joulun odotusta kaikille

enpä ole aikoihin täälä käynyt. Ei ole ollut aikaa, ei ole jaksanut...
viime aikoina on todella ollut töissä kiirettä, töitä, töitä ja töitä. Kotona se jatkuu. Olen väsynyt. Lomaa ei ole tiedossa kun vasta uudenvuoden ja loppiaisen välinen viikko. Yritin saada palkatonta lomaa ennen joulua pari päivää. Ei saa. Olen korvaamaton. Kyllästyttää, sijaisille myönnetään lomia mutta ei minulle joka olen vakituinen.( ollut 16 vuotta) Työskentelen terveyskeskukseessa hammashoitolassa välinehuoltajana, myös laitosapulaisen hommat teen. Vastuullani on iso alue. Tänään sanoinkin että voi olla että nyt taidan väsähtää. en ole 10 vuoteen ollut itseni vuoksi pois töistä, lasten sairauden vuoksi kyllä, mutta hyvin harvoin silloinkin.
tuntuu että ennen joulua on töissä kaikilla kiire, pinna kireällä ja tahti uskomaton. Kotona sitten olen aloittanut tekemään joulu juttuja, leipomaan jne... pakko. Meillä on jouluna iso sakki, minä, mies, kaksi yhteistä lasta, minun kaksi aikuista lasta, miehen aikuinen poika joka asuu vielä meillä, miehen tyttäret eli yhteensä 9 henkeä. Voi olla että vanha äitikin vielä tulee jouluksi. Onhan se ihanaa kun on perhe ympärillä ja rakastan joulua ja tykkään tehdä joulun itse, mutta kun saisi töistä edes pari päivää vapaaksi.... mutta no eiköhän tämä tästä iloksi muutu.
hyvää joulun odotusta kaikille, ottakaa löysin rantein ja nauttikaa kynttilän valosta . voimia kaikille loppu vuoteen!

Kivasti kirjoitit.Porukaa on meilläkin.....ensimmäisen lapselapsen pitisi syntyä 21.12.Kahdella iltähdellämme on synttärit joulukuussa myös ja töissä pitäs olla munkin ja midän iskämies on rekkareissus aina viikon ku lähtee.Että kaverisynttärit 9v:lle ja hoitoon synttärit 5vlle ja kotia sitte sunnutaiks suvulle ja sitte se joulu.Vanhimman tyttären perhe tulee jolleivat ole vauvan haussa..... toisesta isosta likasta ja miehestään en vielä tiedä....sieltäkin pitäs anopit / apet käskee kylään tapania ajeleen huoh kun sais ekankin kakun tehtyä että pääsis alkuun.....jouluvaloja ja siivouksia ym..olen jo vähän tehny, lahjojen ostossa on kerran käyty jotta kaipa se siitä.....töissä harjoitellaan joulujuhlaohjelmaa: pikkuenkelit tontut ja marjat ja Joosefit on nii ihanan tosissaan :D
Yritystä vaan sullekin kyllä mekin vielä aattöiltana istutaan vatsa täynnä ja perhe ympärillä ;)

Ajattele enemmän itseäsi - osta laatikot marketista , laita kermaa ja voita ja kauniisiin astioihin. Hyvää tulee. Piparit konditoriosta - yhtä hyviä (hintaa tietenkin tulee). Tortut on helppo leipoa. Jaksamista!

milläs mallilla joulu valmistelut ovat tällä hetkellä?
Minulla alkaa helpottaa tämä paniikki, sillä olen tehnyt lähes kaiken, paitsi siivonnut, mutta vielä ei kannata. Mies on ollut apuna kiitettävästi ja myös koko perhe.
Kovin tylsää vain kun ei ole lunta, mutta toivotaan että sitä jouluksi tulisi edes ripaus. eipä silti ulkona palaa lyhdyissä kynttilät ja valisevat pimeää pihaa. Olen ripustanut niitä puiden oksille, 16kpl kun tänään laskin ne. Olen kynttilöien suurkuluttaja.

Joululahjat on ostettu ja paketoitu :) kuusikin haetiin jo, onkin komea kuusi, meidän ( perikunnan ) metsästä. tuuhea niin ettei läpi näe, tanakat oksat ja todella kaunis. odottaa tuolla kylmässä ladossa aattoa ja sisälle tuontia. Kinkkukin on pakastimessa.
mikäs hätä tässä enään.... :D

Oikein onnellista ja hyvää joulun odotusta. Iloa loppuvuoteen! :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 08:59 hanne kirjoitti:
Ajattele enemmän itseäsi - osta laatikot marketista , laita kermaa ja voita ja kauniisiin astioihin. Hyvää tulee. Piparit konditoriosta - yhtä hyviä (hintaa tietenkin tulee). Tortut on helppo leipoa. Jaksamista!

kuullostaa kannustavalta. On ihan totta, että joulusta pitäisi nauttiakin eikä stressata. Taidan harkita ehdotustasi.
Miellyttävää jouluaikaa kaikille.

Joulusta ja joulun odotuksesta pitäisi nauttia mutta aina joutuu mukaan oravanpyörään..Tänä vuonna joudun pakostakin rauhoittumaan..pienet lapset ovat vesirokossa vauvaa haluaa olla koko ajan sylissä kun on kipeä...olen todennut että kyllä se joulu tulee ilman stressiäkin...Olen vaan laatinut itselleni ohjeita,,tämä pitää hoitaa pois ennen joulua...
Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille =)

Yhteistyössä