Vieras koira ja talon kissa muka jouluna yhdessä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiraton

Vieras
Meille on tulossa vieras jolla on koira ja koiran pitää kuulemma olla ehdottomasti sisäll ja mukana. Meillä on kissa joka ei ole tottunut koiriin.
Nyt koiraihminen on loukkaantumassa kun on sanottu et koiraa ei voi tuoda. Eikös ton pitäis olla itsestäänselvä asia et hoitaa koiraongelmansa itse?

Mä olen ihan varma et kissa ei tykkää ja sit etsitään aattona eläinlääkäriä tikkaamaan koiran nenää. Ja mulla on muutakin tekemistä kuin vahtia eläimiä. Voi huoh huoh.

Vaikka koira olis kuinka tottunu, se tunkee nokkansa Kissan reviirille ja todnäk kissa ei tykkää. Ei taida koiranomistaja eläimistä kovin paljoa tietää, voi johtaa todella ikäviinkin tilanteisiin kohtaaminen! Tietysti voi mennä ihan hyvinkin, mutta epäilen. Jos molemmilla olisi koira voisi onnistua helpomminkin, muttamutta... kokeilukerta kantsii järjestää, ja tapaaminen niin että molemmat on kytkettynä, kissa valjaissa ja koira liekassa, ettei tapahdu mitään ikävää. Tietenkin jos eläimiä voi pitää eri huoneissa, niin sitten ehkä onnistuu. Yhteiseloa epäilen vahvasti!

Eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee.

Mutta sinä olet kyllä oikeutettu sanomaan ellet teille koiraa sisätiloihin halua tuotavan. Koiranomistaja ottakoon sitten nokkiinsa jos on sitä sorttia. Ja hankkikoon koiralleen hoitajan tai hoitopaikan.

Kissa ja koira on siitä paha yhdistelämä, että kissa käy kynsillä kiinni aina siihen lähinnä olevaan ruumiin osaan. Joka uteliaalla koiralla on silmät :(

Yksi vaihtoehto on, että koko vierailun ajan koira on hihnassa ja kissa suljetun oven takana. Koira hihnassa siksi, että jos kissa sattuukin livahtamaan ovesta ulos on koira heti kontrollissa.
Tai sitten kissa on vapaasti omassa kodissaan ja koira laitetaan suljetun oven taakse.

Mutta sinulla on oikeus päättää miten sinun omassa kodissasi ollaan ja voiko koira vierailla.

Mä en ottaisi meille sisälle yhtäkään koiraa, vaikka ei ole kissaakaan. Onneksi kavereilla ja sukulaisilla ei tulisi mieleenkään ottaa koiriaan meille sotkemaan. Jos ihminen on kutsuttu niin eihän se kutsu sitä koiraa koske.

Mä en koskaan ota koiraa mukaan ilman lupaa. Ja itse asiassa se tulee mukaan vain pariin kaukana olevaan kyläpaikkaan ja niihinkin on kysytty lupa. Toisessa paikassa on koiriin tottumaton (ulko)kissa ja meillä kissan kanssa elävä koira. Mutta siitä huolimatta koira kiihtyy nähdessään tämän vieraan kissan ja sillä herää saalistusvietti, vaikka se ei meidän omaa sisäkissaa jahtaakaan kotona. Meillä nuo kyläilyt onnistuu niin, et kissa on yläkerrassa, josta se ei tule pois, koska pelkää tai sitten se on pihalla, koska on vapaana kulkeva kissa. Yhdessä niitä ei todellakaan yritetä pitää.

Toisaalta ymmärrän sitä koiraihmistä, ettei voi jättää kotiin esim pitkän matkan takia tai ovat teillä koko joulun. Mut en kuitenkaan ymmärrä miksi hän loukkaantuu, jos joku ei halua hänen koiransa kanssa olla.

Mulla on ollut kissoja ja koira. Myös yhtäaikaa. Se, että kissani niukin naukin sietivät meidän koiraa, ei tarkoita, että kissat olisivat sietäneet mitä tahansa koiraa. Luultavasti eivät olisi sietäneet. Enkä kyllä menisi takuuseen siitäkään, että meidän koira tulisi toimeen täysin vieraiden kissojen kanssa.

Sano ystävällesi, että kyse on koirankin turvallisuudesta. Kissa saa kynsineen erittäin pahaa jälkeä aikaiseksi. Kissa pääsee myös kiipeämään paikkoihin, mihin koira ei pääse ja siten koira on siellä lattianrajassa paljon turvattomampi kuin kissa koiran suhteen.

Mä en koskaan ota koiraa mukaan ilman lupaa. Ja itse asiassa se tulee mukaan vain pariin kaukana olevaan kyläpaikkaan ja niihinkin on kysytty lupa. Toisessa paikassa on koiriin tottumaton (ulko)kissa ja meillä kissan kanssa elävä koira. Mutta siitä huolimatta koira kiihtyy nähdessään tämän vieraan kissan ja sillä herää saalistusvietti, vaikka se ei meidän omaa sisäkissaa jahtaakaan kotona. Meillä nuo kyläilyt onnistuu niin, et kissa on yläkerrassa, josta se ei tule pois, koska pelkää tai sitten se on pihalla, koska on vapaana kulkeva kissa. Yhdessä niitä ei todellakaan yritetä pitää.

Toisaalta ymmärrän sitä koiraihmistä, ettei voi jättää kotiin esim pitkän matkan takia tai ovat teillä koko joulun. Mut en kuitenkaan ymmärrä miksi hän loukkaantuu, jos joku ei halua hänen koiransa kanssa olla.

En minäkään ymmärrä ettei tajua meidän tilannetta mutta äänensävystä ei puhelimessa voinut erehtyä. :( Ja tuo koira tulee ihan puuntakaa kuvioihin. Kyllä varmaankin normaali vierailu saataisiin järjestettyä mutta nyt tosiaan on koko joulu kyseessä. Mä haluaisin vieraan meille mielelläni mut ilman eläimiä.

Pakko kai tässä on sanoa asia ihan suoraan. Onhan niitä hotelleja eläimille mut tuo koira ei voi olla vieraassa paikassa muka yksin. Saako koira muka traumoja jos joutuu hoitoon?

[QUOTE="a.p";22651140]En minäkään ymmärrä ettei tajua meidän tilannetta mutta äänensävystä ei puhelimessa voinut erehtyä. :( Ja tuo koira tulee ihan puuntakaa kuvioihin. Kyllä varmaankin normaali vierailu saataisiin järjestettyä mutta nyt tosiaan on koko joulu kyseessä. Mä haluaisin vieraan meille mielelläni mut ilman eläimiä.

Pakko kai tässä on sanoa asia ihan suoraan. Onhan niitä hotelleja eläimille mut tuo koira ei voi olla vieraassa paikassa muka yksin. Saako koira muka traumoja jos joutuu hoitoon?[/QUOTE]

Traumoista en osaa sanoa, mutta meidän koira ei takuulla olisi viihtynyt missään häkissä. Koirahoitoloissa varmaan on totuttu siihen, jos koira ulisee tuntikausia, mutta mä en ole koskaan halunnut asettaa koiraani siihen tilanteeseen. Jos en ole saanut koiralleni tuttua hoitajaa, en ole lähtenyt. Tai sitten olen ollut poissa vain sen aikaa, että koira voi olla sen ajan yksin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22651055:
Eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee.

Mutta sinä olet kyllä oikeutettu sanomaan ellet teille koiraa sisätiloihin halua tuotavan. Koiranomistaja ottakoon sitten nokkiinsa jos on sitä sorttia. Ja hankkikoon koiralleen hoitajan tai hoitopaikan.

Sammaa mieltä. Meillekään ei koirat oo tervetulleita ja vieras sen sietäköön jos on kylään tulossa. Yhtälailla kun vieras valitsee meneekö eläintaloon, on emännällä oikeus kieltää ne omassa kodissaan.

Joskus kun mulla oli vain kissa, meillä kävi koira kylässä, kissa oli tosi vihainen ja olisi vaan halunnu ajaa koiran pois, ei uskaltanu päästää niitä yhtään kosketusetäisyydelle. Koira lähti, ei siis ollu kuin ihan joku tunnin vierailu, kissa pissas sitte yöllä sohvaan ja kakkas eteisen matolle ja oli tosi säikky monta päivää, säikkyi koiran väristä takkimyttyä lattialla, murisi sille jo kaukaa. Ja säikkyi äkkinäistä liikettä. Kissan nenään haisi varmaan se koira siis kauan siellä asunnossa vielä vierailun jälkeen. Muuten se ei pissaillu kuin laatikkoonsa, mut ilmeisesti koiran hajut sai sen merkkaileen ympäriinsä.

Sammaa mieltä. Meillekään ei koirat oo tervetulleita ja vieras sen sietäköön jos on kylään tulossa. Yhtälailla kun vieras valitsee meneekö eläintaloon, on emännällä oikeus kieltää ne omassa kodissaan.

Todellakin- se että talossa on eläimiä ei automaattisesti tarkoita sitä että sinne voi viedä omansa ja että se ilmanmuuta sopii.

Meillä on koira ja se tykkää kissoista. Tai yleensä se ei edes noteeraa niitä, yhden mun kaverin kissakin kulkee aina siellä ollessa koiran perässä :D Eikä senkään kissat olleet ennen nähneet koiria, silti ei ole ollut ongelmia. Eli ei teilläkään välttämättä tulisi mut on sulla silti oikeus sanoa jos et halua koiraa teille :)

[QUOTE="hah";22651164]Joskus kun mulla oli vain kissa, meillä kävi koira kylässä, kissa oli tosi vihainen ja olisi vaan halunnu ajaa koiran pois, ei uskaltanu päästää niitä yhtään kosketusetäisyydelle. Koira lähti, ei siis ollu kuin ihan joku tunnin vierailu, kissa pissas sitte yöllä sohvaan ja kakkas eteisen matolle ja oli tosi säikky monta päivää, säikkyi koiran väristä takkimyttyä lattialla, murisi sille jo kaukaa. Ja säikkyi äkkinäistä liikettä. Kissan nenään haisi varmaan se koira siis kauan siellä asunnossa vielä vierailun jälkeen. Muuten se ei pissaillu kuin laatikkoonsa, mut ilmeisesti koiran hajut sai sen merkkaileen ympäriinsä.[/QUOTE]

Auts.Ja tuo on se mitä en tullut edes ajatelleeksi! Tuota riskiä en ota, en todella.
Nyt talvella tuo katti on vielä jotenkin ilmeisen tylsistynyt ja tekee kepposia mm. yrittää teroittaa kynsiä milloin minnekkin, katsoo reaktiota ja juoksee karkuun. Voin kuvitella et menee koiran eteen hakemaan äksöniä.

Sen verta pitää sanoa, että meillä on opetettu koira siihen, et sillon ku ollaan reissussa se on suurimman osan ajasta kuletushäkissään. Mutta ei tulis mielenkään tulla koiran kanssa kysymättä... Meillä tosin tuo toinen koira kulkee aina mukana, kun sillä on epilepsia ja lääkitys aika tarkka. Tänäkin iltana kun lähetään kauneimpiin joululauluihin ja sen jälkeen pikasesti pyörähetään yksil synttäreillä,niin tuo hurtta lähtee autoon.
Mutta onneksi jo ilmoittivat nytten eikä paria päivää ennen tuloaan tai että oisivat pöhässeet vaan teille koiran kanssa. Onko minkä kokosesta koirasta kyse? Et voisko ajatella, et ois kuletushäkissään sisällä ollessa ja sit vaan pitkiä lenkkejä...

Meillä on koira ja se tykkää kissoista. Tai yleensä se ei edes noteeraa niitä, yhden mun kaverin kissakin kulkee aina siellä ollessa koiran perässä :D Eikä senkään kissat olleet ennen nähneet koiria, silti ei ole ollut ongelmia. Eli ei teilläkään välttämättä tulisi mut on sulla silti oikeus sanoa jos et halua koiraa teille :)

Meil oli kissa ja koira ylimmät ystävykset, mut vain toistensa kesken ja vieraat katit+hurtat ei olleet lainkaan ok niille.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22651122:
Mulla on ollut kissoja ja koira. Myös yhtäaikaa. Se, että kissani niukin naukin sietivät meidän koiraa, ei tarkoita, että kissat olisivat sietäneet mitä tahansa koiraa. Luultavasti eivät olisi sietäneet. Enkä kyllä menisi takuuseen siitäkään, että meidän koira tulisi toimeen täysin vieraiden kissojen kanssa.

Mulla oli kissoja ja miehellä koira seurustelun alkaessa. Yhteenmuutettaessa kissat vaivoin taipuivat koiraan samassa talossa. Vuosien jälkeenkin yksi kissoista yritti koukata koiraa aina koiran kulkiessa. Ja tähänkin tilanteeseen pääseminen vei melkein puoli vuotta.

Mä en veisi koiraa sellaiseen paikkaan jos on selvillä ettei kissa / tai muu lemmikki tule toimeen vieraan eläimen kanssa. Mun vanhin kissa joutui kokemaan aika lailla raskaita elämänmuutoksia kun miehen mukana tuli koira, puolen vuoden sisään toinen kissa ja siitä sitten vielä vauvakin! :D

Väittäisin että eläimet on yksilöitä siinä missä me ihmisetkin eli jotkut kissat tykkää yli kaiken myös koirista ja päinvastoin. Meillä on yhteiselämä sujunut eikä eläimiä roudailla sinne mihin niitä ei toivota.

[QUOTE="vieras";22651257]Sen verta pitää sanoa, että meillä on opetettu koira siihen, et sillon ku ollaan reissussa se on suurimman osan ajasta kuletushäkissään. Mutta ei tulis mielenkään tulla koiran kanssa kysymättä... Meillä tosin tuo toinen koira kulkee aina mukana, kun sillä on epilepsia ja lääkitys aika tarkka. Tänäkin iltana kun lähetään kauneimpiin joululauluihin ja sen jälkeen pikasesti pyörähetään yksil synttäreillä,niin tuo hurtta lähtee autoon.
Mutta onneksi jo ilmoittivat nytten eikä paria päivää ennen tuloaan tai että oisivat pöhässeet vaan teille koiran kanssa. Onko minkä kokosesta koirasta kyse? Et voisko ajatella, et ois kuletushäkissään sisällä ollessa ja sit vaan pitkiä lenkkejä...[/QUOTE]

Juu onneksi tää tieto tuli nyt. Keskikokoinen koira, monirotuinen. Mä en kyllä vois katsoa et meillä on joku häkissä koko joulun, enkä usko et omistajakaan suostuisi. Aika pitkä aika kuitenkin. En usko et sillä on häkkiä.

no voi herrajumala. Meillä ei koirat ole tottunut kissoihin lainkaan mutta niinpä vaan voitiin mennä miehen veljen luo taloon jossa on 3 kissaa. Koirat yritti vähän jahdata kissoja, mutta kissat vaan vältteli koiria ja vähän sähisi jos koira pääsi liian lähelle. Mitä sitä tuosta nyt panikoimaan. Kyllä eläimet osaa keskenään välinsä sopia.

[QUOTE="Joo";22651752]no voi herrajumala. Meillä ei koirat ole tottunut kissoihin lainkaan mutta niinpä vaan voitiin mennä miehen veljen luo taloon jossa on 3 kissaa. Koirat yritti vähän jahdata kissoja, mutta kissat vaan vältteli koiria ja vähän sähisi jos koira pääsi liian lähelle. Mitä sitä tuosta nyt panikoimaan. Kyllä eläimet osaa keskenään välinsä sopia.[/QUOTE]
Meillä taas vanhempi kissa meinasi aikoinaan repiä omalta koiraltammekin silmät päästä. Hyökkäsi suoraan koiran kimppuun, kun koira yritti olla kaveria toisen kissamme kanssa.

Yhteistyössä