Viettekö te terveen lapsen päivähoitoon jos sisko/veli on kipeänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
päiväkodista tuli iso kirjelmä, että myös terveen lapsen on oltava kotona. Minusta tämä on ihan itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti sitten ei ole kun pitää erikseen oikein kirjelmä laittaa. Helpompaahan se on, että kumpikin on kotona kuin lähteä vain toista raahaamaan hoitoon kun toinen on kipeänä.

No riippuu ihan siitä, että minkä pöpön vuoksi on pois ja haluaako se terve lapsi. Esim. vatsataudin yhteydessä en todellakaan vie. Muina päivinä terve lapsi haluaa yleensä olla kotona, mutta jos sattuu olemaan jumppapäivä tai metsäretkipäivä, niin silloin haluaa mennä.

Ja kun siis puhun näin, niin meillä on yleensä niin, että juniori sairastaa flunssan joka kuukausi, esikoinen ei oikeastaan koskaan. Päiväkodista ovat sanoneet, että terveet lapset ovat tervetulleita. Erityisen hyvä käsihygienia lapsen mennessä, sekä minulla että lapsella.

Vien yleensä. En mä halua sitä tervettä lasta rankaista siitä, että sisarus on kipeä...esim. jos esikoinen on kipeä niin kuopuksenkin pitäisi pysyä sisällä, tulla mukaan lääkärireissuille, yms. Juu ei. Ja esikoisen veisin toki eskariin, jos pikkuveli on kipeä.

Vatsatauti on asia erikseen, tai sikalunssa jos sellainen tulisi.

Hoitoon raahaaminen ei ole ongelma, kun päiväkoti on tuossa kotiovella suunnilleen, ja mies voi viedä lapsen hoitoon lähtiessään töihin.

Meilllä myös näin jos on vatsatautia, mutta muuten en tiedä. Toisaalta jos terve lapsi on kotona ja tarvitsisi päivän aikana ehdottomasti ulkoilua, niin miten sen sitten järjestää? Tietenkään en pitäisi tervettä lasta pitkää päivää hoidossa, mutta jos on tiedossa retkeä yms. kivaa päiväkodissa, niin onhan sen terveen lapsen ehkä mukavampi siellä olla kuin kotona jossa ei ole mitään tekemistä, ei kavereita jne. Onneksi meillä naapuriapuun voi luottaa ja isompi lapsia voi ulkoilla rivarin pihalla kotona olevan naapurin valvonnassa, mutta kaikilla ei näin ehkä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vien yleensä. En mä halua sitä tervettä lasta rankaista siitä, että sisarus on kipeä...esim. jos esikoinen on kipeä niin kuopuksenkin pitäisi pysyä sisällä, tulla mukaan lääkärireissuille, yms. Juu ei. Ja esikoisen veisin toki eskariin, jos pikkuveli on kipeä.

Hoitoon raahaaminen ei ole ongelma, kun päiväkoti on tuossa kotiovella suunnilleen, ja mies voi viedä lapsen hoitoon lähtiessään töihin.

samoilla linjoilla. jos olen kipeän lapsen kanssa kotona en pysty lähtemään terveen kanssa esim. ulkoilemaan. muutenkin koska olen opiskelija niin teen koulujuttuja samalla kun olen sairaan kanssa kotona, jos myös terve lapsi olisi kotona niin eihän tehtävien tekemisestä tulisi mitään. paheksukoon ken haluaa.

mulla lapset pph:lla. ite aattelen näin että kyllä se terve lapsi saa paljon enemmän touhua päivään jos vien sen hoitoon..ei ole hääviä olla koko päivää äidin ja sairaan sisaruksen kanssa sisällä esim..

Olen saattanut viedä toisen lapsista hoitoon, vaikka toinen on sairaana. Hyvää tekee, kun oppivat olemaan erikseenkin. Silloin kun itse olin koulussa, niin siellä oli kaksoset, jotka olivat molemmat pois koulusta, jos toinen oli sairaana.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
eikö muualla se ole kielletty niin kuin meidän päiväkodissa? Siis kun tuli oikein kirje kotiin.

onko kielletty vain nyt sikaflunssan aikana taudin leviämisen estämiseksi vain ihan pysyvä käytäntö?

ihan aina tästä on vanhempainilloissa puhuttu eli jo ennen tätä sikainfluenssa-hysteriaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Rankaista? Minä en kyllä laske rankaisuksi sitä että ollaan perheen kanssa kotosalla..

eikö muualla se ole kielletty niin kuin meidän päiväkodissa? Siis kun tuli oikein kirje kotiin.

onko kielletty vain nyt sikaflunssan aikana taudin leviämisen estämiseksi vain ihan pysyvä käytäntö?

ihan aina tästä on vanhempainilloissa puhuttu eli jo ennen tätä sikainfluenssa-hysteriaa.

täällä ainakin saa viedä terveen hoitoon, olen asiasta jutellut päivähoidon ohjaajan kanssa ja oikeastaan hän kannusti tuomaan terveen hoitoon jotta sairas saa levätä rauhassa.

millä tuota kieltoa perustellaan?

täällä ainakin saa viedä terveen hoitoon, olen asiasta jutellut päivähoidon ohjaajan kanssa ja oikeastaan hän kannusti tuomaan terveen hoitoon jotta sairas saa levätä rauhassa.

millä tuota kieltoa perustellaan?

" sisarus saattaa olla taudinkantaja, vaikkei hänellä olisi vielä näkyviä oireita. Näin pystymme ehkäisemään taudin leviämisen mahdollisimman tehokkaasti"

Vien jos ei ole kysymys tyyliin vatsataudista. Tai mies vie, miten helpoiten saadaan järkättyä. Meillä esikoinen on infektioherkkä erityislapsi joka siis sairastelee talvisaikaan vähänväliä enkä todellakaan suostu "rankaisemaan" nuorempaa lasta (joka itsekin tarvitsee pk:ta kunt syistä ) tästä.

Meillä tuo hoitoonvieminen onnistuu yleensä helposti, matkaa on vain se 500m ja yleensä meillä on kaksi aikuista kotosalla siihen aikaan kun lapsia pitäisi viedä hoitoon. Jos nyt jostaisn syystä toisenkin kotiinjääminen on se halpompi ratkaisu niin voin senkin laiskuuttani tehdä, mutta yleisesti on akikille parempi että terve lapsi pääsee päiväkotiin ja sairas saa rauhassa sairastella.

Voin muuten viedä toisen alpsen hoitoon silloinkin kun toinen on muuten vain terveenä kotona. Esimerkiksi eilen olin kuopuksen kanssa uimassa esikoisen ollessa hoidossa ja tänään oli taas esikoisen uimapäivä ja kuopus sai olla päiväkodissa. ja päiväkoti pitää tätä meidän systeemiä hyvänä. =)

Yhteistyössä