Vieläkö joku vastustaa sitä Mediamaksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minerva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";21982064]Eli katsotkin sitten tv:tä? Ei meilläkään ole koskaan tv ykkösellä tai kakkosella (sama asia katsooko sitä maikkaria nyt sitten tv:stä vai netistä) enkä käytä mitään muutakaan yletutoteita. Maksan silti tv-luvan.[/QUOTE]

Katson toki ja tv-lupamaksunkin pulitan pitkin hampain, mutta mediamaksukin on silti ihan Ylen juttu.

[QUOTE="minä";21982053]Vaikkei olisi digiboxia eikä telkkaria eikä radiotakaan niin pakko maksaa tai menee ulosottoon.[/QUOTE]

Tuo oli lisäys kysymykseen "millä tavalla on laitonta olla maksamatta tv-lupaa, jos ei omista telkkua".

[QUOTE="Hörökorva";21982078]Katson toki ja tv-lupamaksunkin pulitan pitkin hampain, mutta mediamaksukin on silti ihan Ylen juttu.[/QUOTE]

Siis tv-lupakinhan on ihan vaan Ylen oma juttu, samoin kuin mediamaksukin. Mutta kun saataisiin vaan tuo Yle maksukortille tai muutoin kaikki loisetkin makselemaan...

Mediamaksu tänne ja äkkiä! Mä en rehellisesti sanottuna usko että tästä maasta löytyy yhtään ihmistä joka ei jollakin tapaa hyödy ylen palveluista. Ihan turha urputtaa että telkkarista tulee huonoa ohjelmaa. Yle on paaaaljon paljon muutakin.

[QUOTE="Hörökorva";21982038]Mitähän Ylen palveluita mahdan sitten käyttää?
Uutiset luen lehdestä tai katson Maikkarilta, radiosta kuuntelen Novaa tai Voicea ja netissä roikkuessa ei tule vierailtua Ylen saiteillakaan.[/QUOTE]

Teillä ei katsota lastenohjelmia eikä pelata lasten pelejä, ette seuraa olympialaisia tai euroviisuja? Lisäksi minusta on ihmeellistä, jos joku (jolla on tv) ei koskaan katso esim. A-Studiota tai A-Talkia (seuraa aikaansa) tai katso ylen draamaa. Ja toivon, ettei kukaan pikkulapsiperhe anna lapsen mieluummin (ja mistä syystä??) katsoa sitä laadutonta piirrossontaa mitä moni muu kanava tarjoaa. Yle tarjoaa turvallista lastenohjelmaa. Ilman mainoksia.

Jos ei omista tv:tä, niin silloin varmasti käyttää vähemmän palveluita, joskin ylen uutiset on lähteenä myös monille kaupallisille toimijoille. Mutta silti yle palveluna on tärkeä, kansallinen kanava, joka pitää yllä ja kehittää suomalaista kulttuuria.

Tulevaisuudessahan voi tosin vaalilähetyksetkin katsoa muilta kanavilta. :D

Viimeksi muokattu:
Nettitv-lähetysten katsomiseen EI TARVITSE maksaa TV-LUPAA. Tästä olen 100 % varma.

Tv-lupa pitää maksaa, jos on digitv (tai tv+boksi) tai esim. tietokoneeseen laitettava antenni. Nettitv ei sisällä reaaliaikaista tv-lähetystä (osa löytyy toki) ja kanavat itse päättävät, mitä ohjelmia nettiin laittavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982110:
Teillä ei katsota lastenohjelmia eikä pelata lasten pelejä, ette seuraa olympialaisia tai euroviisuja? Lisäksi minusta on ihmeellistä, jos joku (jolla on tv) ei koskaan katso esim. A-Studiota tai A-Talkia (seuraa aikaansa) tai katso ylen draamaa. Ja toivon, ettei kukaan pikkulapsiperhe anna lapsen mieluummin (ja mistä syystä??) katsoa sitä laadutonta piirrossontaa mitä moni muu kanava tarjoaa. Yle tarjoaa turvallista lastenohjelmaa. Ilman mainoksia.

Jos ei omista tv:tä, niin silloin varmasti käyttää vähemmän palveluita, joskin ylen uutiset on lähteenä, myös monille kaupallisille toimijoille. Mutta silti yle palveluna on tärkeä, kansallinen kanava, joka pitää yllä ja kehittää suomlaista kulttuuria.

Samaa mieltä. Kyllä moni unohtaa esim. olympialaiset tai euroviisut. Entäpä vaalilähetykset ja urheilutapahtumat jne jne

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982110:

Jos ei omista tv:tä, niin silloin varmasti käyttää vähemmän palveluita, joskin ylen uutiset on lähteenä, myös monille kaupallisille toimijoille. Mutta silti yle palveluna on tärkeä, kansallinen kanava, joka pitää yllä ja kehittää suomlaista kulttuuria.

ei katsota MITÄÄN noista mitä mainitsit :) ollaanko me nyt jotenkin outoja?? joku a-talk? evvk. samaten euro-sun muut viisut ei oo koskaan jaksaneet kiinnostaa. ja lapset on katsoneet subin ja nelosen lastenohjelmia. siis silloin kun meillä oli telkku-

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982012:
S**tanan vapaamatkustajat :stick:

Ja ylen palveluita käytätte monin tavoin, vaikkette tv:tä juurikaan katselisikaan.

Mä en nyt hoksaa mitä ylen palveluita tietämättäni käytä. Yleä ei katsota, vaan maikkaria ja nelosta, joskus subia, jimiä ja voicea. Radiosta kuunnellaan novaa, voicea tai nrj:tä. Netissä ei ylen sivuja kaipaile.... Mitäs muuta? Eli miten mä käytän ylen palveluita? Ihan vaan kiinnostaa tietää, kun en oikeasti tiedä. Jos jotain palvelua käytän, tottahan siitä sitten maksankin!

[QUOTE="una";21982130]ei katsota MITÄÄN noista mitä mainitsit :) ollaanko me nyt jotenkin outoja?? joku a-talk? evvk. samaten euro-sun muut viisut ei oo koskaan jaksaneet kiinnostaa. ja lapset on katsoneet subin ja nelosen lastenohjelmia. siis silloin kun meillä oli telkku-[/QUOTE]

Minäminäminä. Miksi ei mene jakeluun, että yle on muutakin kuin sinun tarpeesi. Sama kun sanoisit, että koska sulla ei ole lapsia, niin neuvolajärjestelmän voisi lakkauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982144:
Minäminäminä. Miksi ei mene jakeluun, että yle on muutakin kuin sinun tarpeesi. Sama kun sanoisit, että koska sulla ei ole lapsia, niin neuvolajärjestelmän voisi lakkauttaa.

mikä faking minäminäminä?? ! mä vastasin vain kysymykseesi. hittoako siinä skitsoot! meillä ei edes ole telkkaria tällähetkellä. hitto.

Mä en nyt hoksaa mitä ylen palveluita tietämättäni käytä. Yleä ei katsota, vaan maikkaria ja nelosta, joskus subia, jimiä ja voicea. Radiosta kuunnellaan novaa, voicea tai nrj:tä. Netissä ei ylen sivuja kaipaile.... Mitäs muuta? Eli miten mä käytän ylen palveluita? Ihan vaan kiinnostaa tietää, kun en oikeasti tiedä. Jos jotain palvelua käytän, tottahan siitä sitten maksankin!

Yle on mukana suomalaisessa kulttuurissa mm. elokuvissa, et ilmeisesti katsoa kotimaista elokuvaa elokuvateatterissa?

[QUOTE="una";21982153]mikä faking minäminäminä?? ! mä vastasin vain kysymykseesi. hittoako siinä skitsoot! meillä ei edes ole telkkaria tällähetkellä. hitto.[/QUOTE]

Se oli yleisesti sanottu. Kun tuntuu, että monet ei tajua, miten tärkeää työtä yle tekee.

Samaa mieltä. Kyllä moni unohtaa esim. olympialaiset tai euroviisut. Entäpä vaalilähetykset ja urheilutapahtumat jne jne

Meillä katsotaan dvd:ltä vanhempia piirrettyjä (taotao, maija mehiläinen jne), vaalilähetykset tulee maikkarilta, veisuja ei katsota. Ajankohtaislähetyksistä katson 45 minuuttia, ehkä sitten olen sivistymätön. Urheilun katsominen ei kiinnosta, ainoa joka kiinnostaa on lätkä. Tulokset saa katsottua iltiksen sivuilta.

Oon edelleenkin talouskohtaista pakkomaksamista vastaan. Ottakoon sitten verovaroista tarvittavat rahat ja potkaisisvat ekana se sikakalliin johtajan pois sieltä organisaatiota kuormittamasta!!!

Niin tai muutaman sata niistä lopputeksteissä köllöttelevistä kahvitsuppareista (anteeksi se oli catering) tai muista valonseuraajista tai muista palkatuista sivustakatsojista. Johtaja sentään tarvitaan tai laiva menee kokonaan karille, kuten entisen rakastelijan aikana meinasi mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982165:
Se oli yleisesti sanottu. Kun tuntuu, että monet ei tajua, miten tärkeää työtä yle tekee.
otettaisi maahanmuuttajilta paikat veks, niin valtio voisi rahoittaa ylen toiminnan, eikä vaatia niitä sellaisilta, jotka ei tarvi heidän palveluitakaan.

Jos tulee maahan hätätila niin Yle lähettää niistä ilmoitukset kaikilla eri keinoilla. Todennäköisesti se tavoittaa jotakin kautta myös sinut ja menet turvaan. Vai jäätkö kotiin kokkailemaan kun maahan iskee hätätila? Tämä on nyt kärjistetty esimerkki, mutta hätätiedotteet koskee jokaikistä tämän maan kansalaista ja ne tuotetaan näillä maksuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982172:
Miten tämä ei yllätä lainkaan. Vahvistat stereotypia-ajatteluani.

Miljoonat verot maksettu jo siinä, että se töllö on mun seinällä, niin en todellakaan aio maksaa siitä, että katson maksukanavia

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982165:

Musta se olis kummiskin reilumpaa ottaa sit veroina toi summa. Yksinasuvalle opiskeliajlle on meinaan kohtuuton potti.

Yhteistyössä