Vietättekö joulun mielellänne anoppilassa? Miksi/miksi ette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jotenkin ei huvita joulu anoppilassa: sinne tulee miehen sukua, kaaos on jatkuva ja saa kuunnella kuinka miehen suku kehuu itseään.

Täksi jouluksi lennämmekin etelään miehen ja lasten kanssa :)

Mielelläni menen jo yhdeksättä joulua viettämään anopin luokse. Siellä tulee aivan samanlainen joulutunnelma kuin mitä omassa mummolassa oli sillon kun itse olin pieni. Toivottavasti saadaan vielä viettää monta ihanaa joulua lasteni mummon luona!

Vietän mielelläni.Mä tykkään mun miehen vanhemmista ja sen sisaruksista.
Jouluaatto ollaan aina mun äidillä ja joulupäivä miehen vanhemmilla.Ja tää järjestely käy kaikille.

Joulusiivoukseen osallistumiselta en välty (huomenna pitäisi tampata matot), mutta vähemmän sitä siivousta on luvassa nyt kun menemme vaihteeksi anoppilaan joulunviettoon. Vuorovuosittelemme.

En vietä, nelikymppisenä haluaa jo olla omassa kotona oman perheen kanssa. Meille saa kyllä tulla, jos mummot/ukit haluaa. Anopilla on niin kummat joulunviettotavat olleet viime vuosina etten senkään takia halua sinne. Esim. viime aattona emme saaneet ns. perinteistä jouluateriaa ollenkaan.

En. Ei olla kovin hyvissä väleissä anopin kanssa. Vähän viileät mutta asialliset välit. Siksi en tunne olevani tervetullut tai ainakin koko ajan olisin vaivaantunut. Usein vain käymme pari tuntia istumassa siellä tapaninpäivänä.

No myö ollaan taidettu olla joka joulu anoppilassa. Sinne tulee joulupukki niin nyt lasten kanssa senkin takia.
Ite tykkään siellä siitä että on enemmän porukkaa paikalla, on anoppi, miehen sisarukset (5kpl, joista ei kylläkään ku yhdellä mies ja lapsia, meijän lisäksi) perheineen, isovanhempansa ja myö. Ja se kynttilöin valaistu vähän hämärä huone, missä kaikki istuu ja rupattelee keskenään, on kuuset ja kaikki. Siinä on tunnelmaa :)

Tosin yleensä ollaan aattoiltana, kuhan pukki on käyny ja vielä hetki istuttu, ajettu miunkin vanhempien ja veljen luo (veli asuu kotona) jossa on vielä oottanu lahjoja ja sinne on sitten jääty yöksikin.

En, mutta taitaa olla pakko kun lapsen syntymän jälkeen ajateltiin joka toinen joulu mun perheen luona ja joka toinen miehen. En odota innolla muuta kuin anopin ihania ruokia. Muuten anoppilassa on liikaa hälinää, liikaa eläimiä ja kaikki saa aivan liikaa lahjoja jotka tietenkin pitää avata yksitellen. Enkä edes tunne itseäni tervetulleeksi siellä.

en, kaikista tärkein syy on se että anopi miehensä kanss apolttavat tupakkaa siätiloissa,. vaikka se n rajattu ekittiöön, se haittaa muuallakin. myös heillä onaika pieni asunto

En todellakaan haluaisi mennä. Kinkku on ihan vääränlaista (punanen piknikrulla tai joku vastaava) ja muutenkin pahoja ruokia.
Meillä alkaakin tänä vuonna ihan uudet perinteet ja järjestetään ensimmäinen oma joulu omassa kodissa :D odotan innolla!
Toki meille saa sitten tulla kuka vaan ja milloin vaan. Avoimet ovet kaikille sukulaisille.

voisin viettää joulun anoppilassa, mutta ovat aina 100km päässä mökillä joulun, ei lähetä sinne ajeleen , ku välipäivinä sit. vietettään kotona joulun, olen sanonut anopille ja apelle että ovat kyllä meille tervetulleita, myös vanhempani tulevat ja sisko lapsensa kanssa. anoppi haluaisi kovasti meille jouluksi tulla, mutta appi ei :( on omissa oloissaan joulun mielummin, anopilla ei ajokorttia, niin ei meille pääse, jos ei sit ukko esim hakisi ja veisi häntä, saa nähdä.

En. Siellä ei ole perinteisiä jouluruokia, yhtenä jouna istuin yksin syömässä"jouluruokaa". Jouluaattonakin vielä siivotaan. Ei siel oikein ole sellasta joulua. Nyt ollaankin sitten kotona.

nii ja lisään vielä, että on se lasten kannalta helpomi kotona olla ja meille saa tulla, kun se että lähetään kolmen pienen lapsen kanssa muualle viettään joulua ja rehat lahja röykkiöt kotiin takas, helpommalla pääsee, kun on kotona :)

Mieluummin kyhjöttäisin ypöyksin kotona joulun kuin viettäisin sitä anopin seurassa. Olemme kyllä hyvissä väleissä, ei siinä mitään, mutta en kertakaikkiaan kestä häntä paria tuntia pidempään. Höpöttää tauotta ummet ja lammet, ei anna suunvuoroa kenellekään, keskeyttää jos joku yrittää jotain sanoa, tulee 10cm päähän kasvoista vaahtoamaan jostain televisiosarjojen juonenkäänteistä. Ei, ei ei, saan päänsäryn jo pelkästä ajatuksesta, että menisi joulu pilalle hänen seurassaan. Olemme kyllä joskus joulupäivänä poikenneet siellä, mutta silloinkin jouduimme hänelle kuskiksi, kun halusi lähteä sukuloimaan.

Nykyään olemme joulun oman perheen kesken. Mikä ihana rauha!

ymmärrän vielä jos appivanhemmat juo tai polttaa, mutta miten joku kehtaa valittaa että yäk yäk ruoka on pahaa, lahjoja on liikaa jne
Kyllä se joulun järjestäminen sukulaisille on aikamoinen tehtävä, pitää olla kiitollinen että joku on kutsunut ja kaiken tämän vaivan nähnyt että joulu onnistuu. Olen itse järjestänyt pari joulujuhlaa ja kyllä otti päähän kun jotkut eivät olleet tyytyväisiä ja kommentoi tyylin 'ai oletko ostanut nää? mun sisko on 5 tähden kokki ja tekee ihaaaanaat ruoat bla bla'

Mun anoppi asuu 38 neliön asunnossa, ei hirveesti innosta niin pienissä tiloissa viettää joulua 3 alle kouluikäisen kanssa. Lisäksi se röökaa sisällä. Toki ei meidän läsnäollessa,sillon menee parvekkeelle, mutta eihän se tupakansavu ja haju sieltä mihinkää lähde jos on muutaman päivän vuodessa polttamatta ja muuten vetää sauhuja sisätiloissa.Yrittää kovasti tuulettaa ennen meidän tuloa mutta ei siinä tuuletukset auta. Puhtaatkin vaatteet haisee tupakille ja kaikki pitää pyykätä kun sieltä tullaan. Meille on kyllä tervetullut jouluna muttei oo vielä ikinä tullu.

ymmärrän vielä jos appivanhemmat juo tai polttaa, mutta miten joku kehtaa valittaa että yäk yäk ruoka on pahaa, lahjoja on liikaa jne
Kyllä se joulun järjestäminen sukulaisille on aikamoinen tehtävä, pitää olla kiitollinen että joku on kutsunut ja kaiken tämän vaivan nähnyt että joulu onnistuu. Olen itse järjestänyt pari joulujuhlaa ja kyllä otti päähän kun jotkut eivät olleet tyytyväisiä ja kommentoi tyylin 'ai oletko ostanut nää? mun sisko on 5 tähden kokki ja tekee ihaaaanaat ruoat bla bla'

En kyllä sano mitään ääneen, mutta sori nyt että en anopin ruuista tykkää :D Mepä ollaankin tämä joulu kotona ja tehdään kaikki ihan itse! Tosin meille ei ole tervetulleita muut kuin minun pikkusiskoni että eihän tämä nyt ihan tasapuolista ole mutta väliäkö tuolla.

Kissa se kiitoksella elää, oli nähnyt vaivaa tai ei niin kai jokainen saa toivoa omanlaistansa joulua?

Yhteistyössä