Vierailutavoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastavuoroista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastavuoroista

Vieras
Mitä sanoisitte tuttavapariskunnan vierailutavoista, en tiedä olenko itse vain liian tapoihin kangistunut tai joitain, mutta;

- he haluavat aina tulla meille kylään, eivät ole kutsuneet meitä kylään heillepäin nyt 2 vuoteen.
- tulevat ilman ns. tuliasia (en todellakaan mitään isoa odota, mutta itse olen oppinut aina jotain viemään ja niinhän monet muutkin tekevät joita meillä käy)
- meillä käydessään ovat todella kiinnostuneita kaikesta... kysyvät tarkkaan mitä mikin maksanut, mistä hankittu ym. ja vastaavasti jos heiltä jotain kysyy tarkemmin eivät muista hintaa tms.

Pieniä juttuja loppupeleissä mutta kuitenkin mietityttää...

Vähän olen harventanut heidän kutsumistaan meille kylään, kun vierailut tuntuvat jotenkin "yksipuolisilta" , mutta välillä täytyy kutsua kun ovat yhden lapsemme kummeja (harmittaa...)

Olisivatko ne vähemmän varakkaita kuin mitä te ootte kun kysyvät hintaa ja ovat kiinnostuneita. Ehkä he eivät kehtaa pyytää teitä heille.

Tuliaisten tuominen on mun mielestä hieno juttu, mutta en odota vierailta mitään enkä kyl itekään usein hommaa vietäväksi mitään. Mun mielestä vieraalla ei kuulu olla velvoitteita tuomisiin liittyen.

Meidän yks tuttavapariskunta myös tulis meille aina mieluummin kuin kutsuis heille. Joskus nainen jopa lähettänyt viesti, että hän kutsuu nyt miehensä kanssa itsensä meille lauantaiksi illalliselle. En viitsinyt edes vastata viestiin - ehkä tajusivat jotain.

no mä en vie aina kun kylään menen tuliaisia, jos usein käyn, mutta kyllä sellaiseen paikkaan jossa käyn esim. vaikka kerran pari vuodessa. jotkut on niin uteliaita että kyselevät, mutta eivät itse halua kertoa omistaan. ja silloin en mäkään kyllä vastaa kunnolla, vaan annan ympäripyöreitä vastauksia. ja ilmeisesti he eivät halua vaivautua vieraiden takia, vaan haluavat itse käydä passattavana.

Yhteistyössä