Yleistinpä "vähän" itsekin...
Mutta oikeasti tuntuu kurjalta, että joku oikeasti stressaa syömistään ihan hirmuisesti raskaana. Jos elämä ja oleminen pyörii pelkän ravinnon (ja sen välttelyn) ympärillä, miten ehditte nauttimaan raskausajasta? Sikiötä voi vaania moni muukin vaara kuin peruselintoiminto: syöminen. Itse söin esimerkillisesti suositusten mukaisesti (poislukien nyt sitten tuon tuorejuuston jota tuli usein syötyä...) ja menin ja liukastuin kovaa kyljelleni ihan loppuraskaudessa. Täysin odottamatonta, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Pointti on nyt se, että pääasia että pidätte itsestänne huolta raskausaikana kuin muutoinkin. Stressitön ja hyvinvoiva äiti on paras äiti. Syökää hyvin ja terveellisesti sekä huolehtikaa yleiskunnostanne ja henkisestä hyvinvoinnistanne.