viettekö lapset hoitoon, jos olette itse sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti
sairas
Mä oon kipeänä kotona ja mies vei aamulla lapset normaalisti hoitoon. Parempi näin, että saan huilattua ja lapset pääsee ulkoilemaan yms. Itse särkylääkkeen voimin pystyssä, joten lasten on parempi olla hoidossa. Miten te muut teette?

en, koska mun pitäis sellaisina päivinä sit joko viedä tai hakea lapsi hoidosta, koska muuten tulis 7-17 hoitopäivä, enkä halua niin pitkään pitää tuota neitiä hoidossa.
mut tarvittaessa mummi tai pappa varmaan ottais lapsen hoitoon jos tarvitsis saada huilata.

mie
Noh... Jos olen sairas, enkä voi mennä töihin, en voi myöskään hoitaa lasta kotona. Jos voin hoita lasta kotona, voin myös mennä töihin, eli en ole "riittävän" sairas ollakseni pois töistä. Eri asia on sitten, jos on jostakin muusta syystä sairaslomalla... esim. karanteenissa salmonellaepäilyn takia ruuanlaittotehtävistä yms. , jolloin ei ole varsinaisesti kipeä...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Voi tietty sitäkin kysyä, että onko tarpeeksi kipeä, jos pystyy viemään lapsen hoitoon...
Suurimmalla osalla on onneksi puoliso, joka voi viedä lapsen =)

Ja esim. meillä on päiväkotiin jotain 50 metriä. Sen matkan kävelee vaikka pää kainalossa viemään lapsia hoitoon, ja sitten saa ihan rauhassa nukkua seuraavat kahdeksankin tuntia jos siltä tuntuu.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Voi tietty sitäkin kysyä, että onko tarpeeksi kipeä, jos pystyy viemään lapsen hoitoon...

Ja esim. meillä on päiväkotiin jotain 50 metriä. Sen matkan kävelee vaikka pää kainalossa viemään lapsia hoitoon, ja sitten saa ihan rauhassa nukkua seuraavat kahdeksankin tuntia jos siltä tuntuu.
No mäkin meinaan mennä tänään hakemaan lapsia hoidosta iltapäivällä, mut odotan niin kauan, että ovat lähteneet ulkoilemaan, ettei tarvi mennä sinne sisälle yskimään ja muita lapsia tartuttamaan. Mies tulee niin myöhään töistä, et lapsille tulisi kohtuuttoman pitkä päivä, jos mä en menisi hakemaan. Onneksi meilläkin hoitopaikka on lähellä. Vähän särkylääkettä naamaan ja menoksi. Kyllä sen verran pystyy, jos on pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mäkin meinaan mennä tänään hakemaan lapsia hoidosta iltapäivällä, mut odotan niin kauan, että ovat lähteneet ulkoilemaan, ettei tarvi mennä sinne sisälle yskimään ja muita lapsia tartuttamaan. Mies tulee niin myöhään töistä, et lapsille tulisi kohtuuttoman pitkä päivä, jos mä en menisi hakemaan. Onneksi meilläkin hoitopaikka on lähellä. Vähän särkylääkettä naamaan ja menoksi. Kyllä sen verran pystyy, jos on pakko.
Tottakai pystyy =), ja jos ei pysty, niin ei myöskään todellakaan pystyisi olemaan lasten kanssa kotona koko päivää :|

ap

Tottakai pystyy =), ja jos ei pysty, niin ei myöskään todellakaan pystyisi olemaan lasten kanssa kotona koko päivää :|
Onneksi lapsilla on nykyään hoitopaikka. Toista se oli silloin kun olin vielä kotiäitinä. Lapset oli hoidettava oli olo mikä hyvänsä. :(

Onneksi lapsilla on nykyään hoitopaikka. Toista se oli silloin kun olin vielä kotiäitinä. Lapset oli hoidettava oli olo mikä hyvänsä. :(
Niinpä :| . Oi niitä kuumeenhouruisia päiviä...muistan (hatarasti) sellaisenkin tilanteen, kun olin itse yli 40 asteen kuumeessa rintatulehduksen takia, ja molemmilla lapsilla myös kova kuume.
Jotenkin siitä vaan selvisi. Ehkä siksi, että molemmat lapset oli pieniä ja kipeänä, eli eivät jaksaneet/osanneet vielä tehdä metkuja :)
Ylistetty olkoon päiväkoti :D, sen ansiosta saa potea ihan rauhassa :xmas:

vieras
en tietenkään vie, koska on oletettavaa että myös lapseni on altistunut taudilleni. On suunnattoman epäreilua, että lapsi viedään tartuttamaan muita.. Taudin kantaja voi olla oireeton, mutta tartuttaa kuitenkin.. Äidit tätä tämä on. Hyvä vaan jos tarhatädit haukkuu. Ehkä se herättää äidit ajattelemaan. Levätä voi sitten kun se ukkokulta tulee tösitä tai sitten lapsen päikkäri aikaan. Ja jos lapsi ei enää nuku päikkäreitä, niin se on tod. näk. niin iso, että antaa äidin melko rauhassa pötkötellä sohvalla ja katsoa piirrettyjä. Lapsethan ei kuole jos ne ei pääse pariin päivään pihalle jos vanhemmasta ei ole ulkoiluttajaksi....

Alkuperäinen kirjoittaja sairas:
Mitä hoitajat mahtaa ajatella tilanteesta? Onko tämäkin yksi niistä ilkeistä keskusteluista, jossa haukutaan lasten vanhempia selän takana?
Joskun aikanaan kun tuosta vähän nolona sanoin niin vastasivat että tottakai lapset hoitoon että saan levätä rauhassa. Ja että antaa ihan rauhassa olla koko miehen työ/koulupäivän, kivempi sekä lapsille että minulle.

Elikkä vien lapset hoioon jos nyt ei ole mistään vatsataudista kysymys. Minulla ainakin töissä on sen verran kevyempää kuin lasten kanssa kotona, eli jos kykenen lapset hoitamaan päivän ajan niin taatusti kykenen myös hoitamaan työni.

Siitä miten kykenee viemään lapset hoitoon jos ei kykene töihin.... Nämä nyt tietty riippuvat siitä työstä ja lapsista mikä kenellekin on raskaampaa. Meillä kun on nuo alle 4v ja reilu 2,5v, varmaan keskivertolapsia haastavammat hoidettavat niin puolen kilometrin päiväkotimatka on kevyttä kauraa siihen verrattuna että lapset olisivat koko päivän kotona. Tietty jos jollain on 5v kiltti ja rauhallinen lapsia joka pystyy päivän rauhassa katselemaan filmejä ja touhuamaan omiaan niin että äiti saa levätä ja päiväkotiin olisi se 5 kilometriä räntäsateessa raahustamista kun julkisetkaan ei kulje niin tietty silloin varmasti pääsee helpommalla kun pitää lapsen kotona. :D Mutta juu, yksilöllisiä minkä kukin sitten kokee raskaammaksi. Meillä onneksi vielä tilanne se että yleensä mies kykenee viemään lapset hoitoon.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
en oo vienyt. enkä vie vapaapäivinäkään jos jostain syystä sellainen arkipäiville tulee kuten nyt. en henno :ashamed:
En minäkään. vanhemmat on sitä varten että ne hoitaa lapsen jos ei ole töitä hoitajat hoitaa jos vanhemmat ei töiden tai muiden KUNNON syiden takia kykene.. Flunssa ei mielestäni ole hyvä syy sluibailla lapsen hoidosta..

Mun mielestä on hirveetä se että lapset työnnetään hoitoon vaikka vanhemmat on kotona.. Esimerkiksi silloin kun äiti on vauvan kanssa kotona.

Lunatic
Kyllä, tottakai. Niin tälläkin viikolla.
Miksi lasta pitäs rankaista jos minä oon sairas.
Kyllä silti oon välillä kysynyt että haluaako jäädä kotiin mua hoitamaan, mutta kyllä tarha aina yleensä vie voiton.

Viime viikollakin kun pystyin vaan makaamaan mahallani ja kauheet tuskat, kyllä oli likalla tarhassa ja mummolassa paremmat oltavat. En kyenny mihinkään.

Yhteistyössä