K
"koiruus"
Vieras
Oltiin tänään paikassa, jossa oli paljon muitakin lapsiperheitä. Meillä oli koira mukana, koska paikka ei ollut koirilta kielletty, vaan ihan yleinen paikka. Yllättävän moni päästi pienen, jopa taaperoikäisen ihan vapaasti tutkimaan meidän koiraa. Koira on rauhallinen ja pitää lapsista ja tilanne oli täysin hallinnassa. Minä siinä sitten ohjeistin vieraita lapsia, ettei koiraa saa vetää hännästä ja koiraa pitää silittää etupuolelta, eikä niin, että yhtäkkiä takaa päin tökkää kätensä sen selkään. Mutta moni taputtelija oli niin pieni, ettei tainnut mennä jakeluun. Ei meidän koira reagoi pieniin lapsiin mitenkään negatiivisesti ja on tottunut omiin lapsiin ja osaa olla nätisti. Mutta kun se on kuitenkin ihan vieras eläin niille muille lapsille, niin missä oli vanhemmat siinä kohtaa kun pienet kädet taputteli sitä vierasta koiraa ilman lupaa?
Tokihan on täysin vastuutonta viedä ihmisille vihainen koira sellaiseen paikkaan, missä on vieraita lapsia tai ylipäätään muita ihmisiä, mutta en mä ainakaan omien lapsieni kanssa luottaisi siihen, että vihaisten koirien omistajat tajuavat ajatella näin. Meitä kun on moneen junaan ja osa jää asemalle. Mulla on vuosia ollut koiria, joten omien lasten kohdalla tajuan mikä vaara on vieraissa eläimissä ja siksi olen opettanut lapsille, ettei niihin kosketa ilman lupaa ja silloinkin kun saavat luvan, haluan itse olla lähettyvillä katsomassa mitä se vieras eläin tekee. Onhan se eläimenomistajan vastuulla, jos jotain käy, mutta siitä huolimatta minä en ainakaan syötä omia lapsiani vieraille koirille.
Tokihan on täysin vastuutonta viedä ihmisille vihainen koira sellaiseen paikkaan, missä on vieraita lapsia tai ylipäätään muita ihmisiä, mutta en mä ainakaan omien lapsieni kanssa luottaisi siihen, että vihaisten koirien omistajat tajuavat ajatella näin. Meitä kun on moneen junaan ja osa jää asemalle. Mulla on vuosia ollut koiria, joten omien lasten kohdalla tajuan mikä vaara on vieraissa eläimissä ja siksi olen opettanut lapsille, ettei niihin kosketa ilman lupaa ja silloinkin kun saavat luvan, haluan itse olla lähettyvillä katsomassa mitä se vieras eläin tekee. Onhan se eläimenomistajan vastuulla, jos jotain käy, mutta siitä huolimatta minä en ainakaan syötä omia lapsiani vieraille koirille.