Vieläkö joku vastustaa sitä Mediamaksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minerva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982359:
Ja sinä se et tajua, että siitä rahasta menee huimasti muuhunkin - tärkeämpään - kuin tv-ohjelmiin. :headwall:

kyllä minä tajuan. Mut en edelleenkään ole halukas rahoittamaan ylen palveluista. En tee niillä mitn

kyllä minä tajuan. Mut en edelleenkään ole halukas rahoittamaan ylen palveluista. En tee niillä mitn

Onneksi sinä et voi määritellä, mitä Suomi tarvitsee. Paitsi äänestämällä, mutta olitkohan aktiivinen siinäkään asiassa?

Muutaman vuoden kuluttua meillä on joko tasasummainen mediamaksu (oikeistohallitus) tai maksu progressiivisena verona (vasemmistohallitus).

minun ei myöskään tarvis maksaa alkoholiveroa jos en juo, eikä tupakkaveroa jos en polta.

Maksat teiden kunnossapidosta, vaikka et autoile, maksat eläkemaksua vaikka et koskaan eläkkeelle pääsisi, kunnallisveroja vaikka et yhden yhtä kunnallista palvelua käyttäisi. Maakuntien lentoliikennettä tuetaan rahoillasi, vaikka vastustaisit lentomatkailua, ja maanpuolustukseenkin rahojasi käytetään, mahdollisesti aatteesi vastaisesti.

Vastustan mediamaksua!! Ihan siitä syystä että se, kuten tv-maksu nykyiselläänkin on todella epäreilu. Jollekkin ihmisille 200€ ei ole raha eikä mikään, eihän se silloin tunnu missään, mutta meille se on puolet kuukauden kauppalaskusta. Eli paljon. En maksaisi muistakaan kanavista 16€/kk. Hätäilmoituksia näkyy tv:ssä muillakin kanavilla, miksi siitä pitäisi ylelle maksaa?

Mutta kun nyt näyttää siltä ettei tuota maksua saada vältettyä niin jaan sen sitten tasan 12kk ja maksan sen sitten joka kuukausi erissä. Enkä senttiäkään ylihintaa, mitään maksutapakorotuksia tai muita.

Maksat teiden kunnossapidosta, vaikka et autoile, maksat eläkemaksua vaikka et koskaan eläkkeelle pääsisi, kunnallisveroja vaikka et yhden yhtä kunnallista palvelua käyttäisi. Maakuntien lentoliikennettä tuetaan rahoillasi, vaikka vastustaisit lentomatkailua, ja maanpuolustukseenkin rahojasi käytetään, mahdollisesti aatteesi vastaisesti.

siksi minä kierrän veroja ja tulot on toimivat ;)

[QUOTE="mä";21982419]Olet siis yhteiskunnan elätti ja loinen. Laitat lapsesi kunnalliseen kouluun ja me rehelliset veronmaksajat saamme kustantaa loisten lapsien koulutuksen.[/QUOTE]
voi olla näinki. Mut onneksi rahasta ei oo puutetta :)

Ja sanoinko, että en maksa YHTÄÄN veroja? Oon luultavasti maksanut enemmän, ku moni teistä tulee maksamaan ikinä. Olen siis kantanut korteni kekoon. Olen myös maksanut teidän sossumammojen tulot. Olen myös maksanut värivammasten tuloa tänne pilaamaan meidän maan ja vaarantamaan meidän lasten tulevaisuuden ja turvallisuuden. En maksa enään samoja rahoja

Ylen ohjelmat maksukortin taakse, jolloin vain ne jotka katsovat niitä maksavat niistä. Teknisesti tämä on täysin mahdollista toteuttaa. Lisäksi - jotta yle saisi katettua muita kulujaan, joita "suomalaisen kulttuurin ylläpito" aiheutta (mitä nämä nyt sitten ikinä ovatkaan) - valtion voisi verorahoista lohkaista pienen siivun joka budjetistaan tähän tarkoitukseen. Tämä siivu tietenkin eläisi sen mukaan, millainen taloudellinen tilanne valtakunnassa vallitsee. Silloin kun päivähoitopaikkoja supistetaan ja vanhusten vaipoista säästetään, saa ylekin osallistua talkoisiin supistamalla pullavalikoimaansa kokouksissaan. Ja jokainen kansalainen maksaa oman kykynsä mukaan progressiivisen verotuksen ansiosta.

yle ei koskaan tule menemään maksukorteille syystä:

telkkarimaksuilla rahoitetaan ylen toimintaa, ohjelmia, henkilöstömaksuja jne.. jos maksut menee kortille ja näin ollen valinnaiseksi niin yle joutuu supistamaan sekä telkkaritarjontaa että radiotoimintaa hurjia määriä, mikä tietää myös henkilöstövähennyksiä ja lisää työttömiä. ( okei johtajien palkkoja vois vähä tsekata )

itse katson kyllä yleä! asiaohjelmia, lastenohjelmia, euroviisuja ja tietenkin true bloodia!

mutta kyllä kannatan täysillä mediamaksua!! maksueräki on jo yli 60!!! silloin ku telkkariluvan otin 2004 niin se erä oli alle 50e et kyllä vituttaa!

jos maksut menee kortille ja näin ollen valinnaiseksi niin yle joutuu supistamaan sekä telkkaritarjontaa että radiotoimintaa hurjia määriä, mikä tietää myös henkilöstövähennyksiä ja lisää työttömiä. ( okei johtajien palkkoja vois vähä tsekata )

Suojatyöpaikat ovat kadonneet muistakin julkisen alan elimistä, miksi meidän pitäisi ylläpitää niitä Yleisradiossa? Samalla, kun valtio supistaa ja tehostaa kaikesta mm. koulutuksesta ja terveydenhuollosta, ylellä vaan nostetaan maksuja, jotta kansalaisille voidaan tarjota superhuonoa sketsiviihdettä lauantai-illan ratoksi, vai?

Ei Ylestä ikinä maksukorttikanavapakettihässäkkää tule, eikä pidäkään. Ylen tehtävä on paljon muutakin kuin pelkkä helpostinautittavan tuontiviihteen suoltaminen primetime-aikaan, ja se sille suotakoon. Sitä paitsi noita "lätt att intaga" -kanavia lienee muutenkin jo riittävästi?

Mutta! Ylen organisaatio on äärimmäisen raskas ja kallis. Matkan varrella suoritetuista karsinnoista huolimatta talossa on yhä järjetön määrä työmääränsä puolesta osapäiväisiä mutta virallisen työaikansa puitteissa täyttä palkkaa nauttivia "turhia" jannuja ja gimmoja, joitten hommia yhdistämällä koneistosta saataisin paljon kustannustehokkaampi lopputuloksen välttämättä kauheasti kärsimättä. Puhumattakaan mm. johtajien palkkojen järkeistämisestä!

Nupinaahan tästä tulee, kukas sitä nyt turha myöntäisi olevansa?? Mutta kyllä Yle silti vielä tänäkin päivänä on suojatyöpaikkojen luvattu maa. Jos on talossa, on aika turvassa.

yle ei koskaan tule menemään maksukorteille syystä:

telkkarimaksuilla rahoitetaan ylen toimintaa, ohjelmia, henkilöstömaksuja jne.. jos maksut menee kortille ja näin ollen valinnaiseksi niin yle joutuu supistamaan sekä telkkaritarjontaa että radiotoimintaa hurjia määriä, mikä tietää myös henkilöstövähennyksiä ja lisää työttömiä. ( okei johtajien palkkoja vois vähä tsekata )

Supistamaan uusintoja??! Ihan miten vaan..

Mediamaksu tosiaan olisi paljon enemmän kuin mainittu summa. Johan se todettiin että tuo summa oli houkutus jotta maksuun suostuttaisiin. Toisekseen, se on ihan se ja sama vaikka ne 'loisijatkin' maksaisi nykyistä lupaa, se nousisi silti. Ylen kulut vain kasvaa ja kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982110:
Teillä ei katsota lastenohjelmia eikä pelata lasten pelejä, ette seuraa olympialaisia tai euroviisuja? Lisäksi minusta on ihmeellistä, jos joku (jolla on tv) ei koskaan katso esim. A-Studiota tai A-Talkia (seuraa aikaansa) tai katso ylen draamaa. Ja toivon, ettei kukaan pikkulapsiperhe anna lapsen mieluummin (ja mistä syystä??) katsoa sitä laadutonta piirrossontaa mitä moni muu kanava tarjoaa. Yle tarjoaa turvallista lastenohjelmaa. Ilman mainoksia.
>
Jos ei omista tv:tä, niin silloin varmasti käyttää vähemmän palveluita, joskin ylen uutiset on lähteenä myös monille kaupallisille toimijoille. Mutta silti yle palveluna on tärkeä, kansallinen kanava, joka pitää yllä ja kehittää suomalaista kulttuuria.

Tulevaisuudessahan voi tosin vaalilähetyksetkin katsoa muilta kanavilta. :D

No meillä on kaikki muumit, babarit, taotaot ja alfred j. kwakit dvd:nä, A-Talkia ja A-studiota en ole koskaan kattonut tai mitään muutakaan ohjelmia Yleltä. Ainoo sarja mitä oon joskus vanhempien luona kotona asuessa Yleltä katsonut on Pokka pitää ja sekin on dvd:llä. Urheilua en katso ollenkaan. Ja mitään niin tylsää kuin Euroviisut en oo ikinä katsonut.

Uutiset luen Hesarista, ilmaisjakelulehdistä tai netistä ja radiota en kuuntele ollenkaan. En siis ymmärrä millä perusteella mun pitäisi maksaa mitään mediamaksua Ylelle?

Yhteistyössä