kohtuko laskeutunut?:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniii

Vieras
Hei!Olen 20v kahden lapsen äiti.
Ensimmäinen synnytys oli -04 ja tämä toinen kolme viikkoa sitten. Huomasin juuri suihkussa että emättimen suulla on jotain "EPÄMÄÄRÄSTÄ"? sellanen isohko "pallukka" vaikea kuvailla,mutta kuitenkin ei ole enne ollut siinä,ja olen kuullut että kohtu oi laskeutua...

Voiko tämä johtua siitä että paikat eivät ole vielä kunnolla palautuneet ja siksi se on vielä alhaalla?
Kamala painontunne on kun käy pissalla,tai oikeastaan sen jälkeen kun pissa on tullut. Ja virtsaa en pysty juuri ollenkaan pidättämään? Aiheuttaako kohdun laskeuma tälläisiä vaivoja?

Tosi kiva jos joku vähän selventäisi minulle asiaa!

Hyvää joulun odotusta kaikille!! =) :heart: :hug:

Kuulostaa juuri kohdunlaskeumalta. Tosin en tiedä miten se vaikuttaa asiaan että synnytyksestä noin vähän aikaa. Itsellä huomasin myös joku aika sitten pallukan emättimen suulla. Olen siis raskaana nyt. Itseäkin vaivaa todella paljon, että jos se on laskeuma, niin miten se vaikuttaa synnytykseen. Tietäiskö joku muuten siitä asiasta mitään?

mulla ilmesty sellanen "pallukka"emättimen suulle noin puoli vuotta kolmannen synnytyksen jälkeen..on käyny muissa alapääasioissa lekurilla,eikä siel kyllä oo sanottu koko pallerosta mitään..oon aatellu itekkin että se ois vaan ehkä sitä että paikat ei oo palautuneet kunnolla.. =)

Anna puoli vuotta ainakin elimistölle aikaa palautua, mutta kuitenkin tehdä lantiopohjalihasten vahvistamiseksi "jännitys" yms. harjoituksia.

Minulla itselläni 3 lasta ja alapäässä pallukka.
Kaikki hyvin, kunnes ulostaminen ei oikein luonnistunutkaan=> todettiin rectosele, elikkä peräsuolenlaskeuma. Pärjään asian kanssa hyvin, mutta välillä joudun painamaan tuota pallukkaa.

Mutta sinulla voisi olla kylläkin kystosele, elikkä rakon laskeuma vaikkakin uskon, että paikat eivät ole sinulla vielä palautuneet, joten älä vielä hätäänny!

Minulla on ollut pallukka yli 10 vuotta (on siis virtsarakon laskeuma). Pissan pidättely on heikkoa, mutta muuten pärjää. Leikkaus auttaa kuhan kaikki lapset on tehty. Itsellä niitä jo puoli tusinaa