Vieläkö te uskotte siihen "elämä kantaa" -juttuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskon taas... sain viikolla tehtyä elämäni vaikeimman päätöksen ja olo on parempi kuin pitkään pitkään aikaan. Helvetin rankkaa on ja tulee olemaan varmasti vielä moneen kertaan, mutta ehdottomasti parempi näin.

En ole ihan varma. Siihen en ainakaan usko, että "kaikki kääntyy aina parhain päin" tai "käy niin kuin on tarkoitus". Olen ehkä vähän liian katkera uskomaan noihin. Kuitenkin uskon siihen, että "elämä on lopulta armollinen". Tarkoitan tällä sitä, että vaikeatkin asiat alkavat surun jälkeen näyttäytyä edes vähän eri tavalla, kaukaisemmilta.. En tiedä kantaako elämä, voi olla että kantaa.

Mä en usko mihinkään tuollaiseen, mut mä olenkin peruspessimisti, enkä tiedä onko elämällä mitään tarkoitusta tai merkitystä loppujen lopuksi. Jos on paljon tuskaa ja kärsimystä, mikä siitä elämästä tekisi muka sellaisen, että sitä olisi syytä jatkaa? Lasten takia tietysti, mutta muuten.

Ja en usko että asioilla on tapana järjestyä, kaikki asiat eivät vain järjesty. Tottakai yhteiskunnan apuun onneksi Suomessa voi jollain tasolla luottaa, mutta aina sekään ei ole varmaa, ja ihmisiä asuu muuallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä uskon, että asioilla on tapana järjestyä.

tähän mäkin uskon.. lisäksi myös että kaikella on joku tarkoitus vaikka tuntuisikin pahalta.

samaa mieltä kummankin kanssa...
ja lisään mitä äitini sanoi kun kysyin miten hän on jaksanut olla 50 vuotta namisissa alkoholistin kanssa, vastaus: kun niitä hyviäkin päiviä on ollut, ne kantaa huonojen päivien ylitse.

Yhteistyössä