uusperheen lomailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marjaana

Vieras
Miten itse kokisitte seuraavan tilanteen: miehellä 15 vuotias tytär joka asuu pääsääntöisesti meidän kanssamme, osittain äidillään. Matkalle lähtiessä tyttö luonnollisesti asuu kanssamme samassa hotellihuoneessa. Käytännössä tämä siis tarkoittaa sitä että olemme ulkomaanmatkat 24 h yhdessä. Tyttö ei vaikuta enää lapselta, vaan lähinnä ikäistään vanhemman oloinen nuori, itsevarma ja päättäväinen nainen. Koen tilanteen hämmentävänä, tuntuu kuin en eläisi omaa elämääni, asetelma on haastava ja kärsin siitä melko paljon. Onko tämä vain oman persoonani heikkoutta ja itsekkyyttä, vai miten te muut reagoisitte vastaavaan? Haluaisin elää mieheni kanssa kahden ja mahdollisesti hankkia yhteisiä lapsia. Ehkä joskus.

Öh... tyttöhän kuuluu perheeseen... Kun olet miehesi valinnut, sait mukana koko paketin. Noi ulkomaanmatkat vois järkätä niin, että majottaudutte huoneistohotelliin, missä ois tytölle oma huone, niin ei tarttis ihan 24/7 olla nokakkain.

Minun lapset asuvat minun kanssani ja lomailevat myös isänsä perheen kanssa, ei kuitenkaan kaikilla heidän lomillaan. No totta kai minun lapset olisivat arkena läsnä aina "minun suhteessani" mutta ei kait nyt aina lomilla tarvitse. Voiko tytär mennä välillä lomareissujen ajaksi äidilleen? Tai voisiko joku hänen kaveri tulla reissulle mukaan ( oman perheensä kustannuksella tietysti) ja heille olisi oma huone tai teillä olisi isompi huoneisto? Silloin nuoret voisivat olla keskenään ostoksilla tai uima-altaalla ja teillä olisi omaakin aikaa, kun nuorella olisi omaa seuraa.

Niin, kun alat suhteeseen ihmisen knassa, jolla on jo lapsia, täytyy olla valmis ottamaan vastaan koko paketti. Ei voi sanoa, että haluan vain tämän miehen, mutten juurikaan halua olla tekemisissä noiden lasten kanssa..

Yritäpä luoda tyttöön jonkinlainen aikuisen ystävyyssuhde nuorempaan. Minäkin olin teini, kun isäpuoleni astui kuvioihin. Hän ei koskaan yrittänytkään olla mikään isähahmo (ja esimerkiksi kurinpito jäi äidilleni ja erittäin hyvä niin). Hän oli selvästi talossa se toinen aikuinen -ja luotettava sellainen-, mutta suhteessa minuun hän oli varsin kaverillinen. Toimi erittäin hyvin.

Enkä näe miksi ette voisi joskus käydä lomilla ilmankin tyttöä.

No ei se et lomailee teidän kanssa ole outoa vaikkei enää pieni lapsi olekaan, se on normaalia.
Mut miksi ette voi miehesi kanssa lomailla kahdestaan silloin kun tyttö on äidillään? Ja se et tyttö on samassa hotellihuoneessa, eiks hälle vois ottaa oman huoneen tai teille kaikille jonkun kaksihuoneisen sit yhdessä niin et ei tarvii solla koko aikaa samassa?
Lähinnä mietin et itse en olis 15-v halunnu olla enää vanhempien kanssa jossain samassa hotellihuoneessa, en olis lähtenyt mihinkään jos olisi ollut pakko olla. Tosin muutin omilleni jo 16-vuotiaana, eli olin 15-vnäkin jo aika itsenäinen.
Ja eikai se tyttö teitä estä yhteisiä lapsia hankkimasta?
Varmasti tosin voi tuntua oudolta olla vanhempana uusperheessä jossa on noinkin iso lapsi, varsinkin jos et ole häntä pienestä asti tuntenut eli ei mun mielestä sun aina tarvii olla vain riemuissasi tilanteesta. Jos tulet tytön kanssa ees jotenkin juttuun, niin tehkä joskus jotain kivaa kahdestaan, käykää vaikka kahvilla tai lenkillä, jos se sit ei tuntuis niin oudolta tuo tilannekaan.

miehelläni on 20v poika, joka asunut meillä 18-20vuotiaana. Hän ei ole ollut kanssamme kuin yhdellä pitkällä matkalla, 13-vuotiaana. Ei haitannut samaan huoneeseen majoittuminen, kun oli muitakin tiloja käytettävissä. Eihän se tietenkään ollut rakastuneen parin unelmaloma, mutta ihan kivasti meni. Nyt kun hän aikuisena majailee meillä, en ole kovin tyytyväinen - on epäsiisti ja valehtelee...

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Öh... tyttöhän kuuluu perheeseen... Kun olet miehesi valinnut, sait mukana koko paketin. Noi ulkomaanmatkat vois järkätä niin, että majottaudutte huoneistohotelliin, missä ois tytölle oma huone, niin ei tarttis ihan 24/7 olla nokakkain.
peesaan. eihän ton ikäsen kanssa samassa huoneessa voi naida, siitähän tässä on kyse

Entäs tämä. Mun ja exän yhteiset lapset asuu mun luona. Ex käy vaimonsa kanssa joka vuosi ulkomailla, eikä ole kertaakaan ottanut lapsiaan mukaan kolmentoista vuoden aikana.

Mun lapset kyllä lomailee aina mun ja mun miehen kanssa, se ei edes haluaisi lähteä lomalle ilman kaikkia lapsia.

Yhteistyössä