Vieraat miehet unissa??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OutoUneksija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OutoUneksija

Vieras
Voisiko joku tietävä kertoa, miksi ihmeessä olen alkanut nähdä unia toisista miehistä... en tietoisesti haluaisi muuta miestä kuin omani... mutta en voi kyllä kieltää sitä tosi asiaa, että viime aikoina olen jotenkin kokenut "vieraantuvani" suhteestamme.

Nyt siis viikon aikana olen jo 4 kertaa nähnyt, että olen esim. rakastunut toiseen mieheen, tämä voi olla ihan tuntematon, mutta yhdessä unessa oli esim. kaverini mies?! apua, se oli ihan kamalaa. Ja toisessa unessa olin palannut erään exäni kanssa yhteen - mitä en missään nimessä haluaisi (tämän miehen kanssa olin vain lyhyen aikaa, eikä ollut mikään unelmasuhde).

Joissain unissa olen jopa perustanut perheen jonkun muun kanssa, ja meistä on tullut uusioperhe (meidän kaksi lasta ja tämän uuden miehen kaksi lasta)... enkä tällaistakaan nyt ole mitenkään suunnitellut tekeväni!

Meillä on kyllä vaikeuksia suhteessamme, eli koen että vastaan lapsista melkolailla "Yksin", nytkin kun oli miehen kesäloma, niin pääasiassa minä nousin lasten kanssa ja hoidin ruokailut yms. "huoltotoimet"... toki näistä huomautin ja pyysin apua ja korjausta asiaan, mutta ei se oikein auttanut. Luulenkin että olen jotenkin "loppuun väsynyt" suhteessamme, enkä voi olla oikein oma itseni - tästäkin olen avautunut miehelleni. Kuitenkaan mikään ei tunnu auttavan. Meillä on ollut viime aikoina mielestäni kuin vuoristorataa tämä suhde-elämä: välillä ollaan niin rakastuneita ja välillä tulee joku iso riita mistä ei tunnu pääsevän yli millään. Välilä hän sanoo jotain tosi loukkaavaa, mikä jää kuin "soimaan päähäni" . Minusta tuntuu, että mieheni ei ole vieläkään valmis "tylsään " perhe-elämään ja sen tuomaan vaativuuteen ja uhrauksiin. Minä taas olen, ja odotan häneltäkin samaa. Ehkä tämän takia unissani jotenkin "pakenen" tätä kaikkea...? en tiedä, oudolta nuo unet tuntuvat. On jopa tullut sellainen olo, ettei halua nukkumaan ollenkaan, kun ei tiedä mitä filmiä sitä taas joutuu katsomaan ;)

Onko kellään ollut vastaavia unia? mistä luulet niiden johtuneen? En nyt viittis miehellekään sanoa, että näen jatkuvalla syötöllä unia MUISTA ÄIJISTÄ! Hän kun on melkoisen musta-sukkainenkin, niin en todella viitsi sanoa. Jotenkin tuntuu kuin häntä pettäisin kun unessa olen toisen kanssa!

Niin ja olen kyllä yrittänyt häntä saada puhumaan jollekin ulkopuoliselle ylläolevista ongelmistamme, mutta hän ei suostu!

Muista nyt ensinnäkin, että unet ovat unia. Se ei tee sinusta pettäjää, että näet unta toisista miehistä.

Minä uskon, että unet ovat alitajunnan tapa prosessoida niitä asioita, jotka syvällä sisimmässä askarruttavat. Pohditko parisuhteesi ongelmia, suhteen mielekkyyttä, onko tämä nyt sitä mitä haluan loppuelämältä jne.? Ehkä et uskalla ajatella hereillä asioita ihan niin pitkälle kuin tarvitsisi? Silloin alitajuntasi jatkaa asioiden pohtimista unissa. Unet nyt tunnetusti voivat olla aika kummallisia, sinuna en niinkään jäisi pohtimaan unien yksityiskohtia vaan sitä, mikä on se ongelma johon sinun tulee hereillä ollessa löytää vastaus.

Minusta sinulla ei ole mitään syytä lähteä kertomaan unistasi miehellesi. Miksi ihmeessä pitäisi? Nehän ovat vain unia! Jos sinun on mielestäsi ihan pakko kertoa, kerro vähän eri lailla: että näet unta siitä, että yrität sekavalla tavalla ratkoa parisuhteenne ongelmia, ja jatka sitten siitä niin, että kun teidän ongelmanne vaivaavat sinua jo unissakin, niin mitähän asialle voisi tehdä yhdessä.

.

Minä uskon, että unet ovat alitajunnan tapa prosessoida niitä asioita, jotka syvällä sisimmässä askarruttavat. Pohditko parisuhteesi ongelmia, suhteen mielekkyyttä, onko tämä nyt sitä mitä haluan loppuelämältä jne.? Ehkä et uskalla ajatella hereillä asioita ihan niin pitkälle kuin tarvitsisi?
-------------

Kiitos sulle Ansku vastauksestasi!
Juuri näin olen tiedostanut asian olevan... varmaan juuri sitä, että pohdin elämääni laajemmalti ja tosiaan noita suhteemme vaikeuksia.. kyllä MINÄ niitä asioita uskallan hereillä itse ajatella ja pohtia... mutta EN USKALLA/OSAA/LÖYDÄ TAPAA kertoa niistä miehelleni ja ratkoa ongelmia häen kanssaan. Tai no, olenha minä yrittänyt, monta kertaa ja todella yrittäny!!! mutta hän näkee aina asiat niin että MINÄ SYYTÄN häntä jostakin ...? vaikka tarkoitukseni on todellakin vain SELVITTää asioita ja tehdä se MEIDÄN parhaaksemme ja perheen ja avioliittomme tähden.

Olen ajatellut, että esim exien näkemiset unissa on juuri sitä, että prosessoin ja tavallaan vertaan mitä on eneen ollut ja varmaan alitajunta sitten palaa niihin unissa.

En sitä oikeesti ajattele että "pettäisin" näillä unilla häntä, mutta oudolta ja inhottavalta se tuntuu. juuri viime yönä näin unta exästä jonka kanssa seurustellut 10 vuotta sitten?! ja nähnyt viimeks joskus 5 vuotta sitten.. ihme juttuja tulee ihmisen uniin!?

Viimeksi muokattu:
.

Minä uskon, että unet ovat alitajunnan tapa prosessoida niitä asioita, jotka syvällä sisimmässä askarruttavat. Pohditko parisuhteesi ongelmia, suhteen mielekkyyttä, onko tämä nyt sitä mitä haluan loppuelämältä jne.? Ehkä et uskalla ajatella hereillä asioita ihan niin pitkälle kuin tarvitsisi?
-------------

Kiitos sulle Ansku vastauksestasi!
Juuri näin olen tiedostanut asian olevan... varmaan juuri sitä, että pohdin elämääni laajemmalti ja tosiaan noita suhteemme vaikeuksia.. kyllä MINÄ niitä asioita uskallan hereillä itse ajatella ja pohtia... mutta EN USKALLA/OSAA/LÖYDÄ TAPAA kertoa niistä miehelleni ja ratkoa ongelmia häen kanssaan. Tai no, olenha minä yrittänyt, monta kertaa ja todella yrittäny!!! mutta hän näkee aina asiat niin että MINÄ SYYTÄN häntä jostakin ...? vaikka tarkoitukseni on todellakin vain SELVITTää asioita ja tehdä se MEIDÄN parhaaksemme ja perheen ja avioliittomme tähden.

Olen ajatellut, että esim exien näkemiset unissa on juuri sitä, että prosessoin ja tavallaan vertaan mitä on eneen ollut ja varmaan alitajunta sitten palaa niihin unissa.

En sitä oikeesti ajattele että "pettäisin" näillä unilla häntä, mutta oudolta ja inhottavalta se tuntuu. juuri viime yönä näin unta exästä jonka kanssa seurustellut 10 vuotta sitten?! ja nähnyt viimeks joskus 5 vuotta sitten.. ihme juttuja tulee ihmisen uniin!?

Voi, voi! Minäkin parittelen unissani harva se aamuyö ex-vaimoni kanssa, jolla oli ja on edelleenkin maailman hurmaavin pillu. Harmillista vain on se, että useat muutkin miekkoset ovat huomanneet tuon.

Viimeksi muokattu:
Joskus tuntuu siltä, että vaikka kuinka nätisti miehen kanssa yrittää keskustella parisuhteen ongelmista, mies ottaa sen kuitenkin syytöksenä. Mikähän siinäkin on, huonoa itsetuntoa vai mitä.

Ehkä ongelmat kannatta yrittää pilkkoa pienemmiksi. Järkeillä ja jäsentää asiat ensin omassa päässään ja ottaa sitten yksi asia kerrallaan käsiteltäväksi. Ja aloittaa sieltä helpommasta päästä, niin on todennäköisempää saada tuloksia.

Sitten vielä se, että asioiden jatkuva vatvominen ja veivaaminen ei johda oikein mihinkään. Jossain vaiheessa pitää osata itse lopettaa suhteen vatvominen ja ryhtyä toimeen. En nyt tiedä minkälaisia ongelmia sinulla ap on, mutta otetaan nyt joku esimerkki. Sinua vaikkapa harmittaisi se, että mies järjestää itselleen omia menoja ottamatta huomioon miten ne sopivat sinun ja teidän yhteisten menojen kanssa yhteen. Sinä voit pohtia ja vatvoa periaatteessa loputtomiin sitä, miksi mies tekee niin, miksi hän ei huomioi sinua, rakastaako hän edes sinua, mitä lapsuuden traumoja hänellä on kun noin tekee jne jne. Yrität keskustella miehen kanssa asiasta, ehkä kuitenkin niin syvällisesti, ettei mies edes tajua mitä ajat takaa. Asia ei etene mihinkään, mies kokee sinun syyllistävän ja sinä ahdistut lisää. Liika vatvominen sikseen ja päättäisitkin suoraan mitä tahdot. Kerrot miehelle asiallisesti, että tämä tietty käytös hankaloittaa elämääsi, voisiko hän jatkossa toimia eri tavalla. Tämä toimii ainakin meillä, ainakin joskus :)

Voi, voi! Minäkin parittelen unissani harva se aamuyö ex-vaimoni kanssa, jolla oli ja on edelleenkin maailman hurmaavin pillu. Harmillista vain on se, että useat muutkin miekkoset ovat huomanneet tuon.

Harmi sitten jos olet mennyt kyseisen vehkeen iteltäsi päästämään sivu suun ;)

Minun jutussani ei mitenkään ollut kyse mistään parittelu-unista! Vain yhdessä-kahdessa unessa on ollu seksiä, mutta muuten ne on olleet pitkälti sellaisia, että olen elänyt elämääni exän tai jonkun tuntemattoman kanssa..... tämä taasen varmaan viittaa just siihen mistä Ansku puhui, että "mietin millaista olisi toisen kanssa" ja pakenen oman suhteen ongelmakohtia uniin..tai jotain sen suuntaista?!

Viime yönä en sentään nähnyt mitään mies-unia ;) Vaan oudon mutta mukavan unen, jossa olin ihan oman mieheni kainalossa!

Viimeksi muokattu:
"Minusta tuntuu, että mieheni ei ole vieläkään valmis "tylsään " perhe-elämään ja sen tuomaan vaativuuteen ja uhrauksiin. Minä taas olen, ja odotan häneltäkin samaa."

Miksi sinä olet sellaisen miehen kanssa ylipäätään lapsia tehnyt, joka ei ole niitä niin paljoa halunnut, että olisi vastuuseen sitoutunut? Minusta tuo on aivan yhtä hölmöä, kun että mies käyttäisi kaikki perheen rahat ja ottaisi lainaa ostaakseen teille molemmille moottoripyörät. Kehtaisi sitten ihmetellä, kun et olekaan halukas kituuttamaan rahapulassa ja ajelemaaan tai korjaamaan niitä jatkuvasti.

Tosin olen huomannut, että tilanteenne ei suinkaan ole mitenkään harvinainen. Kunhan ihmettelen, miksi ihmiset eivät ikinä opi.

"Minusta tuntuu, että mieheni ei ole vieläkään valmis "tylsään " perhe-elämään ja sen tuomaan vaativuuteen ja uhrauksiin. Minä taas olen, ja odotan häneltäkin samaa."

Miksi sinä olet sellaisen miehen kanssa ylipäätään lapsia tehnyt, joka ei ole niitä niin paljoa halunnut, että olisi vastuuseen sitoutunut?
------------------------------------------------------
kiitti vaan inhorealistille.. on tuokin totta... mutta eihän sitä voi tulevaisuudesta tietää, jos mies on innolla perhettä hankkimassa ja vakuuttaa huolehtivansa yms. niin mistäs sitä sitten tietää mikä on se todelisuus kun lapset on siinä..? ja toiseksi; hänellä oli jo isompi lapsi edellisestä suhteesta, jota piti hyvin, niin siksikin olin luottavaisella päällä. Mutta sekin kyllä kertoo jostain että ovat eronneet... ja muuten samojen asioiden takia mistä meillä on kränää.....

Anskulle: kirjotit, että kun miehen kans yrittää keskustella niin ottavat sen yleensä SYYTÖKSENÄ! TÄMÄ ON MEILLÄ NIIN TOTTA! Jos otan asian esiin, asian joka minua vaivaa PALJON - en marise mielestäni turhasta... niin todella ihan joka ainoa kerta asia kääntyykin niin että MINÄ olenkin lopulta se "PAHA" joka saa pyydellä käytöstään anteeksi mieheltä. Minusta tulee se asioista valittaja "ja joka ei koskaan ole tyytyväinen mihinkään".

Eilen otinkin pari asiaa puheeksi, jotka ovat minua vaivanneet monta viikkoa - olin ajatellut, että kyllä se ohi menee.. en nyt ala marista... mutta EI: asiat vaivasi minua ja huomasin,että olen niiden takia (miehen pari sanomista) hänellä ärsyyntynyt ja häneen kovasti pettynyt. Niinpä eilen ajatteline että otan tässä hyvässä tilanteessa (ei riitaa) asiat nätisti puheeksi, aloitin, että...."saisinko sanoa, kun minua on jäänyt vaivaamaan pari juttua, enkä saa niitä mielestä...." oli heti TÄYSIN PUOLUSTUSKANNALLA! kuunteli mitä sanoin ja sitten RÄJÄHTI, jaaha minä en siis huolehdi mistään?? ja että sekin oli liikaa kun menin sinne?? sinä se et ole tyytyväinen mihinkään!?" ja se riittikin sitten sitä keskustelua, sitten hän pakeni ulos - niinkuin aina (siis vain ulos, ei baariin).

Mitä ihmetä siis voisin tehdä??? TUnnen olevani niin umpikujassa. On se ihme kun ei voi omalle miehelle kertoa mitä on sydämellä. Sanoin sitten vielä tuon, että "ei tämä normaalia ole, kun sinunk kanssa ei voi keskustella ja otat kaiken vain syyllisyytenä, minulla kun oli tarkoitus selvittää asia, olisin halunnut että selvennät mitä tarkoitit "(näissä sanomisissaan ylisti tuttua kotiäitiä ja mulle tuli olo etten minä tee mitän ja mun tekemisiä ei arvosteta)...

no mutta, nyt veti sitten täyden riidan ja puolittaisin mykkäkoulun päälle martttyyriasenteella. Lähti työreissuun aamusta eli ei tätä sitten saada selvitettyäkään kuin perjantaina. Ei ole kiva olo miettiä asoita. eikä tääkään kyllä auta tänne kirjoittaa.. mut heh, tulipahan nyt seliteltyä!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä