Viettekö kyläillessänne..

lemmikkinne paikkaan, jossa on allergisia??Tyhmä kysymys, mutta minua raivostuttaa kun kaikki eivät oikeasti tajua että lemmikkejä ei voi ottaa joka paikkaan mukaan!
Lapsellamme todettiin tässä jokin aika sitten paha koira-allergia ja omakin koiramme joutui ulkokoiraksi(paksuturkkinen ja lämmitetty koppi), mutta siskoni olisi kylään tullessa tuonut oman koiransa meille sisälle. :kieh: Sanoin asiasta ja hän ns.loukkaantui...MUTTA minusta aivan uskomattoman typerää viedä koiraa tms.perheisiin joissa ei itselläkään lemmikkejä ole.Saati sit että lemmikillä ei tapoja(nousee sohvalle tms.)ja sitä kun ei omiltakaan lemmikeiltä sallita!!!

En todellakaan vie. Harvemmin edes otan noita koiria mihinkään kylään mukaan. Sellaiseen paikkaan ehkä jossa on omia koiriakin ja jos asia on sovittu etukäteen. Ei tulisi edes mieleenikään ilmoittamatta/kysymättä viedä koiriani jonkun luo. Ovat sen verran isojakin että ei ihan minne vaan viiti viedäkään, ovat melkeistä sitten kun norsuja posliinikaupassa :D

En vie koiraa kylään, ilman että siitä jotenkin olisi etukäteen sovittu tms.. Esim. eräs kaveri, jolla itsellä ei kyllä ole koiraa, on aina sanonut että heille saa ottaa koiran mukaan kun menee kylään, ja ollaan otettukin ja sillonhan asia on kai ok jos toinen itse sanoo että tuokaa vaan mukana. Ja appivanhemmille on pakko ottaa koira aina mukaan, koska asuvat niin kaukana että siellä viivytään aina niin kauan, ettei koiraa voi kotiinkaan jättää, mutta ainakin tähän asti se heille on sopinut. Ja sellasetkin kyläpaikat, jossa "isäntäväellä" itsellä on koiria, mietitään aika tarkkaan otetaanko koiraa mukaan vai ei, koska ei kaikki koirat välttämättä tule keskenään toimeen ja jos on nuoria koiria, tulee vaan turhaa riehumista ym.. Muutenkin nykyään mieluummin jätän tuon vanhuksen kotiin kun kuskaan sitä autossa joka paikkaan mukana....mukavampi sen on kotona sohvalla kuorsata :D

Me otetaan koira matkaan, kun mennään kyläilemään mun vanhempien ja appivanhempien luona...kun ne on niin kaukana et mennään vähintään viikonlopuksi...appivanhempien luona meidän koiruli on hoidossa, jos lähetään jonnekin pitemälle reissulle...mut joka paikkaan koiraa ei oteta esim, mun veljen luokse ei viedä, koska heillä on kissa...sit siitä allergisuudesta, mun toinen veli on hieman allerginen koirille, mut se rakastaa meijän koiraa ja tulee ite käymään usein, eipästä voi oikein kieltääkään :) ja sen luona käydessä koira on mukana...lisäksi jos vierailupaikassa on omia koiria ja niiltä on jotkut asiat kiellettyjä, ni tietenkään emme salli oman koirammekaan tehdä niitä kylässä ollessa...esim. sohvilla olo, kotona saa loikoilla sohvilla, mut kylässä ei...ja koira tietää sen eikä edes yritä sohville niissä kyläpaikoissa...

koiraharrastaja
En tosiaan vie allergiaperheeseen! Meidän koirat vierailevat harvoin missään, joskus kuitenkin otan mukaan koiraperheeseen tapaamaan koirakavereita. Koirattomaan perheeseen vien vain silloin, jos erikseen sanotaan, että ota koira / koirat mukaan. Ja meilläkin voi vierailla niin, ettei tarvi olla koirien kanssa tekemisissä, koirat voidaan laittaa omaan huoneeseensa portin taakse tai hyvällä ilmalla ulos tarhaan. Ei kaikki tykkää koirista, vaikka minä tykkäänkin! Eikä koiria tarvi joka paikkaan viedä.

Yhteistyössä