Suositukset ovat olleet jo pitkän aikaa samat.

Kuule, mulla on tässä viime syksynä saatu lista, ja siinä nimenoomaan lukee, että Pastoroimattomat vain hyvin kuumennettuna, pastoroituja saa syödä.

miulla kans.Ja siin lukee viel lisäks sama juttu mitä tuolla odotus ja synnytys osiossa.sielt se odottajan ruokavalio.ja juustot ym.
 
Te jotka ootte raskaana ette voi nyt ajatella noissa asioissa itseänne! Teillä on mahassa lapsi joka voi kuolla siihen että syötte niitä "kiellettyjä tuotteita" Onko oikeasti niin pitkä aika 9kk olla syömättä jotakin? Teiän lapsi ei kuole esim suolaan alle 1v mutta silti uskollisesti noudatatte että ette anna sitä alle 1v. Se on teidän lapsi mahassannekkin!!!
 

Yhteistyössä