vieraat synnytykswen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja netta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

netta

Jäsen
03.07.2004
74
0
6
niin miten on vieraat synnytyksen jälkeen, eli täällä on kyseinen ketju mutta minulla onkin kyse siitä että en itse haluaisi kamalaa vieras rumbaa kotioni ja vain minulle riittäisi että vanhempani kävisivät? ei siis tavallaan niin etäät anoppi ja appiukko, onko kamalan törkeää taikka tietenkin on, eikö jos ei halua näitä toisia isovanhempia..???
Kun omille vanhemmille uskallan sanoa ett nyt lähette tms. että alan väsyy mutta sitten mieheni on niin ujo että ei rohkene pukista ja minä en viistsi pahotella mieltä kamalasti appivanhempien, mutta kai se jonkun on tehtävä ja sanoa....!!!???

tottakait saat itse asettaa rajat sille kuka tulee vauvaa katsomaan ja milloin.. mutta mikä nissä appivanhemmissa niin kamalaa on etteivät saisi lapsenlastaan tulla katsomaan, kunhan eivät asumaan jää

Itse saat pyytää ketä haluat kotiisi vauvaa katsomaan. Ei ole pakko pyytää niitä mummoja ja vaareja jos ei halua. Meillä ei ainakaan ole mummot ja vaarit nähneet kuin vilaukselta lastenlastaan. En halua olla missään tekemisessä niitten kanssa.

Meillä kävi synnärillä ihan koko suku niin miehen puolelta kuin minun puolelta. Niin ja kävi vielä kaveritkin.
Otin kaikki siksi käymään sairaalaassa kun jouduttiin olemaan viikko siellä ja sitten saatiinkin olla kotona ihan rauhassa.
Kun kaikki kävi sairaalassa katsomassa ei ängenneet ihan heti kotiin.

Meillä kävi vieraat synnärillä ja mies rauhoitti kodin; ilmoitti sukulaisille, että kutsutaan sitten, kun sopii tulla. Kaikki myös kunnioittivat ilmoitustamme. Sinulla on oikeus kieltäytyä vieraista. Suu vaan rohkeasti auki :wave: .

Kuulostaa aika epäreilulta isovanhempia kohtaan että toisen vanhemmat kutsutaan ilomielin mutta toisia ei haluta paikalle.

Entäs jos kutsuisitte myös miehesi vanhemmat, mutta jo kutsuessanne painottaisitte että vauvaa tulisitte katsomaan VÄHÄN, alle tunniksi jotta saatte rauhassa levätä ja tutustua uuteen tulokkaaseen. Sitten kun ovat mielestänne riittävästi vierailleet, sanot että olet erittäin väsyksissä ja että aiot nyt ottaa torkut, oli kiva että kävitte ja että seuraavan kerran näettekin vasta aikanaan kun olette kotiutuneet.

Tai kutsukaa tuntia ennen kuin alkaa ruokailu tms. Sitten teillä on hyvä syy (pakko, nyt siellä on ruoka enkä tahdo jäädä ilman) hätistää vieraat tiehensä. :)

meillä kävi kans synnärillä porukka mutta eipä noi miehen vanhemmat osannu olla poissa kotoakaa.....vaikka oltii sanottu et ainakaa ensinmäiseen kahteen viikkoon ei tule ketään et halutaan olla rauhassa kun halusin imetyksen onnistuvan.....(ensinmäisen kanss ei onnistunut kun olin niin väsynyt kun porukka lappas kaikki päivät ja vauva nukku niin huonosti) mutta kun päästiin kotia ni johan oltiin änkeämässä kahville...yms...kerranki soitti et ollaa täs teiän pihalla et saisko ilta teetä.....ku olivat käyneet ostoksilla meiän kaupungissa....anoppi muutenki sellanen hössöttäjä....appi ukko taas tokas kerran et miten täällä ei ole siivottu....olin ollut "yksin" lasten kanssa pari päivää ku mies oli ollut töissä....olin vielä pessyt pyykkiä koko päivän ja sitähän oli sitte kuivumassa olohuoneessa ni ihmetteli ku oli niin paljon pyykkiä kertynyt....totesin vaa että lapsi perheissä sitä ole aina....mutta ei heidän pojat tehny pyykkiä niin paljon.................nyt priviikkoa myöhemmin ovat jo kyselleet että koskas tulee kolmas.....ku kuulemma kolmas menee siinä missä kaksiki....loukkaantu ku sanoin ettei meille tule enempää ku olisi kiva päästä työ elämään jossain vaiheessa takaisin ni tokaisi että kyllä siellä töissä kerkeää olla....itestäni kyllä tuntuu että olisi kiva päästä töihinkin joskus olen ollut kotona nyt kolmevuotta.....

Yhteistyössä